Nokia je nejcennější evropskou značkou, předběhla operátory i automobilky

Na konferenci institutu European Brand ve Vídni byly zvoleny nejcennější evropské značky pro rok 2008. První pětici ovládly hned tři společnosti podnikající v oblasti mobilních zařízení, technologií a telekomunikací. Vůbec nejcennější evropskou značkou je podle institutu European Brand finská Nokia, jejíž hodnota se odhaduje na 38,3 miliardy eur, tedy asi 920 miliard korun.

Finský výrobce mobilů tak porazil například prestižní německé automobilky BMW a Mercedes-Benz a dokonce i spotřební gigant Unilever, vyrábějící snad vše od pracích prášků po zmrzliny. V první pětce dále skončil britský Vodafone (3. místo, 24 miliard eur) a v těsném závěsu španělská Telefónica (4. místo, 22,5 miliard eur).

Zdroj: Eurobrand

Diskuze (10) Další článek: Revoluce: U:fon vám zaplatí za příchozí hovory

Témata článku: Nokia, Britský vodafone, Pře, Operátor, Automobil, Auto