Lidé si stále více stěžují na operátory, nejvíce na O2

Nesouhlas s naúčtovanou částkou, vtíraví podomní prodejci a problémy Vodafonu s přenosem čísel opět zvýšili počet stížností, které chodí na ČTÚ.
Lidé si stále více stěžují na operátory, nejvíce na O2

Nesouhlas s vyúčtováním, smlouvy uzavírané podomními prodejci, přenos čísla z jedné sítě do druhé a kvalita poskytovaných služeb – čtyři přihrádky, kam si Český telekomunikační úřad (ČTÚ) řadí došlé stížnosti nejčastěji. Dle aktuální monitorovací zprávy (PDF) za měsíc srpen stížností účastníků elektronických komunikací přibývá, za druhé čtvrtletí letošního roku (od dubna do června) dostal regulátor celkem 606 stížností. Z toho 418 řešil přímo ČTÚ, 34 stížností předal příslušnému orgánu a 154 stížností shledal jako neodůvodněné.

Oproti 1. čtvrtletí roku 2012 tak počet stížností narost v absolutním počtu o 31. ČTÚ nárůst počtu stížností přičítá zejména rozšíření sledované agendy o problematiku spotřebitelských otázek. V kategorii stížností týkajících se nesouhlasu s vyúčtováním ceny poskytovaných služeb zaznamenal úřad řadu stížností na společnost UPC v souvislosti se zpoplatněním pronájmu modemů a set-top boxů. Regulátor uvádí, že s UPC zahájil správní řízení ve věci podezření ze spáchání správního deliktu.

Varujte seniory, podomní prodejci je balamutí

ČTÚ přijal i zvýšený počet stížností týkajících se procesu uzavírání účastnických smluv, ve II. čtvrtletí pak především pokud se jedná o praktiky podomních prodejců, nabízejících služby seniorům. Ti nejsou vždy schopní plně posoudit všechny podmínky nabízených smluv, čehož právě tzv. door-to-door prodejci často zneužívají.

Co se týče přenosu čísla mezi operátory, strmý nárůst počtu stížností zaznamenala společnost Vodafone Czech Republic a.s. Operátor měl technické problémy se svým zákaznickým systémem, který regulátorovy nahlásil, ten nyní celý případ šetří. V „disciplíně“ klamavé obchodní praktiky dominovali za sledované období výše zmínění podomní prodejci a ve věci zavedení servisního poplatku u služeb satelitní televize se na ČTÚ začali obracet zákazníci společností Skylink a CSlink.

Nelichotivé první místo v počtu stížností obsadila opět společnost Telefónica následovaná T-Mobilem a Vodafonem. Více už prozradí následující tabulka:

Společnostpočet stížností a dotazůpočet stížností k celkovému počtu stížností
LIVE TELECOM405,7%
MobilKom162,3%
Vodafone CZ12918,4%
T-Mobile CZ19327,5%
Telefónica CZ27138,7%
UPC CZ527,4%
*data za Q2 2012, zdroj: ČTÚ
Diskuze (35) Další článek: Samsung: Nemusíš být génius, abys poznal, že Galaxy S III je lepší

Témata článku: Operátoři, Vodafone, T-Mobile, ČTÚ, Kauzy, Podomní prodej, Společnost upc, Zvýšený počet, Operátor, Celý případ


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei P20 Pro — mistr nočního vidění

RECENZE: Huawei P20 Pro — mistr nočního vidění

** Špička portfolia Huawei nepřipouští žádné kompromisy ** Má atraktivní, zapamatovatelný design a spoustu výkonu ** Hlavním lákadlem je unikátní fotoaparát Leica se třemi objektivy

Jan Láska | 70

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 80

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

** Bezrámečkovost ve známé podobě se špičkovou výbavou i foťákem ** Vítanou novinkou je podpora bezdrátového nabíjení ** V neposlední řadě zaujme také svou lákavou cenou.

Martin Miksa | 39

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

** Velmi zajímavý poměr cena/výkon ** Na špičku ztrácí jen v okrajových oblastech ** Správný mix užitečných technologií bez moderních výstřelků

Martin Herodek | 15