O2 získalo nové zákazníky a navýšilo zisk

O2 získalo nové zákazníky a navýšilo zisk

O2 zveřejnilo kumulované provozní výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. Tržby se meziročně prakticky nezměnily a zůstaly na úrovni 27,72 miliardy korun (za devět měsíců). Provozní zisk se zvýšil o 4,5 % na 7,855 miliardy korun. Firma hospodaří s provozní marží 28,3 %.

Firma si pochvaluje zejména výnosy ze služby O2 TV, narůstající počet pevných internetových přípojek a rostoucí spotřebu mobilních dat. Výrazněji ubylo pouze uživatelů pevných telefonních linek.

Klepněte pro větší obrázek

Operátor se vedle tradičních služeb (mobilní a pevné hlasové služby, mobilní a pevný internet) a IP televize zaměřuje čím dál častěji také na nové oblasti podnikání – pojistky chytrých zařízení, cestovní pojištění, služby související s elektronickou evidencí tržeb (EET).

O2 eviduje k poslednímu září 4,921 milionu mobilních zákazníků a zůstává tak tuzemskou dvojkou. Paušální zákazníci už tvoří více než dvě třetiny báze (67,7 %). Operátorovi se podařilo zastavit úbytek zákazníků předplacených služeb zavedením tarifu Předpladenka.

Klepněte pro větší obrázek

Datový provoz v mobilní síti O2 narostl meziročně o více než 80 %. Internet v mobilu využívá 35 % zákazníků. Smartphone vlastní přitom už 55 % zákazníků, 28 % podporuje LTE. Aktivně používá data ve 4G síti 730 tisíc zákazníků a jejich počet roste.

Témata článku: O2, Hospodaření a finance, Hlasové služby, Mobilní zákazník, Báze, Zákaz, Pevný internet, Datový provoz, Cestovní pojištění, Zisk, Pevný telefon

Určitě si přečtěte