Mobilní reklama: jedna z mála věcí, která Applu příliš nejde

Mobilní reklama: jedna z mála věcí, která Applu příliš nejde

Mobilní internetová reklama je prozatím trh malý, minimálně oproti běžné webové reklamě. Zatímco přímo zobrazovaná reklama na webech a reklama ve vyhledávání za první polovinu roku 2011 vynesly téměř 15 miliard dolarů, mobilní statistiky hovoří o mnohem menších číslech. Podle dostupných údajů společnosti IDC letos mobilní reklama ve Spojených státech vydělá zhruba 630 milionů dolarů.

Není překvapením, že stejně jako klasické internetové reklamě, tak i té mobilní vévodí Google se svým systémem AdMob. Ještě před rokem měla firma Larryho Page podíl 19 procent, stejný, jako měl konkurenční Apple s iAd. V Googlu se ale začínají na mobilní byznys stále více orientovat a vidí v něm obrovskou příležitost do budoucna. Ne pouze díky prodeji reklamy do mobilů a mobilních služeb, ale zejména díky sběru různých dat (díky geolokačním službám, mapám, vyhledávání, nakupování atp.), které pak budou moci využít skrze celé své portfolio. I proto v Mountain View vsadili na Android a tak silně ho podporují.

Padající Apple

Zatímco Google od loňského roku povyrostl, Apple se propadl na 15 procent a předehnala ho dokonce společnost Millennial Media. Cupertino se potýká s klesajícím zájmem o prodej reklamy přes iAd. Inzerenti si stěžují, že má Apple příliš přísné schvalovací procesy zveřejňovaných reklam, což odráží přísnou politiku schvalování aplikací a časopisů, má příliš vysoké ceny a reklama se zobrazuje pouze v produktech s iOS, kdežto Google a jiní konkurenti (včetně Microsoftu) umožňují reklamu dostat do všech platforem.

Klepněte pro větší obrázek
V mobilní reklamě se letos protočí okolo 630 milionů dolarů. Apple se propadl z loňského prvního místa na třetí (z 19 na 15 procent). Příští rok mu navíc přibyde další silný konkurent v podobě Facebooku.

Pokud si v současné době chcete pořídit mobilní reklamu od Applu, za každých tisíc zobrazení zaplatíte 10 dolarů, přičemž další 2 dolary navíc zaplatíte v případě, že uživatel na reklamu klepne. Ne zcela výhodné podmínky doprovází také minimální vklad, který v rámci jedné kampaně musíte utratit, který sice spadl z původního milionu dolarů na 500 tisíc dolarů, přesto zůstával hodně vysoký.

V Applu se proto rozhodli tuto částku snížit na 400 tisíc dolarů a zároveň s tím ve spolupráci s reklamní agenturou OMD spustil vzdělávací program, který má inzerenty naučit, jak s mobilní reklamou správně zacházet. Možná by to ale chtělo lépe stanovit ceny, protože konkurence je má nižší a reklamu dostane do více zařízení, než pouze do aplikací v iOS.

Applu, Googlu, Microsoftu a dalším mobilním reklamním platformám v příštím roce přibyde nový výrazný konkurent, který se bude chtít na rostoucí vlně svést – Facebook. Ten podle dostupných informací spustí své Sponsored Stories (Sponzorované odkazy) v mobilních aplikacích už v březnu příštího roku, aby stihl uvolnění akcií na burzu a posílil byznys model. Placená reklama by se měla čas od času objevovat přímo v „News feedu“ mezi ostatními příspěvky. Facebook má v současnosti kolem 350 milionů mobilních uživatelů a odhaduje, že toto číslo v budoucnosti velice rychle poroste. Stejně, jako poroste důležitost mobilních služeb a mobilní reklamy.

Diskuze (7) Další článek: Galaxy Y Pro: Samsung chystá dualSIM komunikátor s Androidem

Témata článku: Apple, Hospodaření a finance, Reklama, APP, Mobil, Věc, Vzdělávací program, Konkurenční apple


Určitě si přečtěte

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

** Honor 10 opět přichází se skvělým poměrem ceny a výkonu ** Za přijatelnou cenu nabízí bohatou ochutnávku ze světa nejlepších ** Nastávající tuctovost displejů s výřezem zahání zády s odlesky duhy

Jakub Vrbacký | 40

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Odlehčená verze prvních hodinek Xiaomi Huami Amazfit Xiaomi Huami Amazfit Bip míří do ČR za cenu 2 500 Kč Mají vestavěnou GPS a slibují výdrž až 45 dní

Petr Březina | 136

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

** Velmi zajímavý poměr cena/výkon ** Na špičku ztrácí jen v okrajových oblastech ** Správný mix užitečných technologií bez moderních výstřelků

Martin Herodek | 15

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

** Překvapivě schopný mix parametrů s rozumnou cenovkou ** Slabší výkon kompenzuje HD rozlišením a dostatkem paměti ** Přítomná trojice slotů na karty a infraport se nevidí často

Martin Herodek | 11