O tom, že nepozornost a neseznámení se s podmínkami uzavřené smlouvy se nevyplácí, se přesvědčil jeden z britských zákazníků tamějšího Vodafonu. Ian Simpson, 29letý dělník z města Darlington v podstatě během jednoho měsíce prodatoval neuvěřitelných 27 322 liber. Dle svých slov připojil svůj telefon k počítači a jelikož internet svištěl opravdu rychle, rozhodl se stáhnout si i nějaké televizní pořady. Konkrétně hovoří o 20 až 30 televizních show a nějaké fotky, měl za to že je vše v pohodě. Opak byl ale pravdou, jeho nový paušální program „Anytime 800“ za 40 liber s datovým balíčkem za dalších 7,5 libry počítal pouze s objemem 150 MB přenesených dat. Další data už byla zpoplatněna samostatně a tak Ianův měsíční účet činí v přepočtu téměř jeden milion korun.
První vyúčtování Iana Simpsona činí skoro milion korun
Chybička se ale vloudila i do systému operátora, když svého zákazníka neupozornil pomocí SMS o vyčerpání 120 MB dat. Jelikož by pro lehkomyslného nešťastníka takový účet znamenal osobní bankrot a operátor nese na vzniklé situaci svůj díl viny, existuje zde možnost že se Vodafone zachová velkoryse a částku za data odpustí.
Nebylo by to poprvé, vzpomínám si na jeden takový případ i u nás. Tehdy ještě Eurotel odpouštěl omylem prodatovaných několik desítek tisíc. Zákazník měl totiž dvě SIM karty, jednu s datovým tarifem. A co čert nechtěl, jednou je omylem prohodil.
Zdroj: Mirror