Před pár dny zveřejnilo O2 výsledky hospodaření za první pololetí letošního roku. Operátor nevynechal finanční ukazatele, počty zákazníků, ale příliš se nepochlubil s datovými statistikami. Nedozvěděli jsme kolik GB zákazníci v průměru měsíčně přenesou (ani celkově), jen to, že téměř 60 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení a 39 % podporuje technologii 4G LTE.
A teď pozor, počet těch, kteří vlastní LTE telefon a zároveň mají SIM, která LTE podporuje, je zhruba milion (990 tisíc k 30. červnu).
Celkový počet mobilních zákazníků O2 k poslednímu červnu činil 4,9 milionu. Jinak řečeno, těch, kteří mohou reálně využívat LTE je zhruba pětina, což je relativně málo. Nezájem o rychlá data můžeme přičíst na vrub drahotě, špatným zkušenostem s pokrytím z dob 3G, ale třeba i tomu, že O2 si za výměnu SIM účtuje poplatek 99 Kč.
Podle následující twitterové konverzace se alespoň v tom posledním aspektu schyluje ke změně. U Vodafonu i T-Mobilu je výměna zdarma.
LTE SIM kartu má 80 % zákazníků O2, kteří používají telefon s podporou této technologie. „Se zbylými zákazníky pravidelně komunikujeme, proto číslo pořád narůstá,“ doplňuje tisková mluvčí Lucie Pecháčková.
Datová ostuda
Údaje o datové spotřebě zákazníků operátoři nesdělují ani na přímý dotaz.
Údaj 20,2 % zákazníků, kteří mají zároveň LTE telefon a LTE SIM je zarážející. Firma investovala obří finanční prostředky do budování sítě, kterou používá pouze pětina zákaznické báze? To nedává smysl...
Vyjádření O2
„LTE SIM kartu má 80 % zákazníků O2, kteří používají telefon s podporou této technologie. Se zbylými zákazníky pravidelně komunikujeme, proto číslo pořád narůstá.“
Pozor, 1 MB uprostřed Evropy může stát až 252 Kč: