O2 přišlo o téměř 50 tisíc mobilních zákazníků. Daří se ale O2 TV

Pevné linky ubývají, počet mobilních zákazníků stagnuje, ale daří se O2 TV. Proto operátor v posledních obdobích napíná své aktivity hlavně televizním směrem.
O2 přišlo o téměř 50 tisíc mobilních zákazníků. Daří se ale O2 TV

O2 zveřejnilo hospodářské výsledky za první polovinu roku 2016 (čísla jsou tedy kumulovaná za první a druhé čtvrtletí – výsledky za 1Q 2016 najdete zde). Podobně jako v předcházejícím období opět meziročně o něco ubylo zákazníků mobilních služeb, ale proti prvním třem měsícům si operátor o 10 tisíc volajících polepšil.

Klepněte pro větší obrázek

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl k 30. červnu 2016 počtu 4 898 tisíc, O2 tak zůstává českou mobilní dvojkou. Podíl zákazníků paušálních služeb překročil 2/3 a dosahuje 67,3 %. Opět rostl datový provoz, tentokrát meziročně o 80 %. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o 15 % na 1 672 tisíc. Více než 50 % telefonů připojených do sítě O2 spadá do kategorie smartphonů, každý čtvrtý přitom podporuje technologii 4G. LTE od O2 používá 661 tisíc zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek

Celkové konsolidované tržby O2 ze všech služeb meziročně poklesly o 1 % na 18,223 miliardy korun (za prvních šest měsíců letošního roku), čistý zisk se přesto podařilo meziročně navýšit o téměř 10 % na 2,552 miliardy korun (za prvních šest měsíců letošního roku). Operátorovi se podařilo mírně zvýšit celkovou provozní marži na 27,7 %. Tržby v segmentu mobilních a pevných linek přitom mírně klesaly, počet pevných linek poklesl výrazně o 14 % na 760 tisíc. Narostl naopak počet zákazníků O2 TV, a to téměř o 15 % na 217 tisíc.

Témata článku: O2, Hospodaření a finance, Zákaz, Tis, Tisíc, Celkový počet, Datový provoz, Mobil, Mobilní zákazník

Určitě si přečtěte