Podnikání v segmentu smartphonů je obtížný byznys. Své o tom ví společnost Sony, jejíž mobilní divize balancuje na rozhraní zisku a ztráty už mnoho čtvrtletí za sebou. Strukturu firmy se v minulých letech podařilo optimalizovat, další škrty na nákladové straně rozvahy už lze dělat jen těžko. Proto japonský výrobce musí vylepšit zejména výnosovou stranu tržeb.
Mobilní divize je jediná z celé korporace Sony, která skončila v 3Q 2017 ve ztrátě
A to se ve třetím kalendářním čtvrtletí letošního roku příliš nepovedlo. Tržby Sony Mobile narostly meziročně pouze o necelá dvě procenta na 172 miliard jenů (cca 33,2 miliardy korun), ale na udržení mírného zisku ze stejného období loni to nestačilo. Divize skončila v provozní ztrátě 2,5 miliardy jenů (cca 483 milionů korun). Příčinou měla být změna v geografickém mixu tržeb a zvýšená cena komponent. Sony prodalo v červenci až září 3,4 milionu smartphonů.
Současnou vlajkovou lodí Sony je Xperia XZ Premium: