Huawei zveřejnilo prodeje za rok 2016. I přes stagnaci trhu firma výrazně rostla

Huawei zveřejnilo prodeje za rok 2016. I přes stagnaci trhu firma výrazně rostla

Spotřebitelská divize Huawei zveřejnila hospodářské výsledky za rok 2016. I přesto že trh v průměru prakticky stagnoval, objem prodeje smartphonů Huawei vzrostl proti roku 2015 o 29 % na 139 milionů kusů. Nejlépe se dařilo modelům Huawei P9 a Plus, kterých se dohromady prodalo více než 10 milionů. Čínská jednička si chválí i prodeje na podzim představeného phabletu Mate 9.

Vzrostly také na tržby z prodeje smartphonů, a to meziročně o 42 % na 178 miliard jüanů (cca 662 miliard korun). Průměrná prodejní cena smartphonu Huawei v roce 2016 se tak blížila v přepočtu pěti tísícům korun. Huawei uvádí, že podíl prodaných smartphonů střední a vyšší třídy vůči všem prodaným modelům vzrostl o 36 %. Údaje o ziskovosti podnikání společnost tradičně neuvádí.

Podle údajů GfK z října 2016 vzrostl podíl Huawei na trhu smartphonů na 11,3 %. Na českém trhu zápolí Huawei o druhé místo s čínským rivalem Lenovem a má podíl zhruba okolo 20 %. První místo si u nás drží Samsung. Podle GfK Huawei drží vyšší než 15% tržní podíl ve 33 zemích (mezi nimi i Česká republika) a více než 20% v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země.

Infografika hospodářských výsledků (v angličtině):

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Diskuze (4) Další článek: Nougat pro Samsungy řady Galaxy S7 by mohl přijít již v polovině ledna

Témata článku: Huawei, Smartphony, Nákup a ceny, Hospodaření a finance, Čína, Byznys, Infografika, GfK, Huawei Mate 9, Huawei P9, Ziskovost, Čínský rival, Firma, #Huawei, Čínská jednička, Prodej, Prodejní cena, Trh, První místo, Rok


Určitě si přečtěte