Hezký den. Pokud vím, tak nemůže Oskar změnit délku vyzvánění, protože by to bylo v rozporu s evropskou unii. Já sice Oskara nepoužívám, mám T-mobile a vím, že standartně je nastaveno vyzvánění do 30 sekund. Hlasovou schránku nepoužívám a chtěl jsem po T-mobile, aby mi prodloužil délku vyzvánění aspoň na 50 sekund. Odmitli mi to, s tvrzením, že i v Evropské unii ( to bylo ještě před vstupem ) se používá defaultně nastavená délka vyzvánění 30 sekund a méně. Jedině Český Telecom to mohl změnit, nevím proč u svých schránek memobox. Tam můžete nastavit až maximálně 60 sekundové vyzvánění, než se váš hovor přepne do schránky a to pomocí kódu *62*čas ve vteřinách#. Čas může být od 5 do 60 sekund. Ale u mobilních operátorů to nejde prodloužit. Prý by to bylo v rozporu s nějakou úmluvou s evropskými telekomunikačními operátory. Například, co je běžné v USA, to není možné v EU. Mám na mysli některé technologické prvky.
Pokud vím, jelikož nejsem nějak obeznámen s Oskarovou politikou, spíše se zajímám o mobilní služby T-mobile a Eurotel, tak vím, že standartně u předplacenek není možné nastavit přesměrování hovorů. Tuto výhodu mají jenom paušální zákazníci , Eurotel si dokonce účtuje nějaký ten aktivační poplatek, u T-mobile je to grátis. A teď se dostávám k jádru problému.
Předpokládejme, že přesměrovat hovory do schránky lze jen u paušálních zákazníků Oskara, tak ono to funguje takto. Pokud mám mýlné informace, tak mne opravte. Z doslechu vím, že Oskar nemůže nikdy zrušit hlasovou schránku, pouze může nastavit buď fixní přesměrování do schránky, nebo variabilní ( fixní, pomocí infolinky ), ( variabilní, vámi prostřednictvím USSD kódů ) přesměrování. Pokud tedy zrušíte fixní a variabilní, hlasová schránka sice bude existovat, ale volající do ní nespadne.A teď tip, pokud máte zrušeno fixní a variabilní přesměrování a volající se do schránky nepřesměruje, o tom, jestli ještě " dýchá " hlasová schránka a tudíž není " zakopána pod kytičky " se můžete přesvědčit jedině tak, že zavoláte na číslo 608 98 98 98 nebo na *98 a zadáte své číslo schránky. Pokud vám to bude hlásit, že ta schránka neexistuje, pak je to v pořádku, pokud to po vás bude chtít heslo, ta schránka dýchá.
Právě u Eurotelu a T-mobile se mi líbí jedna věc, že si můžete jako paušální zákazník nastavit také buď fixní či variabilní přesměrování do schránky. Eurotel a T-mobile vám totiž při zrušení fixního přesměrování do schránky, zároveň zlikviduje schránku a to tak, že když si to ověříte na lince 602 98 98 98 a zadáte své číslo schránky a ono vám to bude hlásit, že schránka neexistuje, pak je to OK. Totéž můžete zjistit zavoláním na číslo 603 12 33 11, pokud používáte T-mobile a přesvědčit, zda-li schránka dýchá. U variabilního přesměrování, máte tu výhodu, že schránka sice pro vás existuje, ale můžete své hovory přesměrovat na jiné číslo. Oskar je v této věci trošku těžkopádný.