Majitelé předplacených karet se cítí diskriminováni

V e-mailové schránce mi dnes přistál další z řady průzkumů Vodafone Zoom. Tento se zabývá předplacenými kartami a měsíčními tarify z pohledu jejich uživatelů. Průzkum říká, že devět z deseti majitelů předplacených karet by uvítalo, kdyby cena hovoru byla přímo úměrná počtu minut, které daný měsíc provolají. Zatímco většina tarifních zákazníků považuje za spravedlivé, že jsou ceny tarifů nižší než u předplacených karet, podle 43 % předplacenkářů by měli všichni zákazníci dostávat stejnou cenu.

Majitelé předplacených karet

Z průzkumu Vodafone Zoom vyplývá, že předplacenkáři nejvíce oceňují transparentnost plateb. Devět z deseti z nich využívá předplacené karty, aby nemuseli platit pravidelně každý měsíc paušál, pokud provolají méně. Výdaje pod kontrolou oceňuje 85 % předplacenkářů. Ti chtějí přesně vědět, kolik provolají.

Co nejvíce vadí předplacenkářům?

  • Vyšší ceny v porovnání s paušálními tarify (63 %)
  • Nemohou získat cenově zvýhodněné telefony (57 %)
  • Pokud si nedobijí kredit, nemohou být s ostatními v kontaktu (52 %)

Tarifní zákazníci

Tarifní zákazníci jednoznačně označují za hlavní výhodu tarifu nezávislost. Přes 90 % z nich oceňuje, že mohou volat kdykoliv a nejsou přitom závislí na množství kreditu, který jim zbývá.

Co nejvíce vadí tarifním zákazníkům?

  • Pokud provolají méně, musí platit stále stejně vysoký paušál (83 %)
  • Nemají kontrolu nad tím, kolik přesně provolají (66 %)
  • Tři čtvrtiny z nich je na konci měsíce nemile překvapena výší faktury
  • Polovině tarifních zákazníku vadí, že musí podepsat smlouvu na delší dobu

Přechod k tarifu / předplacené kartě

Šest z deseti předplacenkářů všech operátorů už někdy uvažovali o přechodu na tarif. Naopak majitelé paušálních tarifů o přestupu na předplacenou kartu příliš neuvažují. Na předplacenou kartu by přešlo osm z deseti tarifních zákazníků, pokud by platili skutečně pouze za to, co provolají a zároveň by jim zůstaly výhody paušálního tarifu.

Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou Data Collect v průběhu dubna a května 2008 na reprezentativním vzorku 820 zákazníků všech mobilních operátorů v ČR ve věku 20-40 let.

Diskuze (37) Další článek: Sony Ericsson BeiBei má konkrétní podobu a jméno

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Vodafone, Předplacené karty, Majitel, Disk


Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

** Redmi 5 Plus nabízí velký 6palcový FullHD+ displej i dostatečný výkon ** Oproti minulé generaci dokázalo Xiaomi zapracovat na fotoaparátu ** Celková vyváženost vč. rozumné ceny ho předurčuje k úspěchu

Milan Měchura | 34

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 80

RECENZE: Huawei P20 Pro — mistr nočního vidění

RECENZE: Huawei P20 Pro — mistr nočního vidění

** Špička portfolia Huawei nepřipouští žádné kompromisy ** Má atraktivní, zapamatovatelný design a spoustu výkonu ** Hlavním lákadlem je unikátní fotoaparát Leica se třemi objektivy

Jan Láska | 70