Majitelé předplacených karet se cítí diskriminováni

V e-mailové schránce mi dnes přistál další z řady průzkumů Vodafone Zoom. Tento se zabývá předplacenými kartami a měsíčními tarify z pohledu jejich uživatelů. Průzkum říká, že devět z deseti majitelů předplacených karet by uvítalo, kdyby cena hovoru byla přímo úměrná počtu minut, které daný měsíc provolají. Zatímco většina tarifních zákazníků považuje za spravedlivé, že jsou ceny tarifů nižší než u předplacených karet, podle 43 % předplacenkářů by měli všichni zákazníci dostávat stejnou cenu.

Majitelé předplacených karet

Z průzkumu Vodafone Zoom vyplývá, že předplacenkáři nejvíce oceňují transparentnost plateb. Devět z deseti z nich využívá předplacené karty, aby nemuseli platit pravidelně každý měsíc paušál, pokud provolají méně. Výdaje pod kontrolou oceňuje 85 % předplacenkářů. Ti chtějí přesně vědět, kolik provolají.

Co nejvíce vadí předplacenkářům?

  • Vyšší ceny v porovnání s paušálními tarify (63 %)
  • Nemohou získat cenově zvýhodněné telefony (57 %)
  • Pokud si nedobijí kredit, nemohou být s ostatními v kontaktu (52 %)

Tarifní zákazníci

Tarifní zákazníci jednoznačně označují za hlavní výhodu tarifu nezávislost. Přes 90 % z nich oceňuje, že mohou volat kdykoliv a nejsou přitom závislí na množství kreditu, který jim zbývá.

Co nejvíce vadí tarifním zákazníkům?

  • Pokud provolají méně, musí platit stále stejně vysoký paušál (83 %)
  • Nemají kontrolu nad tím, kolik přesně provolají (66 %)
  • Tři čtvrtiny z nich je na konci měsíce nemile překvapena výší faktury
  • Polovině tarifních zákazníku vadí, že musí podepsat smlouvu na delší dobu

Přechod k tarifu / předplacené kartě

Šest z deseti předplacenkářů všech operátorů už někdy uvažovali o přechodu na tarif. Naopak majitelé paušálních tarifů o přestupu na předplacenou kartu příliš neuvažují. Na předplacenou kartu by přešlo osm z deseti tarifních zákazníků, pokud by platili skutečně pouze za to, co provolají a zároveň by jim zůstaly výhody paušálního tarifu.

Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou Data Collect v průběhu dubna a května 2008 na reprezentativním vzorku 820 zákazníků všech mobilních operátorů v ČR ve věku 20-40 let.

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Ostatní, Předplacené karty, Disk, Majitel

Určitě si přečtěte

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

** T-Mobile dá dva mobily za cenu jednoho (při podpisu smlouvy) ** O2 zlevní mobily (při podpisu smlouvy) ** Vodafone umožní streamovat video zdarma (v té správné aplikaci)

26.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 14

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

** Operátoři slibují něco nového a fantastického ** Problém je, že to zřejmě odporuje pravidlům ** ...a hlavně to nedává velký smysl pro uživatele

25.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34