Operátoři se shodli na etickém kodexu pro prodej po telefonu

Diskuze čtenářů k článku

Wesko  |  26. 10. 2009 11:04

Naše rodina byla dlouhou dobu obtěžována zaměstnanci společnosti Telefónica O2, kteří nám po telefonu opakovaně nabízeli t.zv. balíčky DUO a TRIO. Po rozhovoru s mou matkou, která má přes 80 let a v těchto věcech se nevyzná, nám zaměstnanci Telefónica O2 zavedli platbu za balíček DUO. Vzhledem k tomu, že průměrná měsíční útrata za hovory na naší telefonní lince činí řádově desetikoruny, bylo zavedení balíčku DUO - 800 volných minut za 582 Kč měsíčně - nejen zbytečné, ale od zaměstnance Telefónica O2, který toto provedl, to bylo vyloženě sprosté jednání. Co by ale neudělali kvůli provizi, že. Potom jsem měl plno starostí s reklamací a vrácením do původního stavu. Omluva nepřišla žádná.
Teprve po stížnosti zaslané na Český telekomunikační úřad se vymluvili na "nedorozumění".
Zajímavá je právní stránka věci: Dne 12. 2. 2008 nabyla účinnosti novela zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, která do tohoto zákona implementovala skutkovou podstatu t.zv. nekalých obchodních praktik. Mezi agresivní obchodní praktiky jsou zařazeny případy, kdy podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, atd... Patří sem i případy, kdy podnikatel požaduje na spotřebiteli platbu za služby, které si spotřebitel neobjednal.
Pokud tedy zmíněné 2 společnosti po roce a půl od účinnosti zákona tento zákon akceptovaly, k vydání t.zv. etického kodexu je nevede slušnost, ale spousta stížností a možná i soudních žalob. Upozorňuji čtenáře, že tyto otravné telefonáty ( říkají tomu "poskytování marketingových informací" ) jdou u Telefonica O2 snadno zakázat prostřednictvím info-linky nebo přímo na prodejně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
delcop  |  28. 10. 2009 09:20

Mam obdobnou zkusenost. Absolutni napravy jsem dosahl tak, ze jsem vsechny sve cleny rodiny naucil jednu vetu "o tyto zalezitosti se stara pouze muj syn/vnuk, tady je jeho telefonni cislo .....". A kdyz nekdo zazvoni, s usmevem na tvari si jej vyslechnu a poslu slusne nekam (preci jen ti telefonisti jsou take jen lide a plni prikazy seshora jako poslusne ovecky zivici sve rodiny)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  23. 10. 2009 09:31

Pracuju u operátora na značkovce a opravdu s empatií mám docela dost problém, když mi přijde člověk, že mu "najednou z ničeho nic začly chodit faktury" a platí je už půl roku a najednou ho napadlo, že by možná bylo dobré zjistit za co jsou Nic si samozřejmě neobjednával, nic nepodepisoval - až mu ze systému ukážu žádost o aktivaci s jeho podpisem a číslem občanky, tak si najednou zázračně matně začne vzpomínat, že možná kdysi něco podepsal a dostal i jakousi "obálku" se SIM kartou. Pak se začne velice rozčilovat a že přece není povinen číst nic, co podepisuje
A tuhle situaci řeším od rána do večera, od pondělí do pátku, s mladými, starými, bohatými i chudými...
--
Další podobný problém je s aktivacemi od Door To Door (pouliční prodej). Dřív lidi chtěli zrušit tak maximálně jednu SIM kartu - dnes nám nosí minimálně po DVOU, ale třeba i po ČTYŘECH SIM kartách najednou!! To už mi opravdu hlava nebere! Kdo proboha podepíše rovnou čtyři aktivace ????!!
Ač se snažím o empatii sebe víc, tak bych dosáhl podobného stavu - to se mi nepodaří ani, když mám pod kůží dvě promile...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  23. 10. 2009 09:51

Ty lidi jsou fakt hloupí, nic jiného se napsat nedá aby to bylo slušné. Přece nebudu něco podepisovat když si nejsem jistej, ale poluličáci naslibují horydoly a ujistí že když simku nedají do telefonu že služba bude neaktivní, jo něco podepisovat se nevyplácí, zvlášť když jde o nějaký závazek. Tyhle lidi se vyplatí rovnou posílat do míst kam slunce nikdy nesvítí. Každý by si měl uvědomit, že oni to nenabízejí aby lidem pomohli ale aby vydělali. Když něco chci tak si informace najdu sám, nepotřebuju aby mě oslovoval nějakej týpek na ulici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  24. 10. 2009 03:03

Předevšim by měly vycouvat z ulic. Je to fakt skvělý. Reklama je v televizi, rádiu, a internetu, billboardy, pouliční prodeje, až do domu vám volaj, letáků plná schránka, někde něco vyřvávaj megafonem (to by mělo bejt trestný), už s tim začli i v rozhlase, spousta lidí dostává reklamu mailem, a nakonec vás ještě zastaví nějakej Pepík v bílý čepičce od o2 na ulici, a začne se vám vnucovat. Kdyby mi těch brigádníků nebylo líto, tak jim fakt rovnou jednu natáhnu při prvním pípnutí. Člověk nemá prostě nikde klidu. A operátoři jsou největší prasata, ty se zviditelňujou mnohem víc, než kterákoliv jiná firma tady v republice. Přitom valná většina jejich nabídek je na přesdržku. Ještě mě tak zaujal datovej tarif za 150 Kč od o2, ale je taky fakt, že v krajskym městě často nebyl ještě před půl rokem ani edge. GPRS fakt síla. Ještě, že teď konečně začli po tolika letech něco dělat a zavedli tady umts.
Že upomínka o nezaplacení faktury doporučeně přišla o týden dřív, než samotná faktura (během 6 měsíců 3x) je taky fajn. Nakonec se to vyřešilo tak, že domů choděj textovky.
Operátorský helpliny jsou taky kapitola sama pro sebe. Proškolená ženská vám z papíru recituje barvy zapojení kabelů. Že ale nějakej ukrajinec v továrně prohodil barevný samolepky už ale nepochytěj. Takže nakonec zase musel zvítězit zdravej rozum, musel sem se vykašlat na samolepky a ženskou na drátě a prostě to zapojit podle popisků zdířek, jak mi velil zdravej rozum. Mimo to jsem chvíli na jistý lince byl a viděl jsem ty mouly, co pracujou na technickym. Vyjma pár jedinců je to teda fakt elita, tam i zadarmo draho volat - ztráta času.
Možná by naši zákonodárci měli zasáhnout a udělat konečně něco pro lidi. Že si pouštim televizi je můj problém, vim, že tam reklamy jsou. Ale abych nemoh vyjít před barák?... Tak kde to sme!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  23. 10. 2009 09:22

Měli by raději udělat kodex pouličních prodejců jejch služeb, případně na ně vyhlásit loveckou sezónu. Po telefonu byli vždycky slušní a nebyl s nimi problém, ale co si dovolí na ulici a jak neustále otravují. Hnus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantaL  |  23. 10. 2009 16:25

Ja bych je zrusil, nekdy jejich chovani hranici s drzosti!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Láďa  |  23. 10. 2009 17:03

Já bych se přikláněl pro úplný zákaz pouličních otravovačů. Já s nimi problém nemám, málokdy mne vůbec osloví. A pokud to stihnou , vůbec se s nimi nedám do řeči. Ale jsou starší lidé, kteří už se nestačí tak rychle orientovat, naletí a nemají pak odvolání. Myslím že smlouva se závazkem je natolik důležitá záležitost, že by vůbec neměla být platná, pokud ji člověk uzavře někde na ulici. To přece vůbec není čas si něco nastudovat a zjistit všechny vychytávky a podrazy napsané někde malinkatým písmem. Kdyby měli operátoři nějakou svoji etiku, tento způsob prodeje by vůbec nevyužívali. Takhle vydají nějaký etický kodex, aby si jako u veřejnosti trošku vylepšili pověst, ale ve skutečnosti by nejraději ještě přtvrdili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik  |  23. 10. 2009 19:46

Jsem jednoznacne pro a to nejen u mobilnich tarifu. V nasem malem meste je mi kazdou chvili neco vnucovano. A to se je pritom snazim obchazet velikym obloukem. Nedavno jedna slecna zacala otazkou: Dobry den, bydlite v tomto meste. A ja v domeni ze se chce zeptat na cestu odpovedel ano. Kdyz zacala drmolit to svoje, radsi jsem beze slova odesel, ale obavam se ze jednou uz se neovladnu a neco ji od plic reknu, kdyz budu mit stesti ak me snad nezazaluje za urazku na cti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  23. 10. 2009 09:12

Stačí jim říct že mám služební mobil i se soukromým voláním a hned sklopí uši a neprotahujou to. Jinak pokud narazíte na pouličního otravovače, tak je občas zábava jak lidi krmí výhodama atd. Kamarádoj nabízeli nějakej paušál za 100kč asi 60 minut, nebo něco děsně výhodnýho, ale stejně to nevzal, jakmile je to takhle pokoutně na ulici tak se vyplatí bejt ve střehu, daj vám podepsat smlouvu. Nikdy si nemůžete bejt jistý aby vám nedali podepsat třeba směnku nebo podobnou zhovadilost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xoor  |  23. 10. 2009 10:21

Tak tak, vytahovat obcanku na ulici a podepisovat nejaky papir u pochybneho clovicka muze udelat jen blbec.
Takovy si nic jineho nezaslouzi, nez je poslat .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomik89  |  23. 10. 2009 07:43

Kdyby radsi konecne udelali neco s tema cenama! Kdyz mi bude od nich nekdo volat a neco nabizet, tak snad odmitno, v pripade "vlezlosti" operatora zavesim ne??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
endy  |  23. 10. 2009 07:42

hmm pozde... uz tri mesice resim marne stiznost na dealera tmcz ktery babicce lhal a tlacil na ni a vnutil pausal ktery nevyuzije...bohuzel tohle prislo o dva mesice pozdeji a ted je to uz jen boj s vetrnymi mlyny...je to ostuda t-m...nebyli schopni odpovedet ani pisemne na stiznosti a opet volali babicce ktera tomu vubec nerozumi a trpi sklerozou tak zapomnela ze maji volat me...fuj hnus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomik89  |  23. 10. 2009 07:45

Ja musel jet s vypovedi pausalu od tm primo na jejich pobocku. Po telefonu to neslo a postou se mi to posilat nechtelo, protoze to nikdy nevis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Malý  |  23. 10. 2009 09:35

Přesně takovou zkušenost mám s firmou, která pracuje pro T-Mobile (Prodejce se jmenoval Fritz). Je to už rok a nebylo dovolání. I T-Mobile od toho dal ruce pryč, že on nemá možnost jak to řešit. Tak teď snad už bude od takových podivných praktik pokoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 10. 2009 16:39

T-mobile o tech praktikach moc dobre vi. Sam si ty pochybne prodejce najima. Ale penize jsou pro nej prednejsi nez nejake dobre jmeno firmy a podobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  23. 10. 2009 07:12

Po dlouhé době se konečně stalo co našim operátorům (alespoň těm dvoum nejvetším) alespoň já musím nechat jako plus, jen tak dál ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  23. 10. 2009 07:54

No, ono Vodafone tohle ani nemusí dělat... Tím ale neříkám že kodex je špatně, to určitě ne. Aspoň něco...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASTER  |  25. 10. 2009 22:09

Ja jenom souhlasím, podle mě do kodexu měly zahrnout taky Vodafone, protože s vlastní skušenost, některé věci které v kodexu uvádějí a zakazují se často praktikují. A takove hovory dokážou být velmi nepříjemné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor