Karty microSD se nafukují. Dočkáme se až 2 TB!

Diskuze čtenářů k článku

Vilém  |  16. 02. 2009 11:11

32GB SDHC karty už na trhu jsou, jak u nás, tak v zahraničí, před Vánoci 2008 jsem si za cca 1800 Kč jednu pořídil z eshopu z Anglie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  16. 02. 2009 23:37

SDHC ano, caka sa ale este na micro SDHC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mach  |  16. 02. 2009 10:01

chapu to tka, ze je to novy standard.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  16. 02. 2009 11:07

Ne stejně jako SDHC není SD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  16. 02. 2009 11:07

Ne stejně jako SDHC není SD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Frélich  |  16. 02. 2009 09:19

"I když budou mít nové karty stejný tvar jako ty dnešní, nebudou zpětně kompatibilní s SDHC, a to hlavně kvůli odlišnému souborovému systému exFAT."
O softwarové kompatibilitě nemá snad cenu mluvit, podstatná je hardwarová, s tou to bude jak?
Navíc si samozřejmě můžu kartu přeformátovat na jiný souborový systém, FAT32 64 GB oddíl zvládne v pohodě (akorát má omezující maximální velikost souboru).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AtoM  |  16. 02. 2009 08:06

Roky forografii? To je dobry. Ja mam harddisk jenom 4 mesice fotografii :D :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
911  |  16. 02. 2009 12:57

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
welby  |  16. 02. 2009 07:28

To budeme brzy místo pevných disků používat paměťové karty?
No a v podstatě pak nebudeme potřebovat ani DVD vypalovačku, když budeme vše mít na paměťovce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  16. 02. 2009 07:45

to je pravda, ale s rustem kapacity uloziste roste i rozezranost programatoru ... to znamena ze dalsi verze windowsu nebude na DVD ale na Blue Ray ... a instalace "Hledani min" nebo "Solitare" zabere minimalne 100 Mb :)
na druhe strane, uz ted mam na vnitrnim USB portu zapojenou nonstop flashku a zvolenou v rezimu "urychleni systemu" ... jestli to pomaha netusim, ale aspon mam dobry pocit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minco  |  16. 02. 2009 08:29

ehm Win7 zabera menej miesta ako Vista, nove dokumenty docx zaberaju menej miesta ako starsie doc ... tak potom o akej rozozranosti programatorov to hovoris ??? Kvalitne weby sa pisu tak aby usetrili BW ... praveze sa v dnesnej dobe vyuziva priestor medii dost efektivne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cert  |  16. 02. 2009 10:27

Napriklad stiahnes program ktory ma po instalacii 1.5MB - ale hned nato zistis ze potrebuje NETFramework ktory zabera cca 50MB.
------
To ze docx zaberaju menej miesta ma netrapi ked ma dokument (*.doc) hoci aj 500kB a *.docx ma 300kB nezaujima ma to lebo uz len Office 2007 zaberie na HDD viac miesta nez Office 2000
------
Preco neporovnas Windows 7 s Windows XP? Vista je ako vsetci vieme relativne nepodareny OS.
Win7 potrebuje 20-40GB (zalezi na edicii) len pre seba ako OS! Windows XP potrebuje 1.5GB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  16. 02. 2009 10:47

Přečti si to po sobě, a zjistíš, že píšeš kraviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  16. 02. 2009 11:09

Tak je vypiš a jen nekecej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  16. 02. 2009 11:53

FrameWork - rozežranost programátorů?!?
Velikosti instalací Office 2000 vs 2007 - jaký typ instalace?!?
Ten třetí blábol ani komentář nepotřebuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cert  |  16. 02. 2009 21:53

Pisal som o rozozranosti programov - a teda ak mam mini program ktory potrebuje kniznice typu NETFramework tak to vyhra nie je.
--------
Zakladna instalacia Office 2000 189MB; Office 2007 1.5GB (cast sa sice po instalacii vymaze) - udaje z Microsoft stranky.
--------
WinXP potrebuje 1.5GB, Win7 20-40GB - udaje opat z Microsoft stranky
Co na to nechapes?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flash  |  17. 02. 2009 09:17

Že vás to trápí pánové... na 10 GB disku to opravdu může být problém, ale je to o pokroku... dalo by se říct, že arkanoid běžel i na 2 MB RAM a 16 MHz CPU, tak proč dnes jeho klony vyžadují 3D grafickou kartu s DX9? No to je ten pokrok - dnes se vám můžou ty cihličky rozprsknout po celém monitoru a kulička může za letu třeba hořet!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  16. 02. 2009 11:23

tie prve dva argumenty este ako tak beriem ... ale ten posledny snad nemyslis vazne ... ako si na to prosim ta prisiel??? Zrejme si Win7 neinstaloval a nevies o com hovoris pretoze mne po instalacii zabera do 10GB Ultimate verzia a to ho pouzivam zo 2 mesiace ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cert  |  16. 02. 2009 21:59

Udaje o potrebnom mieste na HDD su z webu Microsoftu. A myslim si ze udaje su doveryhodne lebo si treba priratat miesto na updaty, obnovu systemu a pod.
Taketo data zaberu hoci len za rok dost miesta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  16. 02. 2009 12:27

Jenže pokud se nemýlím, tak Windows 7 mají v sobě spoustu ovladačů, které by si pak musel u XP instalovat ručně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  16. 02. 2009 15:29

FYI, aktuální Win7/64 ultimate instalace bez hybernačního a swap souboru mi na 64GB SSD zabírá necelých 9GB. WinXPP po instalaci všech servicepacků, dotnetů, defenderů, directX, MSIE7/8 a mplayerů zaberou +/- totéž... Každopádně 4GB SSD netbooků ti na ně určitě stačit nebude.
Jinak souhlasím, že Visty oproti 7/beta nejsou snad ani technologické preview, na to kolik neskutečných bugů a nedodělků mají i po všech aktualizacích...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cert  |  16. 02. 2009 21:56

Mam mininotebook s WinXP SP3 + vsetky updaty, AV+Antispyware a pod. Spolu to vsetko zabera 2500MB. A ano mam to vsetko na 4GB SSD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ysquanir  |  17. 02. 2009 03:54

Tak teď už chápu proč sou některý lidi na fórech tak sprostý..
Obdivuju každýho kdo na takovou stupiditu a ubohost může reagovat v klidu...
Jdu se z toho vyzvracet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  05. 04. 2009 15:45

Z pohledu programátora je to standardní vývoj dnes je třeba psát programy které jsou: multiplatformí, robustní a stabilní. .NET FrameWork pomáhá programátorovi psát rychle a efektivně. Lebo neni cas psat kazde tlacitko od píky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  16. 02. 2009 13:39

no ja myslim ze zabyvat se stovkama kB nema cenu ... co ma cenu porovnat jak vyrostly OS
WIN 95 - na disketach (tusim 15)
WIN 98 - diskety nebo CD
WIN XP - CD
WIN Vista - DVD
jestli mi chces argumentovat ze W7 maji v sobe ovladace ktere jsem u XP musel stahovat, tak ti na to reknu RADSI BUDU STAHOVAT .. protoze stejne i ty predinstalovane ovladace budou aktualni pul roku, a na stahovani stejne prijde
rekni mi co umi Visty proti XP? ... myslim tim jestli toho umi 10× vice, kdyz zabiraji 10× tolik mista
Priklad? ted mi vysvetli proc treba hra GTA4 (nebo 5? nevim .. proste ta nejnovejsi) ma 14Gb ... kdyby neexistovaly DVD tak by se prodavala na 22 CDckach? ..a nebo ma tolik prave kvuli tomu ze DVD existuji a programatori serou na optimalizace
PS: je mi jasne ze s jidlem roste chut, jasne to vidim na bordelu ktery mam na HD, kdbych mel 50Gb mel bych na disku stejne dulezite veci, protoze mam 800Gb mam tam 50Gb dulezitych veci, a 750Gb nesmyslu ;o) .. .tod muj nazor na uzitecnost tak velkych flash pameti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  16. 02. 2009 15:33

W7 má v sobě jenom část ovladačů, zbytek si stahuje od MS - začíná se to konečně trochu podobat repozitářům z (K)Ubuntu. Instalačka Ultimate má tuším ani ne 2,5GB, po instalaci kolem 9GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
babca  |  16. 02. 2009 13:26

DVD mechanika? Tu jsem vyhodil uz pred par mesici, zjistil jsem ze je k nicemu:D (taky se nad tim zamyslete... ze pouzivam jen pametovky a dvd vubec nepotrebuju sem si vsim po dlouhe dobe:D)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  16. 02. 2009 13:43

ja rad sem tam kouknu na nejaky film, nebo vypalim fotky z dovolene na CD/DVD at mam jistotu ze to i ten nejvetsi trouba na svem 10let starem stolnim prehravaci prehraje (10let starem = bez USB portu) ... takze DVDcko asi vyhazovat nebudu
BTW: i kdybych ji za zivotnost PC nepouzil ani jednou, tak bych ji tam stejne mel, protoze ono to nic nezere a nezavazi to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  16. 02. 2009 15:10

dobrý,jako vtip sem to pochopil. Disketová mechanika je zbytečná, a přesto narazím občas na situaci kdy jí potřebuju(víceméně pro práci). O tom mít v počítači zapojenou DVD mechaniku se ani bavit nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
babca  |  16. 02. 2009 15:37

Vtip to není. Jinak dost lidem se asi ještě hodí, to nevyvracím.
Přece jenom na výměnu dat nosím v kapse radši 3 paměťovky než 3 DVD. S přepisovatelným DVD se nepracuje příliš pohodlně, je to spíš vždy jen na jednorázový zápis, než na běžné používaní (práce s jednotlivými soubory). A DVD se nehodí ani na zálohy, velmi nepohodlné a drahé. Takže osobně nepoužívám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor