Největší kupuje nejlepšího. Fitbit pohltí Pebble a prý to není dobrá zpráva

Z Ameriky přichází (zatím oficiálně nepotvrzené) zprávy, že Fitbit kupuje Pebble. Na jedné straně největší výrobce nositelností, na straně druhé výrobce chytrých hodinek, které mnozí považují za nejlepší na světě. Paradoxní je, že Pebble ani přes rekordně úspěšné kampaně na Kickstarteru dlouhodobě nevydělával, a tak se o prodeji mluví už více než rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pebble 2 a Time 2, druhá generace legendárních chytrých hodinek Pebble.

Loni prý padla nabídka na 740 miliónů dolarů, letos na jaře měl Intel nabídnout 70 miliónů, ale obě tehdy Pebble odmítnul. Od té doby se stalo mnoho věcí, firma představila druhou produktovou generaci, ale na velký ekonomický úspěch to znovu nevypadalo, a tak přichází Fitbit. Opět jde o nepotvrzenou informaci, ale za akvizici prý zaplatí 40 miliónů dolarů. To je pro Pebble velká prohra.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pebble Core a jeho dvě varianty.

A podle spekulací amerických médií prohrají i zákazníci. Fitbitu prý nejde o provozování neperspektivní značky, ale o její know-how, software, technologie, patenty a mozky. V listopadu měl Pebble začít s rozesíláním barevných hodinek Pebble Time 2, teď je možné, že se tak nikdy nestane. Stejný osud pravděpodobně čeká Pebble Core, který se měl začít prodávat v lednu.

Nezbývá, než čekat na oficiální oznámení, snad skutečný scénář nebude tak černý.

Zdroj: The Information

Témata článku: Hospodaření a finance, Kickstarter, Pebble, Fitbit, Akvizice

4 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Martin Motyčka 1. 12. 2016 12:19:20
    Otázka je, co udělají s téma tisicema lidi, co si to koupilo přes...
  • Jan Novotný 1. 12. 2016 11:11:21
    myslím že majitelé pebble si už kupují provaz. Protože přijít za rok o 700...
Určitě si přečtěte

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29

Tyto chytré hodinky nemusíte dávat na nabíječku. Dobijí se samy díky pohybu ruky

Tyto chytré hodinky nemusíte dávat na nabíječku. Dobijí se samy díky pohybu ruky

** Nový typ hodinek se chlubí tím, že je nebudete muset připojovat k nabíječce ** Nabíjení probíhá pomocí známého principu kinetické energie ** Stačí ale tato technologie na chod chytrých hodinek?

10.  7.  2017 | Javůrek Karel | 10


komerční sdělení

Komerční sdělení