O2 bude žalovat Vodafone za reklamu. Doplněno

O2 bude žalovat Vodafone za reklamu. Doplněno

Vodafone se se svou kampaní „Nepodepsal!“ opět postaral o rozruch. Naposledy to bylo zcela plánovaně, když se nechal generální ředitel operátora zavřít do klece. Tentokrát je však rozruch tak trochu „z jiného šálku“ a když už jsem u těch klišé, tento rozruch je „těžšího kalibru“. Jedna z tištěných reklam kampaně se totiž stala předmětem zákazu, který si předběžným opatřením vynutila Telefónica O2 u Městského soudu v Praze.

Klepněte pro větší obrázek 
Už tušíte, proč se tato reklama v O2 nelíbila?

Srovnávací reklama sama o sobě není zakázaná, ale Telefónica O2 se na soud obrátila se stížností, že konkrétně tato reklama nesrovnává férově. Reklama sděluje, že pro studenty je tarif Vodafone Nabito 119 výhodnější něž O2 Simple 240. O2 se však nelíbí, že Vodafone neuvádí srovnávací kritéria, čímž porušuje tenkou hranici pravidel pro srovnávací reklamu. O2 zároveň připomíná, že pro tento případ by bylo vhodnější srovnání s tarifem Pohoda Simple (který by pochopitelně ve srovnání dopadl o něco lépe).

Reakce Vodafonu na sebe nenechala dlouho čekat. Mluvčí operátora Filip Hrubý řekl, že jej počínání konkurence nepřekvapuje, protože reklama upozorňuje na neférovost zákaznických úvazků právě u O2. Reklama se každopádně již nově objevovat nesmí a po předběžném opatření bude ze strany O2 zřejmě následovat žaloba.



Doplněno:

Krátce po vydání článku se nám podařilo získat vyjádření tiskového mluvčího Vodafonu, pana Filipa Hrubého: „V reklamě Nepodepsal nesrovnáváme nejvýhodnější tarify u Vodafone a u O2 pro studenty, ale na příkladu skutečné zákaznice ukazujeme, že u nás měla výhodnější nabídku než u O2 a navíc bez nutnosti dlouholetého úvazku.

Nejedná se tedy o klasickou srovnávací reklamu, pouze ukazujeme na příkladech skutečných zákazníků, jakou hodnotu získali u nás a jakou získali u O2. Koneckonců, kdybychom se chtěli srovnávat s tarifem O2 Simple, postavíme proti němu náš Student SMS Grátis.“

Diskuze (47) Další článek: T-Mobile Sponzor: volejte i bez kreditu

Témata článku: Operátoři, O2, Vodafone, Filip Hrubý, Zákaznice, Srovnávací reklama, Voda