Lidé si stále více stěžují na operátory, nejvíce na O2

Nesouhlas s naúčtovanou částkou, vtíraví podomní prodejci a problémy Vodafonu s přenosem čísel opět zvýšili počet stížností, které chodí na ČTÚ.
Lidé si stále více stěžují na operátory, nejvíce na O2

Nesouhlas s vyúčtováním, smlouvy uzavírané podomními prodejci, přenos čísla z jedné sítě do druhé a kvalita poskytovaných služeb – čtyři přihrádky, kam si Český telekomunikační úřad (ČTÚ) řadí došlé stížnosti nejčastěji. Dle aktuální monitorovací zprávy (PDF) za měsíc srpen stížností účastníků elektronických komunikací přibývá, za druhé čtvrtletí letošního roku (od dubna do června) dostal regulátor celkem 606 stížností. Z toho 418 řešil přímo ČTÚ, 34 stížností předal příslušnému orgánu a 154 stížností shledal jako neodůvodněné.

Oproti 1. čtvrtletí roku 2012 tak počet stížností narost v absolutním počtu o 31. ČTÚ nárůst počtu stížností přičítá zejména rozšíření sledované agendy o problematiku spotřebitelských otázek. V kategorii stížností týkajících se nesouhlasu s vyúčtováním ceny poskytovaných služeb zaznamenal úřad řadu stížností na společnost UPC v souvislosti se zpoplatněním pronájmu modemů a set-top boxů. Regulátor uvádí, že s UPC zahájil správní řízení ve věci podezření ze spáchání správního deliktu.

Varujte seniory, podomní prodejci je balamutí

ČTÚ přijal i zvýšený počet stížností týkajících se procesu uzavírání účastnických smluv, ve II. čtvrtletí pak především pokud se jedná o praktiky podomních prodejců, nabízejících služby seniorům. Ti nejsou vždy schopní plně posoudit všechny podmínky nabízených smluv, čehož právě tzv. door-to-door prodejci často zneužívají.

Co se týče přenosu čísla mezi operátory, strmý nárůst počtu stížností zaznamenala společnost Vodafone Czech Republic a.s. Operátor měl technické problémy se svým zákaznickým systémem, který regulátorovy nahlásil, ten nyní celý případ šetří. V „disciplíně“ klamavé obchodní praktiky dominovali za sledované období výše zmínění podomní prodejci a ve věci zavedení servisního poplatku u služeb satelitní televize se na ČTÚ začali obracet zákazníci společností Skylink a CSlink.

Nelichotivé první místo v počtu stížností obsadila opět společnost Telefónica následovaná T-Mobilem a Vodafonem. Více už prozradí následující tabulka:

Společnostpočet stížností a dotazůpočet stížností k celkovému počtu stížností
LIVE TELECOM405,7%
MobilKom162,3%
Vodafone CZ12918,4%
T-Mobile CZ19327,5%
Telefónica CZ27138,7%
UPC CZ527,4%
*data za Q2 2012, zdroj: ČTÚ

Témata článku: Operátoři, Vodafone, T-Mobile, ČTÚ, Kauzy, Podomní prodej, Společnost upc, Operátor

Určitě si přečtěte

Problém se nafukuje. Objevují se další případy puklých iPhonů 8

Problém se nafukuje. Objevují se další případy puklých iPhonů 8

7.  10.  2017 | Kůžel Filip, Mikešová Markéta | 115

Vodafone rozsekal internet. Dílky jsou neomezené, první dva stojí po 99 Kč

Vodafone rozsekal internet. Dílky jsou neomezené, první dva stojí po 99 Kč

** Vodafone hlásá revoluci, ale jednoduché to mít nebude ** Pass jsou příplatkové balíčky pro sociální sítě, chatovací aplikace, hudbu a video ** Uživatelé budou zmatení, který provoz se kam počítá

5.  10.  2017 | Kůžel Filip, Posejpal Jan | 81

V říjnu se u Vodafonu urodilo: iPhone 8, nebo nejmenší superphone Xperia XZ1 Compact

V říjnu se u Vodafonu urodilo: iPhone 8, nebo nejmenší superphone Xperia XZ1 Compact

** Nový iPhone 8 startuje na ceně 20 977 Kč, starší modely padly o tisíce ** Další podzimní novinkou je Xperia XZ1 od Sony včetně verze Compact ** Ostatní modely šly s cenou dolů až o tisícovku, třeba Huawei P9 lite

3.  10.  2017 | Pospíšil Aleš | 5


komerční sdělení

Komerční sdělení