Oskar chce od konkurence miliardové odškodné (+ vyjádření operátora)

Oskar žaluje mobilní operátory Eurotel a T-Mobile a požaduje od nich odškodné za diskriminaci, které se na něm dopustili v minulých letech. Jako důkaz má operátor v ruce závěr Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který před dvěma lety rozhodnul, že Eurotel a T-Mobile zneužili své dominantní postavení.

Tuto informaci mi potvrdil Petr Šindler, tiskový mluvčí Českého Mobilu, brzy do této bleskovky doplním oficiální vyjádření operátora.


Oficiální vyjádření

Český Mobil a.s. dnes potvrdil zahájení soudního řízení proti mobilním operátorům Eurotel Praha s.r.o.
a T-Mobile Czech Republic s.r.o. Žalobami, které  se svým rozsahem řadí mezi největší soudní spory
v historii českých telekomunikací, se Český Mobail domáhá náhrady škody, která mu vznikla v důsledku uplatňování nezákonné diskriminační cenové politiky ze strany obou společností v letech 2000 a 2001.
V případě Eurotelu se Český Mobil domáhá částky 1 043 198 069 Kč a v případě T-Mobilu částky
614 909 677 Kč.

Soudní spor souvisí s událostmi, které byly předmětem dřívějšího rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) z poloviny roku 2002. ÚOHS ve svém rozhodnutí potvrdil, že společnosti Eurotel a T-Mobile zneužily svého dominantního postavení na trhu tím, že svým zákazníkům za minutu volání do sítě společnosti Český Mobil účtovaly výrazně vyšší cenu než za minutu volání mezi svými sítěmi. Tím způsobily Českému Mobilu závažnou hospodářskou újmu, neboť mu znemožnily soutěžit
za spravedlivých podmínek.

“Český Mobil věří v transparentní tržní prostředí a principy zdravé ekonomické soutěže a svým zákazníkům chce vždy zajistit co možná nejvýhodnější podmínky,” uvádí Karla D. Stephens, generální ředitelka Českého Mobilu. “Každý má právo očekávat rovné zacházení a mít možnost poskytovat kvalitní
a konkurenceschopné služby v prostředí, ve kterém mají všichni hráči stejné podmínky,” dodává.

Témata článku: Operátor, Konkurence, Oskar