Mobil.cz slibuje bezplatný internet. Problém je, že po vypršení FUP se data zastavila. Po desítkách stížností od zákazníků se věci rozhýbaly až s naším dotazem.
Virtuální operátor Mobil.cz láká zákazníky na nabídku mobilního internetu zdarma. Za každé dobití můžete „datovat“ plnou rychlostí po dobu 30 dní, nebo než přenesete 200 MB. I pak je internet aktivní, ale už s rychlostí omezenou na 16 kbit/s. Problém je, že to všechno je jen teorie, v praxi namísto zpomalení připojení nefunguje vůbec. Nestáhnete textový mail, Google nereaguje a nedostanete se ani na mobilní verze stránek. Webů skupiny Mafra (iDnes.cz, Lidovky.cz, Metro.cz, Rajče.cz a další) se limity netýkají, takže se načítají zcela bez problémů.
Plná rychlost na prvním screenshotu. Stáhněte 5× Angry Birds a FUP je fuč (nám to trvalo 32 minut).
Jak to šlo po vyčerpání FUP?
Měření rychlosti ani nejde spustit, ale stránky operátora fungují.
Vygooglit výraz „idnes“? Nefunguje. Web iDnes.cz funguje a načítá se plnou rychlostí 3G.
Vygooglit „lidovky“ nelze. Web Lidovky.cz funguje.
Google po chvíli vyhodí hlášku (viz výše), jiné weby se okamžitě přesměrují na stránku s chybou.
Na nefunkční internet si stěžujete od startu nové služby a Facebook operátora je plný nazlobených příspěvků. Začátkem června svitla naděje, Mobil.cz sliboval nápravu, uživatelům dokonce vynuloval vyčerpaný FUP. Po jeho překročení však připojení stávkuje dál. Tisková mluvčí T-Mobilu (v jehož síti Mobil.cz působí) Martina Kemrová nám sdělila, že by na službu nemělo být uplatňováno jiné omezení, než rychlostní strop 16 kbit/s.
Internet zdarma je pořádné lákadlo. Nevzal si ale operátor až příliš velké sousto?
Obrat
V čem je tedy problém, jsme se zeptali přímo ve vydavatelství Mafra. Odpovídá Jan Lodl, produktový manažer Mobil.cz: „Chybu se nám podařilo lokalizovat a již i odstranit. Šlo o chybu v kódu jednoho ze systémů, která znemožnila zpracování informace, že zákazník na landing page zvolil variantu "pokračovat sníženou rychlostí". Nyní je tato chyba již odstraněna a na několika testovacích telefonech jsme ověřili, že fungování je nyní již korektní. V současné době kontaktujeme zákazníky, kteří si na tuto chybu stěžovali, a ověřujeme funkčnost řešení.“
Na odpověď jsme čekali do druhého dne a jako by až naše otázka vyburcovala Mobil.cz k aktivitě, nicméně jak jsme si ověřili, ke změně opravdu došlo a internet skutečně funguje. Rychlost je při 16 kbit/s pochopitelně mizerná, ale textové weby s trochou trpělivosti fungují a „šťávu“ konečně mají i aplikace. Doufejme, že to vydrží a problémy se nevrátí.
Abyste mohli dále datovat, musíte stisknout tlačítko na „landing page“
Jde to, ale dře to.