Nokia stále zvyšuje odstup od konkurence

Podle analýzy společnosti Strategy Analytics posiluje finská Nokia svou pozici jedničky na trhu s mobily, přičemž ostatní výrobci trpí zhoršenými výsledky svých prodejů. Důvodem je podle zprávy nemoc SARS, která způsobila ve druhém čtvrtletí zejména na asijských trzích pokles prodeje.

Jak jsou na tom jednotliví výrobci? Nokia má 37 procent trhu, druhá je Motorola se 14,2 procenty, dále Samsung s 10,8 procenty, čtvrtá příčka patří Siemensu se 7,3 procenty a na posledním místě se nachází Sony Ericsson se šesti procenty. Švédsko-japonský výrobce o něco posílil, což se vysvětluje novými modely T610 a T310.

Největším tahákem, který má vyrovnat ztráty ze SARS, mají být tento rok multimediální zprávy MMS, což nutí uživatele kupovat nové mobily s foťáčky.

Podrobné informace přineseme v připravovaném článku.

 

Témata článku: Nokia, Konkurence