Náš člověk v New Yorku: Podivná strategie Applu [komentář]

Náš člověk v New Yorku: Podivná strategie Applu [komentář]

Situace se opakuje při spuštění jakéhokoli nového produktu s nakouslým jablkem ve znaku. V den zahájení prodeje se před americkými obchody Applu od velmi časného rána tvoří fronty táhnoucí se kolem celého bloku, nových produktů jsou připraveny maximálně desítky kusů, takže jsou na různých rezervacích často vyprodány, než se otevře. To mezi řečí potvrzují i prodavači v applovských obchodem po celých Spojených státech.

Poté následuje tradiční kolotoč, který trvá několik týdnů a trochu připomíná situaci za minulého režimu v Československu, jen nedošly banány, ale iPady. Pokud jste neměli štěstí, prodavač v modrém obleku vám sdělí, že „se obává, že je produkt vyprodaný“.

Klepněte pro větší obrázek

Na otázku, kdy bude na skladě, odpovídá, že nemá tušení, ale že už možná zítra, a dodá, že si můžete produkt objednat on-line a až (někdy) bude, doručí vám ho domů. Překvapivě zdarma, pokud bude objednávka vyšší než sto dolarů. U Applu nic pod sto dolarů ani nenabízejí, možná lacinější pouzdro na iPhone. Prodavač nezapomene sdělit, že se zboží naskladňuje každý den. Jestliže přijdete další den, sdělí vám další muž či děvče v modrém, že zrovna dnes ráno vámi požadovaný produkt vyprodali a máte zkusit štěstí zase zítra.

A takhle se situace opakuje pár týdnů po „launchování“ nového výrobku, než se přejde na klasický kapitalismus, kde je všeho dostatek. Je otázkou, co tím Apple sleduje. Chce vás snad čekáním přinutit koupit si mezitím něco dalšího? Snaží se slabými dodávkami podpořit hlad po svých nových produktech? To Applu snad nedochází, že tyto praktiky mohou přimět relativně věrné zákazníky k odchodu ke konkurenci, která tyhle hry nehraje?

Zatím se zdá, že strategie Applu vychází, ale zkracující se fronty naznačují odvěkou pravdu, že nic netrvá věčně...

Diskuze (97) Další článek: Univerzální root pro telefony s Andoidem ICS a JB

Témata článku: Apple, Strategie, Komentář, Apple iPhone 4GB, APP, York, New York


Určitě si přečtěte

RECENZE: Apple iPhone XS Max je zdařilá evoluce s větším displejem i cenou

RECENZE: Apple iPhone XS Max je zdařilá evoluce s větším displejem i cenou

** Telefon navazuje na loňskou generaci jen přidává větší OLED displej ** Vše se nese v duchu malých, ale užitečných inovací ** Cena kvůli větší velikosti bohužel o pár tisíc povyrostla

Martin Miksa | 365

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Odlehčená verze prvních hodinek Xiaomi Huami Amazfit Xiaomi Huami Amazfit Bip míří do ČR za cenu 2 500 Kč Mají vestavěnou GPS a slibují výdrž až 45 dní

Petr Březina | 137

RECENZE: Xiaomi Mi A2 — rozporuplný pokračovatel rodu

RECENZE: Xiaomi Mi A2 — rozporuplný pokračovatel rodu

** Displej 18 : 9 jde udělat bez výřezu, hurá! ** Zapomeňte na paměťovou kartu a jack ** Čistý Android One je hodně svižný

Ondrej Papánek | 47

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

** Nová vlajková loď Huawei prakticky nezná kompromisy ** Přináší ohromný výkon a nezvykle mnoho inovací ** Nejzajímavější je čtečka v displeji a nový typ paměťovky

Jan Láska | 153

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

** Kvalitní střední třída s protáhlým displejem ** Stejný jako Honor 9 Lite, přesto se liší v drobnostech ** Fotoaparát už se barev nebojí

Martin Herodek | 10