Trh s multimediálními tablety v ČR meziročně vzrostl více než trojnásobně, za celý rok 2012 se prodalo zhruba 253 tisíc kusů tabletů nebo elektronických čteček. To je však pořád výrazně méně, než kolik se ročně prodá mobilních telefonů. Na sousedním Slovensku se ve stejném období prodalo 133 tisíc tabletů. Vyplývá to z analýzy společnosti IDC Czech.
Zatímco mobilů se v ČR vloni prodalo 2,7 milionů, tabletů prodejci vyskladnili řádově desetkrát méně. Je to dáno odlišným vnímáním obou typů zařízení. Zatímco telefon je chápán prakticky jako nutný komunikační či pracovní nástroj, tablet nebo čtečku vidí český zákazník jako nadstandardní bonusové zařízení, převážně pro konzumaci nebo tvorbu multimediálního obsahu.
Podle statistik IDC Czech se v minulém roce prodalo nejvíce iPadů od společnosti Apple. Druhé místo si v rámci celoročního součtu udržel Samsung se svými tablety Galaxy Tab, v posledním čtvrtletí jej ale v počtu prodaných kusů předstihla kyperská společnost Prestigio s ultralevnými tablety a čtečkami založenými na platformě Android. Konkrétní prodejní čísla jednotlivých značek ale analytici nezveřejnili.