O2 Na příjmu: užitečná služba, nebo ztráta soukromí?

Diskuze čtenářů k článku

Blázen-74  |  13. 05. 2009 20:20

Všechny pokusy o dovolání se mne (třeba v noci) řeším kouzelným tlačítkem- "hlavní vypínač" . Po zapnutí telefonu zmáčknutím : profily-tichý režim a prozváněče típám červeným . Po pár vypnutích to skoro všechny přestane bavit .
Soukromí je tak náááádherná věc .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blázen-74  |  13. 05. 2009 20:23

PS : v telefonu nastaveno BEZ PROTOKOLU ,abych to pořád nemusel promazávat .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  14. 05. 2009 02:42

Zkus zahodit telefon a bude Ti ještě líp. Nebo ho snad potřebuješ na to, abys rušil soukromí jiných?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blázen-74  |  14. 05. 2009 16:22

Ten kdo určuje kdy a kdo se mi dovolá , nebo kdy budu a chci si zavolat určuji výhradně já a ne telefon či operátor .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  14. 05. 2009 21:14

No, jen aby, když si určíš, že si chceš zavolat, si taky ten volaný určil, že se mu máš dovolat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tuma  |  13. 05. 2009 19:28

Zdravim vsechny,
me osobne tedy vadi, aby kdokoliv vedel, zda-li jsem prave zapnul telefon, zadal jsem dvakrat o zruseni u operatora, vzdy mi rekli, ze sluzba je deaktivovana, ale nebyla. Kdyz jsem se zacal ohanet, jestli nahodou nechteji informovat protistranu, kdy pujdu na toaletu(pouzil jsem jiny vyraz), ci zda-li jim neco rika zakon na ochranu osobnich udaju, sluzbu deaktivovali. Je to sila, at si to aktivuje kdo chce, ale preci mam mit moznost si to nechat vypnout. HRUZA, OPRAVDU SE POMATLI. hezky den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muntal  |  13. 05. 2009 09:11

O2 spojovatelka - volám kolegovi, s někým telefonuje a místo toho, aby věděl, že má zmeškaný hovor, se mně, volajícímu, ozve robot Spojovatelka. V dobré míře zmáčknu 5 a čekám, až mi Spojovatelka zavolá. Než se však vykecá, dotyčný již zase volá, aniž by věděl, že s ním potřebuji mluvit i já. Když pošlu deaktivační SMS, vrací se mi, že nejde přečíst text. O2 na příjmu je dalším krokem k větší ztrátě soukromí, neboť ne každý si pošle sms s doručenkou. Takto po návratu z dovolené dostane třeba 50 lidí současně sms, že jsem si zapnul telefon a třeba mi hned 20 zavolá. To bude stres po dovolené, panečku! Myslím, že na to budou mít chlapci nějaký matematický model, že to dál zvýší úspěšnost pokusů se dovolat a sníží zbytečnou zátěž sítí o pár procent. Okamžitě, jak zjistím, že službu mi aktivovali, tak ji deaktivuji. Velký bratr, hnus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freeze  |  13. 05. 2009 09:29

Tak zrovna O2 spojovatelka mi připadá, že je služba, kterou někdo nedomyslel.. Mnohem efektivnější (i efektnější) mi přijde přístup Vodafone, který posílá sms (pro rýpaly zdarma) na to číslo, kam jsem volal, např. ať mi může zavolat zpět...
___
Jestli má něco podobného TM nevím, nikdy jsem u něj nebyl :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  13. 05. 2009 14:40

To jiní operátoři neposílají ? Tak to jsem tedy rád, že jsem u Vodník, páč ráno hned vidím kolik de.mentů by mě v noci budilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  14. 05. 2009 02:35

U TM si lze aktivovat službu Zmeškané hovory. Pokud máte vypnutý mobil nebo jste mimo síť, tak po zapnutí mobilu dojde SMS s čísly, kdo se vám pokoušel dovolat. Nelze to mít ale aktivní současně s hlasovou schránkou.
U O2 je to nějaké podobné, přesně to nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  12. 05. 2009 13:53

Co to je za kidy s tou ztrátou soukromí... kdyz si to uzivatel neaktivuje nemuze byt o ztrate soukromi rec. Mimochodem podobne se to da zjistovat i u vypleho cisla nebo u jinych operatoru. Napriklad tim ze mu poslu nejakou SMS. Jakmile mi dorazi dorucenka, tak vim ze uzivatel si zapnul telefon. Jiste uz to neni zadarmo a je to jen na 2 dny (doba platnosti SMS) ale i tak to jasne ukazuje ze to je mozne uz dnes, takze ztrata soukromi nehrozi, respektive, tohle neni nic noveho! V tomto smeru bylo soukromi ztraceno ve chvili kdy jste si telefon poridili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PavelR  |  12. 05. 2009 14:09

Jen poznamka. S sms to neni na 2 dny. Doba platnosti sms zpravy se da nastvavit 1 az 7 dnu. To umoznuje gsm sit. Nektere tlf toto nastaveni umoznuji v menu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonymní čtenář  |  12. 05. 2009 15:02

Jen poznámka: S sms je to na 3 dny, déle to nejde protože déle jak tři dny operátoři u nás sms nedrží a mažou ji ze svých systémů a odesílajícímu příjde tak maximalně negativní doručení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JFK  |  12. 05. 2009 16:58

Jenže na to nejsou standardy, operátoři to mají nastavené "u sebe". Čeští to mají na 3 dny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  13. 05. 2009 14:36

To je blbost. Já mám nastyveno na maximum a po 14ti dnech mi přišla zpráva, že SMS nemohla být doručena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  14. 05. 2009 02:25

Je to opravdu 3 dny. Za delší dobu to přijde jen při nějaké poruše. Taky se mi stalo před několika lety u TM, že mi najednou několik dnů chodily avíza o došlých e-mailech asi s měsíčním zpožděním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kecal  |  12. 05. 2009 12:14

kdyby byl nadpis clanku "Uzitecna sluzba od operatora XY (jedno ci cervena, modra ci ruzova)" tak by podle me diskuse byla plna spokojenych reakci. Kdyz je nadpis "ztrata soukromi" vsichni jsou straslive pohorseni...
To by me zajimalo, co je na tom za ztratu soukromi, navic se to da vypnout. Achjo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AndyS  |  12. 05. 2009 13:12

no pozor, podle mne to vypnout epujde. Volajici si bude moct vypnout, ze si nepreje aby mu takove sms chodily, ale volany si to vypnout nebude moct. Alespon tak tuto zpravu chapu ja...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda512  |  12. 05. 2009 13:24

Zrušit si to podle mého bude moci samo i volaný...viz.: "Jedinou podmínkou fungování je její aktivace na obou stranách, tedy jak u volaného, tak u volajícího."
Ale já fakt nevidim důvod to rušit.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepanek.84  |  12. 05. 2009 13:52

Nechápat a číst Ne, dělám si srandu.. Taky občas nedočtu článek a hned jdu plácat blbosti :- )))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  12. 05. 2009 22:40

hmmm, a taky pisou ze to budou postupne zavadet stavajicim zakaznikum, pocitam ze mi to ZDARMA aktivuji a ja si to pak za penize budu moct DEAKTIVOVAT... taky docela slusny vydelek, kdyz ma O2 tolik zakazniku cca 5 mil., kdyz to napisi nadsazkou, pokud by se tam stalo za mesic vsem a vsichni by si to deaktivovali tak ma vice jak 5 milino CZK O2 v kapse. Slusny vydelek. Jo a kdyby tady chtel nekdo polemizovat nad tim ze deaktivacni nebo aktivacni SMS je zdarma, plete se :--(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  14. 05. 2009 02:19

Pokud vím, SMS na 999235 jsou opravdu zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
°°  |  12. 05. 2009 11:53

Sám se mohu rozhodnout zda budu službu využívat či ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  12. 05. 2009 12:10

Ne tak docela. Platilo by to v okamžiku, kdyby sis službu sám zaktivoval. Z článku ale plyne, že je novým zákazníkům aktivována automaticky a ostatním bude postupně aktivována rovněž. Tenhle přístup operátorů mě rozčiluje. Zažil jsem z ničeho nic aktivovanou hlasovou schránku (na mobilu i na pevné lince), nějaký MMS kurýr a ještě pár dalších pitomostí. Služby byly třeba formálně zdarma, ale přeci jen vygenerovaly nějaké náklady (např. lidem co se dovolali do hlasové schránky). Při deaktivaci via infolinka jsem se setkal s výmluvami, kecy, že to deaktivovat nejde, že to bude až od nového účtovacího období a podobně.
K tématu - používám jiného operátora než O2, ale uvedenou službu bych nechtěl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  12. 05. 2009 13:54

no a co, stejne je mozne zjistovat kdy jste telefon zapnul a to jednoduse poslanim SMS na vase cislo. Az dorazi dorucenka mate zapnuty telefon. O2 to jen nabidlo zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dawe  |  12. 05. 2009 11:31

Nechápu jak někomu můžou aktivovat takovouhle službu bez jeho vědomí. To to nejde udělat tak, aby si to každý kdo o to má zájem aktivoval sám?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jey  |  12. 05. 2009 11:52

Proč ne? Když ti pošle smsku, dostane doručenku a ví to samé. Nebo když tě bude neustále prozvánět, tak totéž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pit  |  12. 05. 2009 12:11

Toto bych hodně zdůraznil: toto není žádná nová služba. Dělám to běžně, že pošlu SMS s doručenkou a mám to samé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blue  |  12. 05. 2009 11:17

Kdy se mi kdo dovolá a kdy zavolám já jemu je moje věc. Už takhle nám mobily berou soukromí. Koneckonců tahle služba se nechá poměrně lehce již dlouho napodobit - stačí dotyčnému poslat SMS a počkat si na doručenku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2009 11:38

Přesně tak, na tohle jsem stačí SMS s žádostí o doručenku, funguje to ve všech sítích a volaný si to nemůže vypnout, leda zablokovat SMS úplně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jey  |  12. 05. 2009 11:50

Jenže sms se platí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal P  |  12. 05. 2009 12:44

Ano za sms se platí, ale pokud chci někomu volat tak platím přece taky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jey  |  12. 05. 2009 13:58

Tak znovu: Za ruční sms, abyste zjistil, jestli už je online, zaplatíte, kdežto za tuto informaci nezaplatíte nic. Už?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal P  |  12. 05. 2009 14:39

No a když bude na příjmu tak zaplatíš. Leda že bys dotyčného jen prozváněl.
U mě je to jedno, volných sms mám 50 a propadají mi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  14. 05. 2009 02:11

Ale při zaslání "ruční" SMS, zaplatíš jednak tu SMS (konkrétně Ty tedy ne, když Ti volné propadají) a jednak ještě to volání, ne? Další drobnou výhodou této služby je, že volaný tím není nijak obtěžován (nemusí číst SMS a přemýšlet, co tím odesílatel asi chtěl říci)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  12. 05. 2009 13:58

To je uplne jedno ze za SMS se plati, tady jde o to ukazat ze zadna ztrata soukromi tim nevznika. Ne vetsi nez ktera nastala uz samotnym porizenim si telefonu s aktivni simkartou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moren  |  13. 05. 2009 15:58

No, občas se stává že SMS dojde z SMS centra na mobil s hodně velkým zpožděním. I několik hodin, tedy jako spolehlivou detekci že uživatel je on-line bych to snad raději ani nepoužíval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor