Operátoři reagují na Spotřebitelský semafor: „ČTÚ se pohybuje mimo zákon“

Operátoři reagují na Spotřebitelský semafor: „ČTÚ se pohybuje mimo zákon“

Mobilní operátoři skrze svou asociaci APMS velmi rychle a velmi ostře zareagovali na Spotřebitelský semafor, který dnes zveřejnil Český telekomunikační úřad. My jsme pochválili lidský přístup a srozumitelnou formu, operátoři tvrdí, že se ČTÚ subjektivním známkováním operátorů pohybuje mimo zákon. O2, T-Mobilu a Vodafonu také vadí, že semafor obsahuje pouze čtyři operátory, kdežto na trhu jich působí stovky.

Klepněte pro větší obrázek
Na semaforu je zřetelně vidět, jak se operátoři chovají ke svým zákazníkům. To se firmám nelíbí, a tak kolem sebe začínají kopat.

V tiskovém prohlášení uvádí APMS následující:

ČTÚ je orgánem veřejné moci, který má dohlížet na dodržování platného právního řádu. Pokud tedy Úřad narazí na jakékoli porušení zákona, je nejen oprávněn, ale dokonce povinen zahájit správní řízení proti konkrétnímu operátorovi. Známkování operátorů však není výsledkem takového řízení, připomíná spíše aktivity spotřebitelských sdružení. Spotřebitelský semafor považujeme za marketingovou aktivitu ČTÚ, která probíhá mimo rámec zákona a vyvolává otázky o nezávislosti regulátora.

Spotřebitelským semaforem tedy Úřad buď porušil své základní povinnosti, neboť nezahájil nutné správní řízení s konkrétním operátorem, nebo po operátorech naopak vyžaduje plnění povinností nad rámec zákona. To je podobně absurdní, jako kdyby například ČNB vedle regulace navíc známkovala banky nebo kdyby policie známkovala řidiče za hloubku dezénu pneumatik či neestetický polep karosérie, přestože obojí vyhovuje zákonné normě.

Orgán, který má dohlížet na dodržování zákona, by sám zákon neměl porušovat. Uvítali bychom, kdyby se ČTÚ namísto těchto hodnocení raději zaměřil na podstatnější případy zapadající do předmětu jeho činnosti, například rozhodování sporů, které Úřad dlouhodobě neřeší a operátorům tak způsobuje škody nejen procesní, ale i finanční.

Operátoři v poslední době už několikrát prokázali, že je jim gentlemanské jednání cizí a výzvy úřadu k férovosti opakovaně ignorovali. Dnešní vyjádření však tento vztah posouvá do nové roviny – místo ignorance přichází agresivní protiútok. Začíná to být zajímavé a tahle kauza rozhodně nekončí…

Témata článku: Operátoři, Vodafone, O2, T-Mobile, APMS, Správní řízení, Spot, Spotřebitel

Určitě si přečtěte

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 38

Balíčky Vodafone Pass základem vánoční nabídky. Některé budou do ledna zdarma

Balíčky Vodafone Pass základem vánoční nabídky. Některé budou do ledna zdarma

** Letošní vánoční nabídku Vodafonu tvoří balíčky rodiny Pass ** Operátor uvedl ceny zbývajících dvou pro hudbu a video ** Balíčky půjde vzájemně kombinovat

15.  11.  2017 | Láska Jan | 37