Mobilní divize Panasonic na prodej? Zájem má prý HTC

Panasoniku se v mobilním odvětví dlouhodobě příliš nedaří. Ještě před půldruhým rokem měla japonská firma bombastické plány proniknout na evropský trh a do roku 2015 globálně prodat 15 milionů smartphonů. Realita však byla taková, že na vybrané evropské trhy se podíval pouze jediný model odolného smartphonu Panasonic Eluga s Androidem. Firma dokonale nezvládla marketing, a proto osamocený smartphone zanikl mezi desítkami modelů konkurence.

Panasonic pomalu upouští od ambicí stát se důležitým výrobcem mobilů, naopak v posledních měsících sílí zvěsti o prodeji mobilního byznysu některému z větších hráčů. Podle japonského portálu Sankei Biz má mezi zájemce o koupi mobilní výroby Panasoniku patřit tchajwanské HTC, nebo výrobce polovodičů TSMC ze stejné země.

Obě ostrovní společnosti ale teď řeší naléhavější úkoly než akvizici jiných subjektů. HTC vynakládá nemalé prostředky na marketing, prodejní čísla současného vlajkového modelu HTC One totiž pravděpodobně rozhodují o celé budoucnosti firmy. TSMC zase patří mezi klasické výrobce polovodičových komponent a rozmělnění pozornosti případnou výrobou celých mobilů by mohlo ohrozit její pozici na stále agresivnějším trhu se součástkami. Výroba telefonů Panasoniku sice možná pomalu končí, ale o případných kupcích není tedy nadále jasno.

Diskuze (4) Další článek: Google: bájná Motorola X Phone přijde až příští rok

Témata článku: HTC, Panasonic, HTC One, HTC One (E8), HTC One (M8), Panasonic Eluga, Zájem, Mobil, Pro +, MOBI, Výroba telefonů, Pán, Prodej, Mobilní divize, Divize, Celý mobil, Desítka modelů, Div, Pan