O2 Mobiložrout: vyhoďte starý mobil pro dobrou věc

Společnost Telefónica O2 rozšiřuje svoji kampaň, „Nechte svůj starý mobil pomáhat“, zaměřenou na recyklování nepoužívaných mobilních telefonů, kterou vyhlásila v lednu 2008. Lidé se nově mohou na všech značkových prodejnách setkávat se speciálními boxy ve tvaru „Mobilžrouta“, které jsou vyrobené z recyklovaného papíru a kam mohou vysloužilé telefony vyhazovat. Navíc, za každý takto odevzdaný přístroj, obdrží Sdružení Linka bezpečí 25 Kč na provoz a rozšíření krizové linky pro děti. Právě 25 Kč pokryje náklady na jeden telefonát.

Telefónica O2 byla prvním operátorem na českém trhu, který již v roce 2001 zavedl na svých značkových prodejnách sběr použitých telefonů. Ve spolupráci se společností REMA Systém zajišťující plnění zákonných povinností a ekologickou likvidaci zařízení a s Nadací O2 pak od roku 2008 rozšířila podporu Linky bezpečí o příspěvky z recyklovaných telefonů. Úspěšnost kampaně dokazuje 230% nárůst odevzdaných telefonů v roce 2008 oproti předchozímu období.

Kampaň Nechte svůj starýmobil pomáhat má nejen pomoci zvýšit povědomí o možnosti recyklace svého telefonu mezi lidmi, ale také podpořit dobrou věc.Při 130% teoretické penetraci mobilních telefonů v české populaci, je otázka recyklace starých přístrojů opravdu na místě. Lidé bohužel často nevědí, jak při recyklaci mobilních telefonů správně postupovat. Proto jsme se rozhodli umístěním boxů více zviditelnit naši kampaň a tím zvýšit informovanost občanů o možnostech ekologické likvidace a zároveň finančně podpořit Linku bezpečí,“ říká Jiří Šuchman, ředitel pro Corporate Affairs, společnosti Telefónica O2.

Recyklace mobilních telefonů je v České republice obecně velmi málo rozšířená a většina starých telefonů končí bez dalšího využití cenných materiálů jako např. drahých kovů použitých na jejich výrobu. Spojení kampaně s podporou Linky bezpečí má za cíl motivovat širokou veřejnost jak k ekologickému chování, tak k přispění na dobrou věc.

Linka bezpečí 116 111 pomáhá dětem a dospívajícím řešit těžké životní situace. Slouží především těm, kteří si nevědí rady se svými problémy, cítí se ohroženi, osamělí, zrazení, zmatení a z nejrůznějších důvodů se nechtějí nebo nemohou svěřit někomu ze svého okolí.

Na Linku bezpečí se dovolá 30% dětí v krizi. Odborníci na Lince tak řeší denně kolem 350 volání. Linka bezpečí je anonymní linkou důvěry s nonstop provozem a díky Nadaci O2, která je jejím generálním partnerem, je zdarma. Díky příspěvkům v rámci kampaně se zvýší kapacita Linky a tak se dovolá ještě více dětí, které se náhle ocitnou v nouzové situaci.

Diskuze (14) Další článek: Hyperlokální mapy: to nejlepší ze všech dostupných map

Témata článku: , , Mobil, Starý, MOBI, Speciální box, Jiří Šuchman, Použitý telefon, Nejrůznější důvod, Pro +, Starý přístroj, Nepoužívaný mobil, Starý mobil, Likvidace, Drahý kov, Linka bezpečí, Generální partner, Věc