Od září přenesete číslo mezi operátory za pouhé čtyři dny

Od září přenesete číslo mezi operátory za pouhé čtyři dny

Spolupráce Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) a ČTÚ vedla k zavedení nového systému pro přenos mobilního čísla mezi operátory. Lhůta se z dosavadních 10 dní zkracuje na 4 dny, nové podmínky si ovšem vyžádají i nový postup pro koncového zákazníka. Lhůta platí při splnění všech nezbytných podmínek, proces se může protáhnout typicky když zákazních nemá uhrazené závazky u operátora, kterého opouští.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Popis starého a nového systému z webu O2

Spolu s novým řešením pro přenášení čísel byla na straně mobilních operátorů výrazně posílena i infrastruktura zajišťující včasnou aktivaci a deaktivaci služeb v čase, kdy probíhá přenos čísla. Samotné přenesení totiž zdaleka není jenom o předání čísla jinému poskytovateli služeb, ale taktéž musí dojít včas k deaktivaci všech služeb u původního a k aktivaci nových služeb u přejímajícího poskytovatele. Toto vše se musí stát najednou u řádově několika tisíců zákazníků v krátkém časovém okně několika málo hodin tak.

Nový systém bude spuštěn 1. září. Žádosti přijaté ještě v srpnu budou řešeny podle stávajících pravidel.

Komentář: Rozhodně se jedná o pozitivní krok. Hlodající červíček pochybnosti však přichází ze zahraničí – zatímco my oslavujeme zkrácení z deseti dní na čtyři, jsou země, kde přenos zvládají za jediný den. Nicméně doufejme, že tak skvěle, jak nový systém vypadá v příslibu APMS, bude fungovat i v praxi. Doufejme, že odpadnou problémy, které celé roky provázely stávající systém.

Témata článku: Operátoři, ČTÚ, Září, Operátor, Číslo

Určitě si přečtěte

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

** T-Mobile jasně a srozumitelně napsal, že říct si musíte sami ** Podmínky O2 musí běžný smrtelník přečíst několikrát, než porozumí ** Vodafone podmínky zatím nezměnil, má ale ještě čas

4.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 15

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

** Znát svá práva se vyplatí, kdo je nezná, toho operátoři náležitě podojí ** Od nekalých praktik je mají odradit pokuty počítané z ročního obratu ** Největší změnou je právo odstoupit od smlouvy, když ji operátor změní

4.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 27