Motorola chystá evropský comeback

Je čas vrátit se tam, kde se nám dřív dařilo. Motorola plánuje velký návrat do Evropy, spolupracovat chce hlavně s velkými operátory.

Nejstarší americký výrobce mobilů plánuje návrat na starý kontinent. Motorola Mobility, dnes samostatná společnost se záběrem na produkci mobilních telefonů a zařízení, chce dobýt zpět ztracené evropské území, které postupně od roku 2007 vyklízela, tehdy ještě coby mobilní divize velkého koncernu Motorola. Po úspěchu svých zařízení s Androidem v domovské Americe, stabilizaci na důležitých trzích Číny a jihovýchodní Asie, a po vnitřní restrukturalizaci společnost cítí, že je čas vydat se do Evropy.

Samozřejmě to neznamená, že by dnes o Motorole nebylo v Evropě vůbec slyšet. V současnosti lze vybrané telefony sehnat i u nás, většinou se však jedná o omezený sortiment, závislý na poptávce od konkrétních národních operátorů, zbylý podíl tvoří individuální dovozci. Klasická regionální zastoupení, zejména v zemích silou trhu podobných České republice, většinou chybí. To by se mělo brzy změnit. Podle vyjádření generálního ředitele Motoroly Mobility Sanjay Jha pro magazín Financial Times, chce firma se svými novými produkty získat zpět důvěru operátorů a lokálních distributorů.

Rozhodne 4G

Ještě před pěti lety Motorola v západní Evropě ukrajovala více než šestnáctiprocentní podíl na koláči celkové prodejnosti mobilů a po Nokii byla evropskou dvojkou. Tehdy však nehrály prim smartphony, Motorola slavila úspěch zejména se stylovou (potažmo v těch dobách chápáno zároveň jako manažerskou) žiletkou Razr. Dnes tito dva odvěcí mobilní rivalové stojí v odlišné pozici. Nokia si sice drží nadále první místo a Motorola se plácá na chvostu první desítky, ale v nabídce smartphonů, které jsou hybnou silou současného trhu, mají Američané navrch. Využijí toho k znovunabytí ztracených pozic?

Aktuální portfolio Motoroly představené na veletrhu v Barceloně dává optimistické naděje. Dvoujádrová Motorola Atrix s bohatým multimediálním příslušenstvím a výkonný tablet Xoom by mohly zafungovat u zhýčkanějšího evropského publika stejně dobře jako v Americe. Motorola má v hledáčku hlavně parterství s německými operátory, ti totiž podle všeho budou mezi prvními, kteří komerčně spustí sítě čtvrté generace na bázi LTE, a narozdíl od skandinávských zemí, které jsou se zaváděním nových technologií ještě o krok napřed, němečtí operátoři obsluhují řádově desetinásobek klientů než jejich protějšky v řídce osídlených státech na severu.

Diskuze (23) Další článek: Hitparáda mobilů: odepisovaný Symbian u nás válí

Témata článku: Motorola, Motorola Atrix, Motorola Razr, Samostatná společnost, Motorol, Comeback, Výkonný tablet, Německý operátor, Motor, Regionální zastoupení