Orwellovská realita? Google má patent na „odposlech“ hovorů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 69

Názory k článku

04. 04. 2012 23:10

"Apple pochopil, že konkurovat Googlu ve vyhledávání nepůjde přes stavění vlastního Bingu."Bing je ale přece od Microsoftu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 04. 2012 10:53

Tohle je přesně jeden z důvodů, proč nepoužívám Chrome ani Android a nic od Googlu. Sám se v reklamě pohybuju a strategii považuji za porušení jistého morálního kodexu v reklamě. Hezky je to popsáno zde:
http://www.ted.com/talks/lang/cs/eli_pariser... ... CO JE TED?
http://en.wikipedia.org/wiki/TED_%28conference%29...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 04. 2012 05:25

Tak to je bomba jak je většina lidí tady zblblých. Ani si možná neuvědomují že dělají reklamu googlu, jsou přímo vtaženi do reklamy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2012 23:53

Konecne nekdo s gracii a od plic napsal jak to ve skutecnosti je, respektive jak to v nejblizsi budoucnosti bude. Tim nekym je pan Sedlak a jsem rad, ze do ceskeho "tech press" vod prinasi tolik potrebne oziveni. Neboji se poukazovat na to, kolem ceho spousta jinych novinaru preslapuje s rozpaky - zrejme se obavaji ostrejsich komentaru, ci si snazi uzkostlive zachovat punc objektivity, kterou vzapeti ztraci, kdyz vetsinou jen repostuji (prekladaji) clanky ze zahranicnich serveru bez spetky nazoru. Myslim si, ze v soucasnosti, kdy se lame chleba nad nasim soukromim, neni vhodne toto tema zamest pod koberec stylem "me reklama nevadi, stejne na ni neklikam, takze si muze delat s informacema kdo chce co chce".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 17:27

Bulvár jak z blesku. Hlavně fikce o čidlech v telefonu mě pobavila. Jsem zvědav jakou reklamu mi podle novinářů google naservíruje třeba 2. února, až budu na horách sedět v chatě u roztopeného krbu. Opalovací krém? A pracovníku v mrazírnách třeba v červnu reklamu na sáňky. Nemám sice titul z Plzně, ale na rozdíl od novinářů, bych údaje o počasí řešil podle polohy telefonu a dat z meteo stanic v okolí.
A teď do mě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 15:14

O technologii samotné jsme se vlastně nic nedozvěděli, pouze něco ve smyslu, že údaje, které střeží velké společnosti (Google, Microsoft, Facebook,…) by se daly určitým způsobem zneužít. Nemusí to být úplně špatně a někoho třeba i po všech těch stovkách debat na toto téma ještě článek dokáže zaujmout, každopádně nadpis je zavádějící.Jinak k tématu článku (nikoliv nadpisu) - ve velkém se to řešilo u Facebooku, který má penetraci na všechny platformy - největší potenciál, no a teď se to se změnou podmínek začalo řešit u Googlu. Microsoft si pozici toho "zlého" průběžně vyžírá už více jak 20 let, byť se dříve nejednalo o ochranu soukromí, takže tam asi netřeba mluvit… podle mého jsou to věčná témata a stejně se nakonec nějakému tomu vypuštění soukromí nevyhneme. Můžete nenávidět Google a Facebook, ale myslet si, že Microsoft o vás nemá žádné záznamy je poměrně naivní. Na druhou stranu, věčná paranoia je ještě horší a stejně tak nakonec dojde na to prachobyčejnou preferenci značky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 15:03

Rád bych aby mě konečně někdo z pisatelů těchto článků vysvětlil, co jsou ta "osobní data". Co že to tedy ten Google konkrétně "zneužívá"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 11:37

Jak se tak divám, tak nejen uživatelům Facebooku nevadí dobrovolné sdělování dat, ale už i uživatelům Google Ovšem Google i Facebooku lobuje za to, aby mohl sledovat uživatele i přes jeho výslovný zákaz: http://www.nytimes.com/2012/03/30/technology/deb... ... Dokud to tedy je skutečně dobrovolné a uživatel je s tím srozuměn, je to OK. Jakmile to ale nemůže vypnout či zakázat, resp. Google nebude ten zákaz respektovat, je to imho špatně. Klidně ať Google zamezí přístup ke svým produktům pro lidi, kteří budou mít uvedeno, že nechtějí být sledováni, ale ať je nesleduje i přes výslovný zákaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 11:14

Mě osobně tedy praktiky Googlu nevadí. U něj je jasně v podmínkách užívání dáno, jak s mými údaji naloží (a ne jako u většiny i tuzemských firem, operátorů a bank, děláme si co chceme) a pak také ve VŠECH oblastech, kde se Google vyskytuje je možné tuto kontrolu reklam vypnout bez obtíží a ne jako u konkurence, pouze s antivirovým programem nebo tlakem na firmu,aby v dalším updatu tato funkce nebyla. Osobně Googlu velice fandím a zamyslet se nad zneužíváním údajů by měli naše banky (u kterých je ve smlouvách souhlas o přístupu k našim osobním informacím od jejich spřátelených firem nebo marketingových částí (ačkoliv je to proti zákonu o utajované informaci a ochraně osobních údajů) nebo třeba obchodů, kde naše údaje bez obtíží cpou do všeobecných databází spotřebitelů apod.). Jestli chtějí vědět, jak malý český človíček žije, aby mu nabídli levnější potraviny, kvalitnější služby apod., tak já se tedy klidně obětuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 11:09

Mam taky pocit, ze Google sa ma chce zbavit... holt, nie som zakaznik, tak co sa budem stazovat.Ale tieto uchvatne "pro-uzivatelske" kroky ma presvedcili, aby som nainstaloval Ghostery. Odporucam pre tych, ktorym nevadi reklama ako taka, ale samotne zbieranie udajov o uzivatelovi. Aj tak som nikdy vedome neklikol na webovu reklamu, takze zhorsenie relevantnosti mi nevadi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 10:44

Přiznám se, že této větě nějak nerozumím: "Apple pochopil, že konkurovat Googlu ve vyhledávání nepůjde přes stavění vlastního Bingu." Bing snad patří Googlu? A slovo "stavění" nepovažuji také za ideální, nebylo by lepší např. "vytvoření"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 10:25

Google se zaručuje, že nezneužije. To je sice hezký, ale za každou společností se skrývají lidé. Lidé, kteří mají emoce, problémy, příbuzné... A co, když se můj údaj bude moc hodit k pomoci někoho mu blízkého?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 10:22

Pravda je taková, že to nebyla reklama googlu, která mě naučila používat adBlock. To až weby jako mobilmania, živě a idnes to jednoho dne začaly přehánět, když na stránky dávaly reklamu se zvukem co často zabírala celou stránku. Pro mě je zatím reklama googlu neobtěžující, což se o jiných říct nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2012 09:33

Nevadí, díky Google máme levné kvalitní telefony, s kterými se dá pracovat (a ne těžítka od 15 tisíc výše ..) a mně je tak nějak šumák, že když prší, tak mi ukážou reklamu na deštník ...
Chytrý člověk se reklamou nenechá ovlivnit, jen je to daň za služby zdarma :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (47)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor