Operátoři se přou s lidmi o peníze, ČTÚ řeší dvakrat víc sporů než loni

Doba je zlá, lidé jsou obezřetnější a více kontrolují i vyúčtování od mobilních operátorů. Výrazně také narůstá počet těch, kteří služby reklamují a v případě, že si operátor trvá na svém, obracejí se na Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Ten prostřednictvím monitorovací zprávy uvádí, že jen za listopad zahájil 17 848 správních řízení. Jde hlavně o spory týkající se finančního plnění a námitky proti vyřízení reklamce.

Z tohoto hrozivě vyhlížejícího čísla jde v sedmnácti případech o námitku proti vyřízení reklamace na poskytnutou službu, zbytek tvoří spory o zaplacení ceny za služby (spory o peněžité plnění). Dá se tedy předpokládat, že většinu sporů iniciují přímo operátoři.

Jistě není bez zajímavosti, že v porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl počet zahájených správních řízení o 109,1 %. Číslo je také výrazně vyšší než v říjnu, to tuzemskýregulátor řešil 8 537 sporů. A v září jich bylo 7 309. To máme celkem 33 694 případů za poslední tři měsíce.

Klepněte pro větší obrázek
Spor s mobilním operátorem není z pohledu zákazníka příliš rovnocenný

Pokud vám operátor reklamaci zamítne a vy s verdiktem nesouhlasíte, můžete podat u ČTÚ návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace od vašeho operátora. Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Za podání je třeba zaplatit správní poplatek 200 Kč.

Na rozhodnutí sporu má ČTÚ čtyři měsíce, pokud jde o složitý případ, pak musí rozhodnout nejpozději do půl roku.

Diskuze (24) Další článek: Reklamace vyúčtování: poradíme, co a jak

Témata článku: , , , , Peněžité plnění, Spor, Počet těch, Lid, Pen, Správní poplatek, Pro +