Strategy Analytics zveřejnila odhady prodejnosti nositelného příslušenství za druhé kalendářní čtvrtletí 2017. Do statistik se počítají jak plnohodnotné chytré hodinky s vlastním systémem, tak i jednoduché trackovací náramky. Právě díky posledně jmenovaným je králem segmentu nositelností Xiaomi.
Top 3 výrobců nositelností podle objemu distribuce a tržního podílu (Zdroj: Strategy Analytics):
Výrobce |
Q2 '16 Distribuce (mil. ks) |
Q2 '17 Distribuce (mil.ks) |
Q2 '16 Tržní podíl |
Q2 '17 Tržní podíl |
1. Xiaomi |
3.0 |
3.7 |
15.0% |
17.1% |
2. Fitbit |
5.7 |
3.4 |
28.5% |
15.7% |
3. Apple |
1.8 |
2.8 |
9.0% |
13.0% |
Ostatní |
9.5 |
11.7 |
47.5% |
54.2% |
Celkem |
20.0 |
21.6 |
100.0% |
100.0% |
Čínské společnosti se podařilo během dubna až června prodat 3,7 milionu kusů nositelného příslušenství. Z první pozice vytlačilo Xiaomi konkurenční Fitbit, který meziročně ztratil zhruba 12 procentních bodů na tržním podílu. Apple prodal 2,8 milionu chytrých hodinek Apple Watch, což mu pohodlně stačilo na třetí příčku. Celý trh nositelností meziročně vzrostl o 8 % na 21,6 milionu distribuovaných kusů.
Xiaomi prorazilo v oblasti nositelností s náramkem Mi Band: