Huawei navýšilo tržby z prodeje smartphonů a upevnilo pozici světové trojky [infografika]

Huawei navýšilo tržby z prodeje smartphonů a upevnilo pozici světové trojky [infografika]

Spotřebitelská divize Huawei oznámila kumulované finanční výsledky za první polovinu roku 2017. Tržby z prodeje meziročně narostly o 36,2 % na 105,4 miliard CNY (čínských jüanů). Počet prodaných smartphonů pak dosáhl 73,01 milionu, což odpovídá meziročnímu navýšení o 20,6 %. Údaje o zisku společnost nezveřejňuje. Podle údajů Strategy Analytics zůstává Huawei ve druhém kvartálu světovou smartphonovou trojkou a dýchá na záda Applu.

Nejvíce se společnosti dařilo v její domovině a také na evropském kontinentu. V Číně dosáhl Huawei tržního podílu 22,1 % a prodej zde meziročně stoupl o 24 %. Rapidní růst byl zaznamenán i v Evropě, oproti loňsku vzrostl o 18 %, přičemž mimořádný úspěch slavila společnost ve střední, východní a severní Evropě. Významného průlomu dosáhla Huawei Consumer BG i na trzích Asie a Pacifiku, kupříkladu v Thajsku, Malajsii, Japonsku a Jižní Koreji.

Nové značkové prodejny

V oblasti střední, východní a severní Evropy dosáhl tržní podíl společnosti Huawei v první polovině roku 2017 výše 18,7 %, což znamená 48 % meziroční nárůst. S 50% růstem (20,2 % v H1 2017 oproti 13,5 % v H1 2016) v oblasti střední a východní Evropy a 46% růstem (14,9 % v H1 2017 oproti 10,2 % v H1 2016) v severní Evropě se silná tržní pozice společnosti v těchto regionech dále upevňuje.

Firma, posílená dobrými prodeji, si věří a připravuje strategii globální expanze. Huawei hodlá rozšířit svou maloobchodní síť – do konce roku 2017 má počet kamenných obchodů celosvětově vzrůst na 56 tisíc, což je od loňského května o 21 tisíc prodejen více. Jeden z těchto značkových obchodů již funguje také v Praze.

Infografika Huawei (údaje za 1. pololetí 2017):

Klepněte pro větší obrázek

Jak vybrat mobil s nejlepším poměrem výkon/cena: 

Diskuze (4) Další článek: TP-Link prodává modelovou řadu Neffos a přidá nový X1 Lite

Témata článku: Huawei, Smartphony, Hospodaření a finance, Čína, Statistika, Byznys, Infografika, Strategy Analytics, Nejlepší poměr, Spotřebitel, Svět, Prodej smartphonů, Světová trojka, Značkový obchod, #Huawei, Tržní podíl, Střední východ, Dobrý prodej, Tržby, Kamenný obchod, Druhý kvartál, Rapidní růst, Asie, Pacifik, Letní akce


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 11

Xiaomi Mi 8 zatopí top Androidům. Má špičkový foťák a 3D odemykání obličejem

Xiaomi Mi 8 zatopí top Androidům. Má špičkový foťák a 3D odemykání obličejem

** Vyzkoušeli jsme novinku, která se prodává zatím jen v Číně ** Mi 8 se chlubí vysokým výkonem a velmi dobrým fotoaparátem ** Pokud bude česká cena rozumná, může to být hit

Jan Láska | 21

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

** Překvapivě schopný mix parametrů s rozumnou cenovkou ** Slabší výkon kompenzuje HD rozlišením a dostatkem paměti ** Přítomná trojice slotů na karty a infraport se nevidí často

Martin Herodek | 11

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

** Bezrámečkovost ve známé podobě se špičkovou výbavou i foťákem ** Vítanou novinkou je podpora bezdrátového nabíjení ** V neposlední řadě zaujme také svou lákavou cenou.

Martin Miksa | 39