Huawei navýšilo tržby z prodeje smartphonů a upevnilo pozici světové trojky [infografika]

Huawei navýšilo tržby z prodeje smartphonů a upevnilo pozici světové trojky [infografika]

Spotřebitelská divize Huawei oznámila kumulované finanční výsledky za první polovinu roku 2017. Tržby z prodeje meziročně narostly o 36,2 % na 105,4 miliard CNY (čínských jüanů). Počet prodaných smartphonů pak dosáhl 73,01 milionu, což odpovídá meziročnímu navýšení o 20,6 %. Údaje o zisku společnost nezveřejňuje. Podle údajů Strategy Analytics zůstává Huawei ve druhém kvartálu světovou smartphonovou trojkou a dýchá na záda Applu.

Nejvíce se společnosti dařilo v její domovině a také na evropském kontinentu. V Číně dosáhl Huawei tržního podílu 22,1 % a prodej zde meziročně stoupl o 24 %. Rapidní růst byl zaznamenán i v Evropě, oproti loňsku vzrostl o 18 %, přičemž mimořádný úspěch slavila společnost ve střední, východní a severní Evropě. Významného průlomu dosáhla Huawei Consumer BG i na trzích Asie a Pacifiku, kupříkladu v Thajsku, Malajsii, Japonsku a Jižní Koreji.

Nové značkové prodejny

V oblasti střední, východní a severní Evropy dosáhl tržní podíl společnosti Huawei v první polovině roku 2017 výše 18,7 %, což znamená 48 % meziroční nárůst. S 50% růstem (20,2 % v H1 2017 oproti 13,5 % v H1 2016) v oblasti střední a východní Evropy a 46% růstem (14,9 % v H1 2017 oproti 10,2 % v H1 2016) v severní Evropě se silná tržní pozice společnosti v těchto regionech dále upevňuje.

Firma, posílená dobrými prodeji, si věří a připravuje strategii globální expanze. Huawei hodlá rozšířit svou maloobchodní síť – do konce roku 2017 má počet kamenných obchodů celosvětově vzrůst na 56 tisíc, což je od loňského května o 21 tisíc prodejen více. Jeden z těchto značkových obchodů již funguje také v Praze.

Infografika Huawei (údaje za 1. pololetí 2017):

Klepněte pro větší obrázek

Jak vybrat mobil s nejlepším poměrem výkon/cena: 

Diskuze (4) Další článek: TP-Link prodává modelovou řadu Neffos a přidá nový X1 Lite

Témata článku: Huawei, Smartphony, Čína, Hospodaření a finance, Statistika, Byznys, Infografika, Strategy Analytics, Loňský květen, Malajsie, Svět, Nejlepší poměr, Prodej smartphonů, Meziroční nárůst, Tržby, Pacifik, Consumer bg, Japonsko, Druhý kvartál, Značkový obchod, Globální expanze, Praha, Jižní Korea, Tržní podíl, Čínský jüan


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 34

RECENZE: Honor 7A — dobrá volba, když nechcete utrácet

RECENZE: Honor 7A — dobrá volba, když nechcete utrácet

** Honor 7A je ideální smartphone pro děti či začátečníky ** Nestojí moc a systém na něm jede hezky plynule ** Má rozumně nastavené parametry, zabezpečení a hezké barvy **

Jakub Vrbacký | 20

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů napříč cenovým spektrem ** Cena použitelných modelů začíná na dvou tisících korun

Jan Láska | 93

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro — obří baterie je pouze začátek

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro — obří baterie je pouze začátek

** Asus vzal útokem nižší střední třídu, když představil Zenfone Max Pro ** Hlavní devízou je 5 000mAh baterie zajišťující dlouhou výdrž ** Výrobce si však vedl velmi dobře i při výběru dalších komponent

Milan Měchura | 52