O2 škrtlo 111 tisíc mrtvých duší, zisk výrazně rostl

O2 škrtlo 111 tisíc mrtvých duší, zisk výrazně rostl

Telefónica O2 zveřejnila výsledky svého hospodaření za první tři čtvrtletí letošního roku. Co do počtu zákazníků operátor meziročně ztratil 1,4 %, ke konci září evidoval 4 856 000 aktivních zákazníků. Jak píše ve své zprávě, pokles „byl ovlivněn jednorázovým snížením počtu smluvních zákazníků s nízkou mírou aktivity o 111 000 zákazníků ve druhém čtvrtletí 2010.“

Čili O2 pro neaktivitu vyškrtlo z evidence 111 000 čísel s tarify typu Zero. Dle podmínek operátora vydrží tarif právě 12 měsíců, pokud ho necháte u ledu a budete mít nulovou útratu - pak má operátor právo číslo zrušit. Zástupci operátora nás nicméně informovali, že k žádnému hromadnému rušení čísel nedošlo. Jen pro připomenutí, tarif Zero s nulovým paušálem má kyslíkový operátor v nabídce od 1. července 2009.

Klepněte pro větší obrázek
Zákaznická báze O2 se zúžila o 111 tisíc mrtvých duší, tedy zákazníků s nízkou mírou aktivity

Počet paušálních zákazníků vzrostl meziročně o 2,6 % na 2 819 000 (stav k 30. září 2010). Čistý přírůstek post-paid zákazníků za samotné čtvrté čtvrtletí činil 37 tisíc, zejména díky migracím předplacenkářů na Neony. To se samozřejmě muselo projevit úbytkem na straně předplaceného segmentu. Aktivních předplacenkářů bylo 2 038 000, meziročně o 6,4 % méně.

Celkové výnosy z podnikání se v prvních třech čtvrtletích 2010 snížily meziročně o 7 % na 41,6 miliardy korun, v samotném třetím čtvrtletí o 7,8 % na 13,8 miliardy korun. Čistý zisk se O2 ovšem meziročně zvýšil o 16,5 % na téměř 10,4 miliardy korun.

Průměrný měsíční výnos na zákazníka ARPU dosáhl v prvních třech čtvrtletích letošního roku výše 469,9 Kč, což představuje meziroční pokles o 8,8 %, také díky snížení mobilních terminačních poplatků. ARPU zákazníků smluvních služeb dosáhl výše 665,8 Kč, meziročně o 12,3 % méně (669,5 Kč ve třetím čtvrtletí). ARPU zákazníků předplacených služeb klesl v prvních třech čtvrtletích 2010 o 8,6 % na 203,8 Kč, zatímco v samotném třetím čtvrtletí to bylo o 7,5 % na 205,1 Kč.

Celková průměrná měsíční míra odchodu zákazníků v prvních třech čtvrtletích 2010 dosáhla 2,4 %, což je o 0,5 % meziročně více, zejména kvůli jednorázovému snížení počtu zákazníků smluvních služeb ve druhém čtvrtletí 2010.

Diskuze (30) Další článek: Symbian získal od EU peníze na rozvoj. Dostane je Nokia?

Témata článku: Operátoři, O2, Hospodaření a finance, MR, Zákaznická báze, Aktivní zákazník, Tis, Tisíc, Zisk


Určitě si přečtěte

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů napříč cenovým spektrem ** Cena použitelných modelů začíná na dvou tisících korun

Jan Láska | 90

Ani Samsung, ani Huawei. První skládací telefon na světě představila bezejmenná čínská firma

Ani Samsung, ani Huawei. První skládací telefon na světě představila bezejmenná čínská firma

** Rok 2019 má být rokem skládacích hybridů, Nová éra však načala trochu s předstihem ** Royole FlexPai je první skládací hybrid na světě, ale počítejte hned s několika kompromisy ** Tím hlavním je velká tloušťka zařízení při jeho složení...

Martin Chroust | 33

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

** Nokia 7 Plus je smartphone vyšší třídy s rozumnou cenovkou. ** Lákadlem je čistý Android, skvělá výdrž i fotoaparát Zeiss ** Bonusem je dostatek výkonu i paměti

Martin Miksa | 62