Operation Shadow: přímo do akce (recenze hry pro N-Gage)

Pěšky, za volantem terénního džípu, v tanku, či v helikoptéře. Ve všech těchto prostředcích můžete ničit nepřátele v nové hře pro N-Gage a nebude to žádná procházka růžovým sadem. Pomalujte se bojovými barvami, dobijte zásobníky a vrhněte se do centra boje.

Každá nová hra pro N-Gage je dlouho očekávána a po poměrně dlouhé odmlce se na pulty obchodů dostala další nová hra Operation Shadow. Dosud žádná hra, která lze hrát na mobilním telefonu, nenabízela možnost pohybovat se v tolika dopravních prostředcích jako je tomu právě v tomto titulu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Auta, tanky, helikoptéry...

Žádné skrývání

Pokud si podle názvu myslíte, že se jedná o taktickou hru, ve které se budete skrývat ve stínu a vyčkávat na nejvhodnější čas k útoku, jste na omylu. V Operation Shadow se nejenže nemusíte skrývat, ono to ani dost dobře nejde. Herní prostředí je zasazeno vždy do úzkého, klikatého údolí a hráč nemá kde se skrýt. Za většinou záhybu, již zmiňovaného údolí, čeká horda nepřátel a jediné co musíte udělat, je vběhnout tam a rozstřílet vše co rozstřílet jde.

Zde skutečně nejde moc kličkovat • útok pouštní buginy • na taktiku není čas ani prostor

Čím vším jde likvidovat

K likvidaci oponujících postav má hráč k dispozici klasický kulomet s neomezeným počtem munice, granáty a bazuku, ty už jsou omezeny a hráč si musí jejich počet hlídat. Dále lze využít zbraní, jež jsou umístěny ve vozidlech. V bugině je to kulomet, v tanku dělo a v helikoptéře kulomet a rakety. To je už poměrně slušný arzenál zbraní a je jen na hráči, jak ho dokáže využít. Dále jsou na mapě také rozmístěny různé bonusy, které například dočasně zdvojnásobí účinnost zbraní, nebo doplní část životu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bonusů a je dobré si všímat • v arzenálu nechybí ani oblíbená bazuka

Tupá pěchota, mistrní tankisté

O nepřátele skutečně není nouze, jsou na každém kroku a občas se dokonce i snaží hráče zastavit. Ale skutečně jen občas. Většinou to spíše vypadá, že se hráčova příchodu lekli a snaží se utéct. Někdy se také stane, že úplně zapomenou hrát. Můžete k nim klidně přijít, obcházet je dokola a až vás to omrzí, tak je můžete několika ranami poslat do pekel a ani se nebudou bránit. To je ale problém pouze pěchoty. Ostatní nepřátelé jsou mnohem ostražitější. Nepřátel je, jak jsem již naznačil, několik druhů. Od klasických vojáků, přes střílné věže a buginy až třeba po tanky. Uniknout nepřátelským tankům již není nijak jednoduché, mají totiž poměrně vysokou přesnost střelby a kolikrát vás i zabijí aniž by vůbec byli z dálky vidět a nemáte tedy možnost tomuto útoku předejít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Voják stojí s zírá • ententiky dva špalíky, který půjde jako první… • páreček nepřátelských bugin

Dokolečka dokola

I přesto, že umělá inteligence nepřátel je opravdu nízká, jsou některá kola skutečně těžká a to hlavně velké koncentraci protivníků. Mnohokrát se stane, že hráč projde celé kolo a těsně před jeho cílem ho zabije schovaný tank a protože ve hře chybí možnost ukládání v průběhu rozehraného kola, tak se musí celé kolo projít od začátku a ne vždy se podaří kolo projít už na ten druhý pokus a hráč musí tedy jeden level procházet znovu a znovu od začátku. A když už se hraje jedno kolo podesáté, tak to omrzí i toho nejtrpělivějšího hráče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seznam úkolů • tabulka po úspěšném dokončení kola • dialog zasvěcující do děje

Mezi rozmazanými fleky

V poslední době jsem si zvykl, že hry pro N-Gage mají čím dál tím lepší grafiku a kolikrát jsem ani nechápal jak je to možné. Hned po spuštění Operation Shadow mi došlo, že trend zlepšující se grafiky se u tohoto titulu neprojevil. Přijde mi, že u této hry udělala grafika pořádný krok zpět. Předměty v dálce jsou jen rozmazanými fleky a až když jsou těsně před hráčem, jde poznat o co vlastně jde. Vozidla, která jsou velikým lákadlem této hry, vypadají spíše jako krabice od bot a to jim možná ještě lichotím.

Výbuch - jeden z mála působivých efektů • krabice na kolečkách • další krabice, tentokrát znázorňující budovu

Z počátku možná zábavné

Na Operation Shadow se těšili všichni majitelé N-Gage a většinu z nich tato hra zklamala. Čekalo se od ní mnohem více. Ze začátku je sice docela zábavná, hlavně v tutorialu, kde se hráč seznámí se všemi dopravními prostředky, ale později se hra stává nudnou a nepřináší nic nového. Jediná skutečně zábavná část hry je multiplayer, kde proti sobě mohou hrát přes bluetooth až 4 hráči. Na serveru Gamerankings.com udělili hře Operation Shadow 41 % a protentokrát musím s tímto hodnocením souhlasit.

Oficiální stránka hry
Stránky vývojářů

Plusy a mínusy