Mobilní surfování po internetu je stále oblíbenější, poráží připojení pomocí počítače

Ačkoliv jsou chytré mobilní telefony stále relativně mladou záležitostí, uživatele po celém světě si svou kompaktní velikostí a jednoduchým ovládáním získaly během pár let. A značně to také ovlivňuje svět internetu. Právě množství přístupů na globální síť z mobilních zařízení každoročně roste, v příštím roce by mělo dosáhnout až 75 %.
Mobilní surfování po internetu je stále oblíbenější, poráží připojení pomocí počítače

Ačkoliv jsou chytré mobilní telefony stále relativně mladou záležitostí, uživatele po celém světě si svou kompaktní velikostí a jednoduchým ovládáním získaly během pár let. A značně to také ovlivňuje svět internetu. Právě množství přístupů na globální síť z mobilních zařízení každoročně roste, v příštím roce by mělo dosáhnout až 75 %.

Data o provázání internetu a mobilních technologií ve své zprávě přinesla společnost Zenith Media. V letošním roce uživatelé vstoupí na internet pomocí mobilů a tabletů v 68 % případů, analýza tedy očekává 7% nárůst. Oproti pouhým 40 % v roce 2012 se tak jedná o značně vyšší čísla. Růst by měl pokračovat i v následujících letech, za dva roky mají být čtyři pětiny internetových přístupů právě ty z mobilních zařízení.

Jak už bylo zmíněno výše, za nárůst může především popularita smartphonů. Podle analýzy ho v roce 2012 vlastnilo jen 23 % obyvatel z šedesáti zkoumaných zemí. Toto číslo se do dnešního dne více než zdvojnásobilo, chytrý telefon údajně vlastní 56 % obyvatel. Podobný nárůst zažily také tablety, které byly před čtyřmi lety v podstatě novinkou. V současnosti tablet vlastní každý sedmý člověk z analyzovaných států.

Zatímco oblíbenost tabletů se liší stát od státu, chytré telefony se staly globálním trendem. Možná trochu překvapivě je nejvíc vlastníků smartphonů na obyvatele v Irsku, následuje Singapur, Španělsko, Norsko nebo Jižní Korea.

Důvodem, proč Zenith podobnou analýzu vytvořil, je mapování trhu pro reklamní obsah, který živí většinu internetových stránek. Podle Zenithu výdaje na internetovou reklamu překročí tu pro počítače již příští rok. Zatímco letos má mobilní reklama 44% podíl, v roce 2018 by to mělo být až 60 %. Podle expertů by za dva roky měly výdaje na mobilní reklamu přesáhnout 134 miliard dolarů (3,3 bilionu korun), což je více než reklamní sdělení v tisku, kinech a na veřejných prostranstvích dohromady.

„Společnosti podnikající na internetu by měly především zvážit optimalizaci svého obsahu pro mobilní zařízení. A to ať už jde o klasické webové stránky nebo videoobsah,“ uvádí Zenith ve své analýze. Zároveň nabádá také reklamní agentury, aby svůj obsah co nejlépe propojovaly napříč jednotlivými zařízeními a koncovým uživatelům nabídly komplexní reklamní sdělení.

„Mobilní telefony se prudce šíří napříč světem. A již příští rok se stanou nejdůležitější platformou pro internetovou reklamu, na což by měly být internetové stránky připravené,“ dodává Jonathan Barnard ze Zenithu.

Úvodní obr.: MobilMania.cz

Diskuze (16) Další článek: Vtípek na sobotu: Víte, kolik je potřeba žárovek, když měníte žárovku dronem?

Témata článku: Internet v mobilu, FUP, Kompaktní velikost, Počítače, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note 7, Bilión korun, Surfování, Zenit, Singapur, Popularita, Počítač, Mobil, Videoobsah, Jižní Korea, Surf, Globální síť, Pár let, Pomoc, Koncový uživatel, Připojení, Norsko, Internet, Mobilní surfování, Oblíbenost


Určitě si přečtěte

RECENZE: Sony Xperia XA2 — z ošklivého káčátka bujarou modelkou

RECENZE: Sony Xperia XA2 — z ošklivého káčátka bujarou modelkou

** Xperia XA2 již nevypadá jako omyl japonského designéra ** Vylepšení přišla snad ve všech směrech a jsou to vylepšení znatelná ** Tenhle kousek se prostě povedl již od prvního pohledu **

Jakub Vrbacký | 24

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

** Sony výrazně zmodernizovalo vlajkový model ** OLED displej patří mezi nejlepší na trhu ** Opět se zlepšil i fotoaparát

Jan Láska | 102

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

** Nokia 7 Plus je smartphone vyšší třídy s rozumnou cenovkou. ** Lákadlem je čistý Android, skvělá výdrž i fotoaparát Zeiss ** Bonusem je dostatek výkonu i paměti

Martin Miksa | 63

RECENZE: Xiaomi Mi 8 Lite — zaděláno na vánoční bestseller

RECENZE: Xiaomi Mi 8 Lite — zaděláno na vánoční bestseller

** Xiaomi Mi 8 Lite má velmi dobrý poměr ceny a výkonu ** Zadní strana s gradientem není všechno a dnes ji skoro každý ** Vlastnosti často dražších modelů vyvažují zbytečné kroky vedle

Jakub Vrbacký | 23

RECENZE: Honor 7A — dobrá volba, když nechcete utrácet

RECENZE: Honor 7A — dobrá volba, když nechcete utrácet

** Honor 7A je ideální smartphone pro děti či začátečníky ** Nestojí moc a systém na něm jede hezky plynule ** Má rozumně nastavené parametry, zabezpečení a hezké barvy **

Jakub Vrbacký | 20

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

** Kvalitní střední třída s protáhlým displejem ** Stejný jako Honor 9 Lite, přesto se liší v drobnostech ** Fotoaparát už se barev nebojí

Martin Herodek | 11

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

** 6,5" displej nemusí nezbytně znamenat nepoužitelně velkou plácačku ** Výbava nezklame, až na zastaralý microUSB konektor ** Zásadní inovace nečekejte, ale ve střední třídě to (zatím) nevadí

Martin Herodek | 60

RECENZE: Samsung Galaxy J6 je základ pro nenáročné. Vyčnívá jen AMOLED

RECENZE: Samsung Galaxy J6 je základ pro nenáročné. Vyčnívá jen AMOLED

** Otestovali jsme nový model spadající do nejnižší řady Galaxy J ** Část funkcí si bere od Galaxy A6, kovové tělo však nahradil kvalitní plast ** I tak se ale novinka prodává za 6 500 Kč. Není to trochu moc?

Martin Chroust | 22