Jen 20 % zákazníků O2 může využívat LTE, zbytek nemá buď telefon nebo SIM

Jen 20 % zákazníků O2 může využívat LTE, zbytek nemá buď telefon nebo SIM

Před pár dny zveřejnilo O2 výsledky hospodaření za první pololetí letošního roku. Operátor nevynechal finanční ukazatele, počty zákazníků, ale příliš se nepochlubil s datovými statistikami. Nedozvěděli jsme kolik GB zákazníci v průměru měsíčně přenesou (ani celkově), jen to, že téměř 60 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení a 39 % podporuje technologii 4G LTE.

A teď pozor, počet těch, kteří vlastní LTE telefon a zároveň mají SIM, která LTE podporuje, je zhruba milion (990 tisíc k 30. červnu).

Celkový počet mobilních zákazníků O2 k poslednímu červnu činil 4,9 milionu. Jinak řečeno, těch, kteří mohou reálně využívat LTE je zhruba pětina, což je relativně málo. Nezájem o rychlá data můžeme přičíst na vrub drahotě, špatným zkušenostem s pokrytím z dob 3G, ale třeba i tomu, že O2 si za výměnu SIM účtuje poplatek 99 Kč.

Podle následující twitterové konverzace se alespoň v tom posledním aspektu schyluje ke změně. U Vodafonu i T-Mobilu je výměna zdarma.

LTE SIM kartu má 80 % zákazníků O2, kteří používají telefon s podporou této technologie. „Se zbylými zákazníky pravidelně komunikujeme, proto číslo pořád narůstá,“ doplňuje tisková mluvčí Lucie Pecháčková.

Datová ostuda

Údaje o datové spotřebě zákazníků operátoři nesdělují ani na přímý dotaz.

Údaj 20,2 % zákazníků, kteří mají zároveň LTE telefon a LTE SIM je zarážející. Firma investovala obří finanční prostředky do budování sítě, kterou používá pouze pětina zákaznické báze? To nedává smysl...

Vyjádření O2

„LTE SIM kartu má 80 % zákazníků O2, kteří používají telefon s podporou této technologie. Se zbylými zákazníky pravidelně komunikujeme, proto číslo pořád narůstá.“

Pozor, 1 MB uprostřed Evropy může stát až 252 Kč:

Diskuze (43) Další článek: Za domácí ceny můžete volat i v Karibiku. Podívejte se na turistické ráje, které patří do EU

Témata článku: Technologie, O2, Mobilní data, LTE, Konverzace, Lucie Pecháčková, Celkový počet, Mobilní zákazník, Přímý dotaz, Kategorie, Báze, Ostuda, Datová spotřeba, Poplatek, Tisková mluvčí, Evropa, Telefon, Zákaz, Letošní rok, Operátor, Elisa, Rychlá data, Zákaznická báze, Zákazníci, Finanční ukazatel


Určitě si přečtěte

RECENZE: OnePlus 6 — další pokus o zabití vlajkových lodí

RECENZE: OnePlus 6 — další pokus o zabití vlajkových lodí

** Poměr ceny a výkonu je fantastický ** OxygenOS je fakticky čistý Android ** Foťák je krůček za nejlepšími

Jakub Michlovský | 53

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 73