Nokia chystá tablet. Elop straní Windows, ve hře je i Android

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 105

Názory k článku

07. 02. 2013 11:55

Myslím, že rozhodnutí bude jednoznačné, vybráno bude Windows. Důvod bych viděl prozaický - Live Id, se kterým jsou spjaty všechny současné a nejspíš i budoucí Lumie. Nokia bude rozhodně chtít zákazníkům nabídnout synchronizaci zařízení a pochybuji, že by kvůli tomu vyvinuli multiplatformní proprietární software s vlastním zázením, když už nyní mají k dispozici služby Microsoftu, především SkyDrive.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 23:05

Když započítám tablety s Windows RT co MS rozdal vývojářům, vlezdoprdelkům typu Hulán a novinářům, tak si surface koupilo asi 300 000 prominte ale nemohu napsat "normalnich lidi" tedy totalni nezajem. Ano, pro Elopa jasny duvod vydat taky tablet s Windows RT, jemu vejplata prijde, on tech 100 miliard Kč roční ztráty Nokie z vlastniho neplati, tak proc by Nokii nevnutil dalsi ausus sveho skutecneho chlebodarce, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 21:41

Ty popisky u fotek byly opravdu nutné :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 21:22

Snažit se o tablet v době, kdy konkurence uvádí na trh již x-tou generaci svých tabletů, trh začíná být přesycený, marže pozvolna klesají, miliardy už sklidil někdo jiný a číňané valí použitelné tablety kolem 2.000,-, tak to může udělat jen blázen. Kolik by toho asi prodali bez funkčního storu, když většina lidí už je díky nákupům na těchto storech vázána k nim? Ujel jim vlak jak se SW tak HW. Apple má svůj hardware a store, kasíruje tedy oboje. Google má store,Microsoft má store a pak je tu Samsung se svým HW, který podle mě nahradil Nokii protože valí HW na Android i Win.Ostatní výrobci si taky ukousli (SONY,BB,HTC,...) Co tedy chce vlastně Nokia výrábět a a hlavně komu to chce prodávat když většina zákazníků je fuč? Podle mě nejlepší řešení pro Nokii je se prodat Microsoftu, značka by se zachovala a Microsoft by měl stejně jako Apple HW i store pod jednou střechou a divize Nokia by mohla i vydělávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 17:50

Ja by som vzal tablet s Meego.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 15:33

Tablet Nokia s Windows RT ano, ale 7" !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 15:17

Až Nokia začne uvažovat o Androidu, budu o ní uvažovat já.Dodne nepochopím, proč to nedělají jako Samsung, HTC a další. Přístroje s Androidem i WP. Vždyť měli před lety tolik modelů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 02. 2013 13:33

ak sa ten ich tablet bude predávať za tak nekresťanské peniaze ako lumie 920 a 820, tak ani s výrobou nemusia začínať. a mňa sa tá móda akosi nechytá. tablet je podľa mňa zbytočné zariadenie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2013 13:06

Po tom čo predvádza Microsoft s Windowsom by som podstatne viac uvítal tablet s Androidom ... WP a Windows RT proste nemajú žiadnu budúcnosť a to som si myslel, že sa to s príchodom WP8 zlepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 02. 2013 12:53

Problém je v tom, že Nokia si zadělala na problémy dávno před WP, právě se Symbianem. Symbian byl použitelný když byl vyvíjen aliancí výrobců telefonů (kde to nejvíc táhnul bývalý Ericsson).Nokia sama neumí udělat pořádný systém, vše co od nich vzešlo byla prostě hrůza, platforma S30 a S40 byla konkurence-schopná jen díky tomu, že se vyskytovala v zajímavých telefonech nebo na začátku přinášela věci které jiní neuměli. Symbian v podání Nokia byl vždycky hrůza a většina lidí co tehdy na telefonu potřebovala pracovat a ne s tím machrovat před kamarády, raději volila Blackberry nebo Sony Ericsson (případně Ericsson jako předchůdce).Řeči o tom, že Symbian je pro dotykové ovládání nevhodný a že je to zastaralý systém jsou trochu, protože minimálně SE s několika modely (první bylo Satio) ukázal, že se dá udělat hodně dobrý telefon se Symbianem, jenže Nokia nikdy nedokázala dotáhnout Symbian tam kam třeba SE. Většina výrobců se odvrátila od Symbianu až tehdy když viděla, že vývoj pod taktovkou Nokie nikam nejde a že Android se začíná rychle rozšiřovat.Další špatné rozhodnutí bylo Maemo, po fiasku se Symbianem by člověk čekal, že si v Nokii vezmou nějaké ponaučení a už to nebudou zkoušet. Jenže oni vytáhli Maemo, za chvilku zjistili, že na jeho vývoj nestačí, tak se spojili s Intelem a přejmenovali to na MeeGo. Jenže Intel měl MeeGo jako testovací platformu a nehodlal se jeho vývoji naplno věnovat. Kolem MeeGo ovšem vznikla obrovská komunita, jenže kvůli mizerné komunikaci Nokie a externích vývojářů ji spousta lidí po čase rozhořčeně opustila.Telefony Nokia se prodávaly především díky neotřelému designu a věcem kteří ostatní výrobci neměli (výměnné kryty, obrázkové SMS), díky tomu byla spousta lidí ochotná překousnout i ten odpudivý SW a pitomé ovládání (důkazem budiž Alcatel se svou řadou OneTouch, kde prakticky obšlehli SW z řad 3210 a dále a jak dopadli). V Nokii dokážou jednou za 50 let vymyslet něco nového, ale pak si myslí, že z toho budou dalších 50 let žít (stačí se podívat na výrobu obrazovek Nokia, nakonec už ty obrazovky odebíral už jen bývalý východní blok).Nokia nemá v době "plackoidních" zařízení moc co nabídnout, vlastní SW nedokážou udělat, to za 20 let dokázali dostatečně. Jejich jedinou šancí bylo těžit ze zaprášené slávy modelů jako 3310 a chrlit včas telefony s Androidem, jenže příliš dlouho si hráli s vlastním systémem a nakonec ho potopili téměř před dokončením (kdy se jim začala vracet i komunita vývojářů). Celkem dobře vedení pochopilo, že pouštět se s tak velkým zpožděním do Androidu je hloupost, protože značkám jako Samsung, ZTE nebo Sony už nemohou konkurovat. Ovšem spojit se ve výrobě SW s firmou která je přes 15 let považována spíše za brzdu vývoje, to je tah skutečně nevídaný.Dalším hřebíčkem do rakve je příchod Wine na Android což Androidu umožní spouštět aplikace pro WP, čímž prakticky platforma WP, potažmo Windows RT úplně ztratí v očích většiny zákazníků smysl. Nokii mohlo z toho všeho vytáhnout MeeGo, které potopili, jejich jedinou šancí je momentálně zkusit buď Firefox OS nebo Ubuntu, které má na rozdíl od Firefoxu verzi i pro tablety. Tyto 2 systému totiž nejsou v jádru tak odlišné od MeeGo, proto by neměl být problém nalákat vývojáře aby své aplikace pro MeeGo upravili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 02. 2013 12:03

Tady je jasně vidět, že Nokia vsází na nějakou svoji kdysi dávnou pověst, že prostě to přijde a bude to BOMBA a všichni to budou chtít. Prostě jim stále nedochází, že už dávno nejsou tím výrobcem, který by dokázal šokovat trh. Dle mě je jediné řešení stáhnout ocas mezi nohy a zařadit se do toho stáda, co už dnes dělá android tablety, neboť to je silně rozjetý vlak a ani W8 (RT) je z toho srabu (nezájmu zákazníků) nevyhrabe, neboť zájem o tyto tablety je minimální. A jaký jiný systém pro tablety v dnešní době přichází v úvahu? W8 stěží, iOS nelze, BB OS nelze, jedině Android, tak nad čím proboha ještě přemýšlí? Už by si měli přestat na něco hrát a vystřízlivět! Jejich pověst je dávno pryč. Ať se zařadí do stáda a mají z toho aspoň nějaké minimum z nostalgie lidí...takhle jim ujíždí vlak ještě více a dojedou na to.
Mně je úplně jasný, že zarytý Nokiák (zaseklý v době Symbianu) takovou myšlenku těžko přijme, ale je to to nejlogičtější řešení, kde jsou překážky minimální - cesta v případě Androidu je dávno vyšlapaná (rozhodně více jak v případě W8).Mimochodem Nokia si drží stále cca 10% podílu ve Vertu, čímž nepřímo podporuje telefon s Androidem, takže nějaké takové kecy typu "Nokia + Android nikdy" jsou pouze neznalostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 12:00

Počkat, počkat.. To jako Nokia nevyrába žiaden tablet?
Ved tablety s windows vyrába Asus, Acer, Fujitsu, Samsung, Lenovo, HP, Panasonic, Toshiba, Sony, Dell... Čínskych sú už teraz mrte nebudem menovať (no name značky) ZTE, GigaByte, Huawei..
A väčšina z nich robí i android tablety. Takže fakt nechápem tú hamletovskú otázku: Android či Windows?
Ale Nokia si to musí poriadne premyslieť, majú čas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 11:29

TABLET od Nokie asi spise s Windows RTcka nebo W8... oboji se mi zda lepsi volba nez Android. ALE UPLNE JINAK bych to videl u telefonu. Windows Paskvil je OS pro lowendy a v middle/high-endu pusobi az trapne. Jak bezdomovec v bavoraku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PD
06. 02. 2013 11:10

To se ten Ellop po tom všem pořád takhle směje nebo je to stará fotka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2013 10:43

Nokie už měla dávno krachnout, zasloužila by si to. Po tolika nesmyslných rozhodnutích je fakt zázrak že ještě existuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2013 10:15

Už by jim nevadilo si načůrat do kalhot?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2013 08:43

Doufám, že nebudou tak blbí a nepustí se do boje za 8mi jadrovými procáky, 8gb ram, rozlišení které ani na televizi nemáme a 150mpx foťáky, tak jak nám to předvádí ostatní výrobci s androidem. Jen ať zustanou u WP, kde se hraje spíše na kvalitu než na kvantitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2013 08:33

Tak zaprvé tady měli mít tablet už alespoň rok, když už 2 roky všichni vidíme, jak raketově tato oblast stoupá. Za druhé Pokud vsází pouze na WP telefony, měli by udělat tablet s Win8. Nicméně pokud se chtějí udržet nad vodou, měli by chrlit jak Win věci, tak i androidy... jak telefony tak tablety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 08:22

tady v te debate je skrz zapory videt jak se nokiaci krouti nasranim u pc a klikaj na zapory kazde odpovedi ktera zbroji byt i jen malinko proti nokii a winP a nedejboze chvali android to je mazec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2013 07:16

Všechno špatně !!To co poslední 2 roky Nokia předvádí je opravdu dech beroucí.
Je to s něma, jak na Offroadu "z bláta do louže".
Nu což, N9 je poslední telefon co jsem si u Nokie pořídil. Dlaždice mě prostě neberou.Welkam Blackberry Z10 black

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 07:16

Pár let zpátky někdo z Nokie řekl, že číňani navrhnou a vyrobí mobil rychleji než Nokia prezentaci. A o tom to je. Obr kácející se pod vlastní vahou a 2-3 špatná klíčová rozhodnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2013 07:06

Ač mi android tak úplně nevyhovuje,trh si ho žádá a nokia měla na poptávku trhu reagovat. WP se rozjížděl a nikdo nevěděl jak to dopadne, Android byla prostě větší jistota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 02. 2013 06:30

Nejde o tablet. Nokia dávno už ztratila dravost či něco jako mi to zkusíme taky. I firmy jako ZTE jsou na tom líp.. Co Nokia za poslední tři roky ukázala? Pár telefonů alá Nokia N9? Kde je pokus o jiný telefon? Tablet? Note? Odpočívej v pokoji..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 02. 2013 04:42

Tohle fakt nechápu, proč teda neudělat Windows i Android? Ale dobře, stačil by jeden, jak dlouho trvá se rozhodnout, tři roky? Problém nebude ve výběru systému, tohle je čistá neschopnost vedení, a ušlej zisk pro nokii. Je to škoda, tablet si za chvíli koupí uplně každej i ten kdo ho vůbec nepotřebuje (tzn. včetně mě), a bylo by dobrý vybírat z více verzí, ale co, bez nokie se obejdeme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2013 01:15

Ja si myslim, ze spoluprace NOKIA/ANDROID bude pro mnohe uzivatele neduveriva, museli by s jejich prvnim mobilem(tabletem) ala android hooodne prorazit, aby ukazali, ze mobily umi, jen to potentovali s winem. Doufam v nejlepsi a drzim palce!! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2013 01:07

Ja chci Nokii s Androidem!!!
Uricite uz to meli aspon vyzkouset (tak pred rokem)! Vlak sice uz ujel, ale jeste ho muzou zkusit dohonit... Tablet by byl dobrej zacatek!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 02. 2013 00:35

Tak nokia s androidem mi zní hodně divně(dojem, věcně z toho radost mam), ale když se to tak vezme, tak s windows phone taky:D
Co takle tablet se symbianem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 02. 2013 00:15

Já nevím, Nokiu s Androidem si nějak nedokážu představit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor