Mobilní divize Sony se vymanila ze ztráty. Tržby přitom klesly o třetinu

Mobilní divize Sony se vymanila ze ztráty. Tržby přitom klesly o třetinu

Mechanismy na osekání nákladů a zachování funkčnosti mobilní divize generující alespoň minimální zisk jsou u Sony účinné. Sony Mobile sice ve druhém čtvrtletí 2016 vykázala o třetinu nižší tržby než ve stejném období loni, ale podařilo se jí vymanit ze ztráty 188 milionů do lehkého plusu 4 miliony dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Tržby a provozní zisk/ztráta Sony podle divizí

Sony Mobile už na začátku letošního roku oznámilo strategii „hodnota nad objem“, podle níž nejde firmě o to, aby prodala co nejvíce kusů telefonů, ale aby prodala hlavně dražší zařízení, na kterých má větší marži a tedy i zisk. Počet prodaných zařízení v duchu této strategie meziročně klesá ze 7,2 milionu na pouhých 3,1 milionu kusů.

Příliš výskat si nemůže ani celá Sony Corporation, na jejímž hospodaření se ve sledovaném období podepsalo ničivé zemětřesení. Kvůli němu skončily ve ztrátě divize výroby polovodičů a komponent. Ztrátová byla také filmová divize Sony Pictures. Nad vodou společnost drží herní divize Playstation, finanční služby, domácí audio/video technika a v lehkém plusu skončily i fotoaparáty. Sony Corporation při tržbách 15,6 miliardy dolarů vykázalo zisk 205 milionů dolarů.

Témata článku: Sony, Smartphony, Hospodaření a finance

3 komentářů

Nejnovější komentáře

  • buttom.cz 2. 8. 2016 21:35:02
    Sony je hotový kouzelník.. Skoro ho není vidět ani slyšet, když se něco...
  • Pepan_22 2. 8. 2016 19:51:41
    Sony se v podstatě stáhlo do Japonska. Tam jako obdivovaný domácí výrobce...
Určitě si přečtěte

Jaký bude iPhone 8? Vše, co zatím víme o budoucí modle Applu

Jaký bude iPhone 8? Vše, co zatím víme o budoucí modle Applu

** Vše, co chcete vědět o iPhonu 8 ** Shrnuli jsme hlavní úniky, drby a spekulace ** Článek budeme průběžně aktualizovat

Včera | Miksa Martin | 44

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

** Nová aliance v mobilním světě má modro-oranžovou barvu ** Spojenci mohou vzájemně využívat patenty i technologie ** Jak se ale budou prát na přesyceném trhu smartphonů?

19.  7.  2017 | Láska Jan | 14


komerční sdělení

Komerční sdělení