Huawei navýšilo tržby z prodeje smartphonů a upevnilo pozici světové trojky [infografika]

Huawei navýšilo tržby z prodeje smartphonů a upevnilo pozici světové trojky [infografika]

Spotřebitelská divize Huawei oznámila kumulované finanční výsledky za první polovinu roku 2017. Tržby z prodeje meziročně narostly o 36,2 % na 105,4 miliard CNY (čínských jüanů). Počet prodaných smartphonů pak dosáhl 73,01 milionu, což odpovídá meziročnímu navýšení o 20,6 %. Údaje o zisku společnost nezveřejňuje. Podle údajů Strategy Analytics zůstává Huawei ve druhém kvartálu světovou smartphonovou trojkou a dýchá na záda Applu.

Nejvíce se společnosti dařilo v její domovině a také na evropském kontinentu. V Číně dosáhl Huawei tržního podílu 22,1 % a prodej zde meziročně stoupl o 24 %. Rapidní růst byl zaznamenán i v Evropě, oproti loňsku vzrostl o 18 %, přičemž mimořádný úspěch slavila společnost ve střední, východní a severní Evropě. Významného průlomu dosáhla Huawei Consumer BG i na trzích Asie a Pacifiku, kupříkladu v Thajsku, Malajsii, Japonsku a Jižní Koreji.

Nové značkové prodejny

V oblasti střední, východní a severní Evropy dosáhl tržní podíl společnosti Huawei v první polovině roku 2017 výše 18,7 %, což znamená 48 % meziroční nárůst. S 50% růstem (20,2 % v H1 2017 oproti 13,5 % v H1 2016) v oblasti střední a východní Evropy a 46% růstem (14,9 % v H1 2017 oproti 10,2 % v H1 2016) v severní Evropě se silná tržní pozice společnosti v těchto regionech dále upevňuje.

Firma, posílená dobrými prodeji, si věří a připravuje strategii globální expanze. Huawei hodlá rozšířit svou maloobchodní síť – do konce roku 2017 má počet kamenných obchodů celosvětově vzrůst na 56 tisíc, což je od loňského května o 21 tisíc prodejen více. Jeden z těchto značkových obchodů již funguje také v Praze.

Infografika Huawei (údaje za 1. pololetí 2017):

Klepněte pro větší obrázek

Jak vybrat mobil s nejlepším poměrem výkon/cena: 

Témata článku: Huawei, Smartphony, Hospodaření a finance, Čína, Statistika, Strategy Analytics, Byznys, Infografika, Meziroční navýšení, Consumer bg, První polovina, Asie, Jižní Korea, Tržní podíl, Střední východ, Čínský jüan, Svět, Praha, Nejlepší poměr, Druhý kvartál, Rapidní růst, Prodej, Prodej smartphonů, Mimořádný úspěch, Tržby

Určitě si přečtěte

Přehled slevových akcí. Black Friday letos začíná v předstihu

Přehled slevových akcí. Black Friday letos začíná v předstihu

** Nákupní šílenství Black Friday letos začíná už několik dní dopředu. ** V tomto článku budou přibývat zajímavé akce, na které narazíme. ** Účastní se české e-shopy, ale nezapomeneme ani na Čínu.

Dnes | Kůžel Filip | 35

Xiaomi Mi A1: bez MIUI na věčné časy [recenze]

Xiaomi Mi A1: bez MIUI na věčné časy [recenze]

** Čistý Android není pro každého ** Na svou třídu bohatá porce výkonu ** Na fotkách a výdrži by to chtělo ještě zapracovat

19.  11.  2017 | Herodek Martin | 21

Alcatel Idol 5S: skvělý muzikant s vysokými ambicemi [recenze]

Alcatel Idol 5S: skvělý muzikant s vysokými ambicemi [recenze]

** Idol 5S je nejvyšší telefon z portfolia Alcatelu, výbavou ale spadá do střední třídy ** Hlavním benefitem má být kvalitní zvuk se stereo reproduktory ** Zaujmout zahodlá i skvělým designem a kvalitním hliníkovým tělem

17.  11.  2017 | Miksa Martin | 1

OnePlus 5T: „Pětka“ se zbavuje rámečků a drží lákavou cenu

OnePlus 5T: „Pětka“ se zbavuje rámečků a drží lákavou cenu

** 5T je nový vlajkový model značky OnePlus ** Hlavní změnou je větší displej s tenkými rámečky ** Zachována zůstává špičková výbava, ale také cena

16.  11.  2017 | Miksa Martin | 37