O2 Tísňová péče se přes mobil postará o nemohoucí seniory

Prvních tisíc seniorů se od listopadu zapojí do nové zdravotní a asistenční služby O2 Tísňová péče, která je založená na bázi moderních technologii eHealth. Telefónica O2 na projektu spolupracuje s městskou částí Praha 10, informovala společnost.

Uživatel služby je vybaven speciálním mobilním telefonem s tísňovým tlačítkem, který umožňuje z kteréhokoliv místa pokrytého signálem smluvního mobilního operátora spojení s dispečinkem tísňové péče. V případě situace, kdy klient potřebuje pomoc, stiskne tísňové tlačítko na mobilním přístroji. Okamžitě je realizováno automatické spojení s dispečinkem tísňové péče. Přes mobilní telefonní přístroj s hlasitou komunikací dojde k následnému propojení klienta s operátorem dispečinku tísňové péče.

Pracovník dispečinku se neprodleně po přijetí hovoru telefonicky spojí s uživatelem, na základě tohoto rozhovoru vyhodnotí situaci a domluví se na nejvhodnější formě pomoci nebo asistence. V případě, že uživatel neodpovídá, zorganizuje vhodnou formu pomoci. Služba dispečinku má v počítačovém systému všechna potřebná data, poskytnutá klientem, pro zajištění pomoci.

Uživatelé služby jsou pravidelně telefonicky kontaktováni operátorkami dispečinku tísňové péče. Při těchto kontaktech s uživateli pracovníci dispečinku kontrolují funkčnost a kvalitu služby, poskytují klientům odborné poradenství, zkoumají jejich případné další potřeby, zprostředkovávají kontakty s jejich příbuznými, předávají požadavky pečovatelské službě atd. Tyto hovory slouží zejména ke zkvalitnění života klientů a odstranění jejich pocitu osamělosti.

Základním cílem služby O2 Tísňová péče je snížit zdravotní a sociální rizika seniorů nebo zdravotně postižených osob a umožnit jim žít v jejich vlastním sociálním prostředí. "Výhodou oproti stávajícím službám vázaným na pevnou linku je zejména mobilita řešení. Příslušný uživatel této služby si může zavolat pomoc nejen z domova, ale odkudkoliv. Tato služba také pomáhá rodinným příslušníkům v péči o jejich blízké v době, kdy se vzhledem ke svým časovým možnostem nemohou svým blízkým přímo věnovat," poznamenal tiskový mluvčí O2 Martin Žabka.

Na vytvoření systému mobilní tísňové péče spolupracuje Telefónica O2 s městskou částí Praha 10, z jejíhož rozpočtu bude zaváděcí fáze financována. Do budoucna by se pak na provozu služby měli finančně spolupodílet také uživatelé systému. Službu mobilní tísňové péče nabízí Telefónica O2 jako první a v současnosti také jako jediný mobilní operátor v České republice.

Diskuze (11) Další článek: Aplikace a hry zdarma pro nové Samsungy s OS Bada

Témata článku: Operátoři, Pro seniory, O2, Mobil, Operátorka, Sen, Telefonní přístroj, Senior, První tisíc, Jediný mobil


Určitě si přečtěte

Vybrali jsme 13 povedených chytrých hodinek a náramků. Nejen pod vánoční stromek

Vybrali jsme 13 povedených chytrých hodinek a náramků. Nejen pod vánoční stromek

** Nositelnosti jsou specifická kategorie, vybírají se jinak než mobily. ** Co model, to charakter, unikátní mix vlastností, parametrů a funkcí. ** Začneme jednoduchým náramkem, skončíme našlapanými Apple Watch.

Filip Kůžel | 29

RECENZE: Samsung Galaxy A7 (2018) — Tři oči vidí víc

RECENZE: Samsung Galaxy A7 (2018) — Tři oči vidí víc

** Samsung se poprvé pouští do světa trojitých fotoaparátů, u následného modelu však přidá ještě jednu čočku ** Jeho prvotina spadá do střední třídy, takže budete muset udělat několik kompromisů ** Tři čočky pomůžou s focením budov a s věrohodnějším rozmazáním portrétových snímků

Martin Chroust | 43