O2 přišlo o 170 tisíc zákazníků, zisk ale navýšilo téměř o čtvrtinu

O2 přišlo o 170 tisíc zákazníků, zisk ale navýšilo téměř o čtvrtinu

O2 má za sebou hospodářsky úspěšný rok 2015. Firmě se podařilo zastavit pokles tržeb, dále pokračovala ve snižování nákladů a navýšila marži, provozní i čistý zisk. I když počet zákazníků mobilních služeb meziročně klesl, zákazníci hradili stejnou průměrnou měsíční útratu. Vyplývá to z dnes zveřejněné finanční zprávy. Ta už nepočítá s výsledky oddělené společnosti Cetin, která se stará o infrastrukturu, naopak zahrnuje čísla dceřiné společnosti O2 Slovakia.

Klepněte pro větší obrázek

 

O2 za uplynulý rok vykázalo celkové provozní výnosy (tržby) na úrovni 37,385 mld. Kč, tedy srovnatelné s rokem 2014. Provozní zisk před odpisy meziročně vzrostl o 24,7 % na 10,142 mld. Kč. Čistý zisk dosáhl výše 5,077 mld. Kč a vykázal tak růst o 44,5 %. Provozní marže vzrostla na 27,1 %. Tržby v mobilním segmentu rostly jen slabě o 0,2 % na 19,216 mld. Kč, z toho výnosy z mobilních dat o 9,5 %. Největší růst zajistila operátorovi právě mobilní data, dále služba O2 TV a dařilo se také dceřiné firmě O2 Slovakia.

Klepněte pro větší obrázek

Počet mobilních zákazníků meziročně klesl o 173 tisíc na 4 896 tisíc. O2 tak nadále zůstává mobilní operátorskou dvojkou podle objemu zákaznické báze. Její většinu tvoří ze dvou třetin paušální zákazníci se smlouvou, kterých ubylo o necelá dvě procenta. Větší úbytek proběhl mezi zákazníky předplacených služeb, kterých je meziročně o 6,5 % méně. Průměrný měsíční výnos na zákazníka (ARPU) činil za celý rok 287 Kč, tedy stejně jako v roce 2014.

 

Podíl chytrých telefonů v síti O2 vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí na 48,5 %. V uplynulém roce prodalo O2 více než 300 tisíc zařízení, která podporují technologii 4G a na konci roku tak LTE telefony představovaly téměř 40 % všech chytrých zařízení. LTE telefony s vyměněnou SIM kartou, která novou technologii podporuje, aktuálně používá více než půl milionu zákazníků O2. Mobilní internet na konci roku 2015 používalo již 1,6 milionu zákazníků, meziročně o 17 % více . Datový provoz v mobilní síti meziročně stoupl o 64 %.

 

Diskuze (24) Další článek: LG V10: Sbírka vychytávek v akci [recenze]

Témata článku: O2, Hospodaření a finance, CETIN, Tisíc, Uplynulý rok, Čtvrt, Mobilní zákazník, Tis, Zisk, Provozní výnos, Slovakia, Provozní marže, Zákaz, Mobilní segment


Určitě si přečtěte

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

** Nová vlajková loď Huawei prakticky nezná kompromisy ** Přináší ohromný výkon a nezvykle mnoho inovací ** Nejzajímavější je čtečka v displeji a nový typ paměťovky

Jan Láska | 153

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

** 6,5" displej nemusí nezbytně znamenat nepoužitelně velkou plácačku ** Výbava nezklame, až na zastaralý microUSB konektor ** Zásadní inovace nečekejte, ale ve střední třídě to (zatím) nevadí

Martin Herodek | 58

Technologický zázrak a prudká facka pro Google. Huawei Watch GT vydrží dva týdny

Technologický zázrak a prudká facka pro Google. Huawei Watch GT vydrží dva týdny

** Huawei nás na tiskové konferenci zahltil novinkami ** Jednou z nich jsou kruhové chytré hodinky Watch GT ** Mají GPS, vlastní systém a nabité vydrží až 2 týdny.

Filip Kůžel, Jan Láska, Martin Miksa | 38

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 75