Od září přenesete číslo mezi operátory za pouhé čtyři dny

Od září přenesete číslo mezi operátory za pouhé čtyři dny

Spolupráce Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) a ČTÚ vedla k zavedení nového systému pro přenos mobilního čísla mezi operátory. Lhůta se z dosavadních 10 dní zkracuje na 4 dny, nové podmínky si ovšem vyžádají i nový postup pro koncového zákazníka. Lhůta platí při splnění všech nezbytných podmínek, proces se může protáhnout typicky když zákazních nemá uhrazené závazky u operátora, kterého opouští.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Popis starého a nového systému z webu O2

Spolu s novým řešením pro přenášení čísel byla na straně mobilních operátorů výrazně posílena i infrastruktura zajišťující včasnou aktivaci a deaktivaci služeb v čase, kdy probíhá přenos čísla. Samotné přenesení totiž zdaleka není jenom o předání čísla jinému poskytovateli služeb, ale taktéž musí dojít včas k deaktivaci všech služeb u původního a k aktivaci nových služeb u přejímajícího poskytovatele. Toto vše se musí stát najednou u řádově několika tisíců zákazníků v krátkém časovém okně několika málo hodin tak.

Nový systém bude spuštěn 1. září. Žádosti přijaté ještě v srpnu budou řešeny podle stávajících pravidel.

Komentář: Rozhodně se jedná o pozitivní krok. Hlodající červíček pochybnosti však přichází ze zahraničí – zatímco my oslavujeme zkrácení z deseti dní na čtyři, jsou země, kde přenos zvládají za jediný den. Nicméně doufejme, že tak skvěle, jak nový systém vypadá v příslibu APMS, bude fungovat i v praxi. Doufejme, že odpadnou problémy, které celé roky provázely stávající systém.

Témata článku: Operátoři, ČTÚ, Září, Operátor, Číslo

Určitě si přečtěte

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

** Znát svá práva se vyplatí, kdo je nezná, toho operátoři náležitě podojí ** Od nekalých praktik je mají odradit pokuty počítané z ročního obratu ** Největší změnou je právo odstoupit od smlouvy, když ji operátor změní

4.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 27

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

** Za druhé čtvrtletí 2017 eviduje ČTÚ přes 1600 stížností ** 55 procent procent z nich se týkalo účastnických smluv ** Největší zlo jsou dle zákazníků smlouvy, které operátoři prodlužují

22.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 115

Virtuálové chtěli zpoplatnit roaming, ČTÚ jim nevyhověl

Virtuálové chtěli zpoplatnit roaming, ČTÚ jim nevyhověl

** Vectone mobile, Odorik a Laudatio chtěli účtovat příplatky v roamingu ** ČTÚ shledal žádosti o příplatek za roaming jako nedůvodné ** Jde o první žádosti tuzemských virtuálů, určitě ne o poslední...

20.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 30

ČTÚ si dláždí cestu k regulaci. Podmínky pro virtuální operátory jsou pokřivené

ČTÚ si dláždí cestu k regulaci. Podmínky pro virtuální operátory jsou pokřivené

** Virtuálům u nás pšenka nekvete, ČTÚ analyzoval trh a říká proč ** Síťoví operátoři drží virtuály na uzdě, ti sotva přežívají ** V budoucnu by se to mohlo změnit vlivem regulace, ale cesta je dlouhá

17.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 54