Lidé si stále více stěžují na operátory, nejvíce na O2

Nesouhlas s naúčtovanou částkou, vtíraví podomní prodejci a problémy Vodafonu s přenosem čísel opět zvýšili počet stížností, které chodí na ČTÚ.
Lidé si stále více stěžují na operátory, nejvíce na O2

Nesouhlas s vyúčtováním, smlouvy uzavírané podomními prodejci, přenos čísla z jedné sítě do druhé a kvalita poskytovaných služeb – čtyři přihrádky, kam si Český telekomunikační úřad (ČTÚ) řadí došlé stížnosti nejčastěji. Dle aktuální monitorovací zprávy (PDF) za měsíc srpen stížností účastníků elektronických komunikací přibývá, za druhé čtvrtletí letošního roku (od dubna do června) dostal regulátor celkem 606 stížností. Z toho 418 řešil přímo ČTÚ, 34 stížností předal příslušnému orgánu a 154 stížností shledal jako neodůvodněné.

Oproti 1. čtvrtletí roku 2012 tak počet stížností narost v absolutním počtu o 31. ČTÚ nárůst počtu stížností přičítá zejména rozšíření sledované agendy o problematiku spotřebitelských otázek. V kategorii stížností týkajících se nesouhlasu s vyúčtováním ceny poskytovaných služeb zaznamenal úřad řadu stížností na společnost UPC v souvislosti se zpoplatněním pronájmu modemů a set-top boxů. Regulátor uvádí, že s UPC zahájil správní řízení ve věci podezření ze spáchání správního deliktu.

Varujte seniory, podomní prodejci je balamutí

ČTÚ přijal i zvýšený počet stížností týkajících se procesu uzavírání účastnických smluv, ve II. čtvrtletí pak především pokud se jedná o praktiky podomních prodejců, nabízejících služby seniorům. Ti nejsou vždy schopní plně posoudit všechny podmínky nabízených smluv, čehož právě tzv. door-to-door prodejci často zneužívají.

Co se týče přenosu čísla mezi operátory, strmý nárůst počtu stížností zaznamenala společnost Vodafone Czech Republic a.s. Operátor měl technické problémy se svým zákaznickým systémem, který regulátorovy nahlásil, ten nyní celý případ šetří. V „disciplíně“ klamavé obchodní praktiky dominovali za sledované období výše zmínění podomní prodejci a ve věci zavedení servisního poplatku u služeb satelitní televize se na ČTÚ začali obracet zákazníci společností Skylink a CSlink.

Nelichotivé první místo v počtu stížností obsadila opět společnost Telefónica následovaná T-Mobilem a Vodafonem. Více už prozradí následující tabulka:

Společnostpočet stížností a dotazůpočet stížností k celkovému počtu stížností
LIVE TELECOM405,7%
MobilKom162,3%
Vodafone CZ12918,4%
T-Mobile CZ19327,5%
Telefónica CZ27138,7%
UPC CZ527,4%
*data za Q2 2012, zdroj: ČTÚ

Témata článku: Operátoři, Vodafone, T-Mobile, ČTÚ, Kauzy, Podomní prodej, Společnost upc, Operátor, Zvýšený počet

Určitě si přečtěte

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

T-Mobile před Vánoci zvýhodní Samsungy. Ježíšek donese dva za cenu jednoho

T-Mobile před Vánoci zvýhodní Samsungy. Ježíšek donese dva za cenu jednoho

** Novinky nejsou, ale tři roky starý 32GB iPhone 6 koupíte pod 10 tisíc ** Kvalitu za rozumnou cenu nabízí o tisícovku zlevněné Honory 8 a 6X ** Neprohloupíte ani s Nokií 5, která klesla o 500 Kč a stojí pod 5 tisíc

2.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 7