Nokia N73 a Sony Ericsson K800i fotí stejně kvalitně

Diskuze čtenářů k článku

shitt (novy)  |  08. 08. 2006 11:03

Takže i přesto, že jsem opravdu větný a obrovský fanoušek SE (sám mám už pátý) tak musím uznat, že Nokie má hezčí barvy a ty fotky jsou živější. S ostrostí je to už horší. Jde vidět, že od N80 se změnilo dost. Ale i tak mi přijde N80 jako větší konkurence než N73. Já už mám jasno, beru K800i od ET, takže nic víc neřeším. Digitální fotoaparát nemám, takže potřebuji opravdu dobrý fotomomobil, už s K750i jsem byl naprosto spokojený, a co čtu, tak je to ještě lepší. Určitě to bude skok ze současné K600i ;) proto přeji přeji Nokii i dalším výrobcům hodně štěstí, ale logo Carl-Zeiss ani Cyber-Shot opravdu nestačí ke kvalitním fotkám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiriraimond  |  08. 08. 2006 00:13

jo a K800 má blesk a Nokie jenom diodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiriraimond  |  08. 08. 2006 00:10

opět mi to připomíná dobu kdy NOKIA byla RULEZ a každej kdo ji neměl byl idiot ...... tady se bavíme o srovnatelnejch mobilech ???? SE K800i už je na trhu za 11200 (eurotel)a má už někdo v ruce N 73 ???? v E-shopech je za 15 000,- já nevím o skoro 4000 ,- dražší telefon a umí to samý, jo za značku se platí. Já měl SE T68, D 750 a teď K 800 a nikdy jsem nezažil žádný problém a všechny předběhli Nokii na míle a taky jsem měl 5110,7110,6210 a 7650 a až na tu 5110 (tu mám do dneška a šlape jako hodinky) to byla naprostá katastrofa, padal firmvare, vrzaly kryty, a viklaly se baterky no ....... asi se nokie snaží mít co nejvíc typů a valí to nevyzkoušený na trh ???? A samsung to je ideální telefon pro ženskou , moje žena má už druhej a je absolutně spokolená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mato  |  08. 08. 2006 07:07

no draha je , ale viac predrazena mi pripada k800i, os, edge, video, to myslim ze stoji za priplatok, pretoze za 4tisic , novy fon s os a edge nekupis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mato  |  08. 08. 2006 07:09

no draha je , ale viac predrazena mi pripada k800i, os, edge, video, to myslim ze stoji za priplatok, pretoze za 4tisic , novy fon s os a edge nekupis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Darth_Swer  |  08. 08. 2006 16:14

nie samsung (aj motorola) je pre ludi ktori ho viedia pochopit a nejdu tam kde ukazuje marketing...lebo neviem kde by bol k750 k800 etc keby mal fotak ako v3..no kde?nikde...cize ak je samsung pre zeny tak potom pre koho je nokia?a urcite by som si priplatil za n73 kedze to je telefon minimalne o triedu lepsi...a po dlasie aspon by som sa s nim nehanbil ist po ulici...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  07. 08. 2006 23:22

k800i mam uz asi 14 dni a muzu rict ze je to fakt luxusni mobil a doporucuju NEKUPOVAT Nokii sou to sracky ktery hovno umej za hodne penez!!!nokie sou pro blbecky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Liberecak  |  07. 08. 2006 23:37

Mas bod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
will27  |  07. 08. 2006 23:41

Mno.... to je k zamysleni Nekteri lide pisi zajimave veci... Ale nechapu,proc se tady hadate,ktery mobil foti lepe..Stejne sou oba na jiny veci a ne na foceni.. Na dovolenou bych si ani jeden nevzal...na momentky je stale lepsi,rozmerove mensi Sonak... Oba telefony ale maji oslovit mlade,coz podle vyroku zde sedi... Marketing zase zamotal hlavy nactiletych a ti se budou ve skolce hadat,ktery z jejich mobilu umi lepsi fleky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 08. 2006 08:48

Jo, tohle me presvedcilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radza.st  |  07. 08. 2006 22:33

Takže...detailně jsem se podíval na fotky N73 a K800i.
1. ostrost: něco na těch rozích je. N73 má někde rohy rozostřené, ale to i K800i..např. fotka s auty, fotka se stromy
2. barvy: fotka s botama...řekl bych, že K800i fotí červenou trochu do růžova, to samé s trafikou, kde je plakát s cigaretama PETRA (krabička červených Peter je u N73 přirozenější)
3. šum: K800i má viditelný šum, při nedostatku světla...viz fotka s automatem na vodu, je na ni viditelný digitální šum na levé časti této fotky z K800i (u Nokie šum nevidím)

zatím to byl výčet

Srovnejte si fotky kde, je v souboji K800i a fotoaparát Sony, pak porovnejte např. zeleň u fotek pořizených z tohoto fotoaparátu se zelení na fotkách K800i a N73...resp. barvy...kde jsou přirozenější???? Kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boss  |  07. 08. 2006 21:20

se k800i je rozhodně nejlepší a je prostě super nokie a samsungy a všecgny ostatní šity můží jít někam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  07. 08. 2006 22:08

jj, len tie sity dokazu tocit pouzitelne video, prehliadnes si office dokumenty, mas plnu datovu konektivitu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radza.st  |  07. 08. 2006 20:42

Ja mam monitor CRT, ale o LCD se dost zajímám a dost jsem jich viděl. Ta TN určitě nemůže nikdo soudit barvy.
V tomhle srovnání ale barvy nemůže soudit nikdo...pouze ten co to fotil, můžeme se ale dohadovat do nekonečna, každé oko vidí trochu jinak. Jsem se ale zcela jist, že K800i barvy nemá úplně v pořádku a N73 asi také ne. K800i je má bezpochyby vybledlé...stačí se podívat na srovnání K800i s fotoaparátem od SONY. A N73 je má možná barevně víc než by měly být. Trochu přesycené snad jsou. Ale pokud se člověk podívá na ty fotky, kteé jsou hezčí, a kdyby nebyly označeny která patří kterému telefonu, jsem si zcela jist, že N73 bude mít více příznivců.
Jinak když už jsme u hodnocení toho ostatního u těchto telefonů, funkčně nechci mluvit, ale vzhledově si myslím a to je jen můj názor, že K800i se moc nepovedl...mi ce sice líbí ze předu, ale ta krytka, ta by mě asi stvala.
Jinak nechci odsuzovat fotky K800i,ale N73 dělá fotky, pokud započítám vše celkově o něco hezčí. Velké plus K800i je blesk, je to fantazie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  07. 08. 2006 18:41

Rozdíl je v tom, že K800i stojí a padá spolu s foťákem. Bez daného foťáku by vůbec nestál za řeč. Kdežto pro N73 je výborný foťák jen jedna z řady předností, které může nabídnout. Koupíte si K800i, měsíc si budete hrát s foťákem, pak vás to omrzí a zbyde vám ošklivý telefon s kýčovitým interface, u kterého se vám za další měsíc začne sypat joystick.

Taky se mi zdá, že zde někteří nedokážou překousnout, že ta černá krabička od SE, na kterou tak pylně šetří, asi nebude taková pecka, jak si mysleli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SEGA®  |  07. 08. 2006 19:00

K800i je najlepsi dump phone aj bez fotaku ktoremu ziadna dump nokia nesiaha ani po clenky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mato  |  07. 08. 2006 20:38

no 6233 stoji za zamyslenie , aj ked nie je konkurentom k800i, data a video ako hlavne prednosti,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  08. 08. 2006 11:47

6233 je vzhledově naprosto odporná, připomíná telefony pro děti. Je pravda že design není až tak důležitý, jenže je to součást celku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lgasus  |  07. 08. 2006 21:10

PROSIMTE SEGA U TEBE BY TO VYHRAL "SE" I KDYBY UMEL JEN POSILAT ZPRAVY A PRIJIMAT HOVORY
TAKOVYM FANATIKUM SE NEDA POMOCI,NEMUZES PREKOUSNOUT ZE SE NEKDO VYROVNAL "SE" CO DO ZHOTOVOVANI FOTEK ALE TO TY NIKDY NEUZNAS NA TO PROSTE NEMAS!!!!!!!!!!!!!
SICE JE TO VEC NAZORU ALE NOKIE MI PRIJDE VIC STYLOVEJSI,"SE" JE MIRNE UPRAVENA K750i.
HLAVNE TA KRYTKA MUSI BYT SUPER ZRALA AKORAT TAK NA URAZENI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ericsson  |  07. 08. 2006 17:13

doufam ze brzo zkrachujete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  07. 08. 2006 17:38

Tak se do toho pust sam. Urcite to zvladnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xpetrp  |  07. 08. 2006 15:24

Neodpustím si to napsat (zkopírovat a doplnit) ještě jednou i do této diskuze:
(orig. text je na: http://www.mobilmania.cz/Mobilnitelefony/AR.asp?ARI=113183 )

… redakce měla (v testu viz. odkaz výše) excelentní příležitost jak odbourat u uživatelů to věčné protěžování "své značky". Kdyby u všech fotek vymazala exify a na místo názvů mobilů uvedla jen Mobil A, Mobil B, a Mobil C, nikdo by nevěděl, která fotka byla kterým mobilem vyfocena.
Za týden redakce mohla zveřejnit, který mobil ke kterému písmenku patřil - třeba Mobil A = Samsung D900.
Myslím si, že takto pořízené výsledky by měly daleko větší hodnotu. Nyní je to 48%, 48% a 4% pro D900. Mohli bychom se dočkat diametrálně odlišných výsledků, třeba: 60%, 25%, 15%. Po "odtajnění obrázků" by jedna ze skupin "nokiáků" nebo "sonyericssoňáků" asi zkolabovala! To by bylo teda maso! Škoda.
Takto postavený test byl naprosto o ničem (a přitom musel stát spoustu času nejméně dvou lidí). Nebylo tu srovnání s podstatně kvalitnější předlohou a do hlasování je vnášena známá "nesnášenlivost" rivalů značek Nokia a SE.
Test vlastně jen ukázal, že 48% hlasujících jsou "těžkými" přívrženci značky Nokie a 48% jsou "těžkými" přívrženci značky SonyEricssonu. Nic víc.
Prostě "Velké" srovnání se nepovedlo. Je to škoda, protože hodně lidiček, kteří plánují koupi mobilu, jdou právě na Mobilmánii, aby zde dostali kvalitní informace a výsledky, podle kterých se rozhodnou: "Ano tak tento mobil si jdu koupit".
Tak snad příště …

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SMRT  |  07. 08. 2006 15:53

TO JE DOBRY NAPAD A PRIPOJUJI SE K TOMU ZE SE MELO HLASOVAT BEZ TOHO ANIZ BYCH VEDEL KTEROU ZNACKOU TO BYLO FOCENO !!!
 
SCHVALNE AT TO REDAKCE UDELA JESTE JEDNOU i kdyz ted uz kazdy vi ze K800i ma vybledle foto a N73 zase prehnane barvy
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xpetrp, xpetrp  |  07. 08. 2006 16:12

Musí to být s jinými fotkami, jinak to nemá žádnou cenu. Původní obrázky jsou už známé, že by to
dopadlo skoro stejně.
A hlavně to praktické focení neuspěchat. Viděl jsem hodně fotek z SE K800i pořízených za
„stejných“ podmínek, ale ty co nám nabídla redakce, byly o 100% horší.
Čím to je – bůh ví, ale podle mě to foťákem nebude.
Takže jen a pouze: NOVÉ FOTKY a více času na focení.
Vždyť na Vás Redakce záleží, jaké mobily si koupíme.

P.S.
A ještě všechny obrázky "zcucnout" do jednoho souboru a dát je takto na web ke stažení.
Jo to by bylo suprové porovnáníčko.
Ale zase nemůžeme chtít vše, že? Nebo jo?
No asi ne … redakce teď "chrlí" jednu recenzi za druhou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radza.st  |  07. 08. 2006 15:18

jaký podvod s libivýma barvama. Lcd vyrobené technologií TN+film má to mínus, že barvy nejsou přesné.
Pokud chceš LCD s věrohodnýma barvama, musíš sáhnout po LCD s technologii MVA, nebo S-IPS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  07. 08. 2006 17:21

Mně to vykládat nemusíš, já mám PVA
Jde o to, že si všimni, že všechny LCD mají defaultně velmi vysokej kontrast a jas (tak jak ho zapneš, když si ho doneseš domů ... nebo se na něj podíváš v obchodě), navíc TN displeje musí převádět barvy na 6bit/channel a všicmni si, že NIKDY nepřevádějí barvy tak, aby "realističtější" (tzn víc k šedé barvě), ale vždycky tak, že ty barvy hodně přesycujou. Proč? Protože to na první pohled vypadá líp (na druhej už jak kdy). To samý s fotkama dělá i N73.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ahojakkk  |  07. 08. 2006 14:43

TAk snad konečně přestanou kecy, jak Nokie foťěj blbě :) !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lgasus  |  07. 08. 2006 15:17

NE BOHUZEL NEPRESTANOU JE TU JESTE SEGA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Darth_Swer  |  07. 08. 2006 13:23

nechcem nikoho urazit ale v redakcii by sa asi mali spamatat..take ubohe clanky...akokeby jeden clanok nestacil..nie kazdy tyzden 5 clankov o tom ze traz foti lepsie nokia...na dlasi den teraz ma navrch SE...kde sme?nema byt toto objektivny server?ci objektivnost plati len pre znacky nokia a SE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SEGA®  |  07. 08. 2006 12:49

MOBILMANIA
verim ze MOBILMANIA urobi odborne porovnanie a poukaze na najlepsi fotomobil aj ked to uz neovplyvni vysledok ale otvori to oci zaslepenym.

K800i jasne predcil N73 fotakom ktory ma omnoho lepsi ved to co predvadza NOKIA s prepalovanim svetlych ploch bielej farby tak isto tmavych ploch kde vobec nie su vykreslene detaily dalej to zubkovanie kostrbatost na rovnych ciarach dalej uplne nerealne neprirodzene podanie farieb ktore je posunute az do kriklava dalej ta neostrost v rohoch a po okrajoch snimkov slabe prekreslenie detailov, mizerne makro, slabucky blesk a v horsich svetelnych podmienkach uplna strata detailov atd. atd.

pamatam ako to K750i natrela N90 a tak isto teraz K800i to natrela N73 chce to odborne porovnanie odbornika lebo to sami fanusikovia nokie tuna davaju tie hlasy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vico  |  07. 08. 2006 13:00

SEGA souhlasím s tebou ;)

"chce to odborne porovnanie odbornika lebo to sami fanusikovia nokie a SE tuna davaju tie hlasy."

:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lewko  |  07. 08. 2006 13:50

Toto je fakt dost neobjektivne. Este som nevidel aby sa porovnavali fotky bez toho aby ste videli original. Ako mozem ja z webu povedat co foti lepsie ked neviem ako vyzera original?? (odhliadnuc od zrejmych vad ako je sum, sudkovitost, chromaticka vada a pod??) Ako bez toho aby som videl original mozem povedat co ako vykresluje farby (nokia ich ma sice prehnane ale ma SE ozaj verne??) bez toho aby som videl original? Ako mozem povedat ci nieco preexponovalo scenu bez toho aby som ponal skutocne svetelne podmienky??
Nato ste tu predsa vy mili pani redaktori...a byt vami, pri sucasnej kvalite / nekvalite fotaparatov v mobilnych telefonoch si na takyto job hirujem slusneho fotografa a recenzenta. Aby ste nevyzerali ako neznali veci....jedna vec je polemizovat o MT a druha vec porovnavat kvalitu fotiek. Odporucam pozriet ako vzor www.dpreview.com neocakavam taku detailnu recenziu, ale ako inspiracia je to fajn...
Zamyslite trosku nad kvalitou a vypovednou hodnotou podobnych porovnani!! Ludia su stado, preto ocakavam od Vas profesionalnejsi pristup ako fanusikovia SE vs Nok klikajte.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 08. 2006 14:24

hehe, tuna je to samy Sonyfil, to nevies?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dread  |  08. 08. 2006 06:41

k800i "jasne predcil N 73" ??? Neuraz sa, ale ak by si bol objektivny, tak toto nenapises. K800i urcite tak jasne nikoho nepredcil. Su to dva fotomobily na rovnakej urovni, co je vidno aj na fotkach. Ak mas v poriadku zrak, potom to musi byt jasne aj tebe. Okrem toho, N 73 ma navrch oproti k800i o nejaky ten maly kusok (okrem makra). Nerozumiem, kde vidis kostrbatost alebo malu detailnost. Ved snad vidime vsetci ako tak dobre a mame vsetci farebny monitor, nie? Lebo to, co pises, su klamstva pre nevidiaceho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F.L.  |  07. 08. 2006 12:40

Hlavně ať už redakce udělá recenzi N73 už by bylo opravdu načase

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokia  |  07. 08. 2006 11:10

I kdyz sam pouzivam K750i tak musim uznat ze Nokia N73 foti lepe nez K800i na kterou se stejne tesim, ale nechapu jak lidi voli, to je jako s volbami do parlamentu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SMRT  |  07. 08. 2006 10:51

Jo nekde foti lepe Nokie a nekde zase SE a kazdy to vnima jinak. Myslim ze s novym Firmware se bude kvalita fotek menit a doufejme ze k lepsimu.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O.n.d.  |  07. 08. 2006 11:02

Jo asi tak, pod tohle se podepisu. Kazdej ma jiny prednosti, se SE si musite vic vyhrat, Nokie vam hodi na prvni pokus lepsi fotku, pri upravach uz tak dobra jako SE nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  07. 08. 2006 11:53

To není o tom, že "někde fotí líp Nokia a někde SE", ale spíš o tom, že fotky z obou telefonů mají nejaký vady. A někomu prostě víc vadí ztráta kresby a úplně rozostřebý rohy u Nokie, někomu víc vadí vyblitý barvy a jemná neostrost SE. Je to o tom, jakou vadu jsi ochoten víc tolerovat.
Např. spousta lidí volila Nokii, protože má "krásný barvy" - ve skutečnosti jsou to hnusný barvy a stejnej podvod na zákazníka jako TN LCD (s "líbivíma barvama") - ale někomu zase vadí defaultně nic moc barvy SE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor