Nejvěrnější značce jsou majitelé iPhonů. A co ostatní?

Nejvěrnější své značce zůstávají majitelé iPhonů. Vyplývá to z průzkumu Statista, který si nechal zpracovat magazín The Wall Street Journal. V něm se měřila tzv. „míra věrnosti“. To je ukazatel, jenž započítává uživatele, kteří si při výměně staršího telefonu za nový pořídí zařízení stejné značky. Pouze každý čtvrtý uživatel iPhonu sáhne při výměně zařízení po telefonu jiné značky než Apple.

Klepněte pro větší obrázek

Nadprůměrně vysokou věrnost kromě zákazníků Applu vykazují i majitelé telefonů od Samsungu, kteří v 58 % případů kupují opět nový jihokorejský telefon. Loajalita zákazníků ostatních značek už hraje ve prospěch migrace ke konkurenci. Úplně špatně si nevede LG (37 %) a díky zaměření smartphonů na Windows Phone dosahuje třetinové věrnosti finská Nokia.

Důležité je poznamenat, že průzkum proběhl na základě 3 000 rozhovorů provedených ve Spojených státech, Austrálii a Velké Británii. Středoevropské statistiky by vypadaly pravděpodobně dosti odlišně. Z našeho pohledu totiž například nedává příliš velký smysl nízká loajalita BlackBerry (pouze 21 %). V zemích, kde byl veden průzkum, jsou ale tato zařízení používána nejčastěji jako firemní. V této sféře dlouhodobě ukrajuje korporátní zákazníky kanadské firmě právě Apple.

Diskuze (52) Další článek: Video: robot složí Rubikovku o dvě sekundy rychleji než člověk

Témata článku: Apple, Blackberry, HTC, LG, Motorola, Nokia, Sony, Statista, Majitel, Loajalita, Korporátní zákazník