Oskar ve třetím čtvrtletí: počet zákazníků a pár slov o financích

Oskar včera oznámil výsledky svého hospodaření za třetí čtvrtletí roku 2004. Jakmile získáme podobná data od T-Mobilu, připravíme souhrnný článek o všech třech operátorech; zde jsou proto jen základní informace.

Třetí čtvrtletí Oskar skončil s 1 747 284 zákazníky, přírůstek oproti druhému kvartálu byl 69 279 zákazníků. V prvním grafu, který pokrývá období od 4. čtvrtletí roku 2000 až do dneška, je vidět vcelku lineární nárůst. Při pozornějším prozkoumání je ale vidět, že křivka v letošních čtvrtletích je méně strmá než v loňském roce.

V dalším grafu jsme z dostupných dat počtu zákazníků spočítali meziroční přírůstky. Vrchol mezi čtvrletími let 2001 a 2002 se už nikdy nevrátí; propad mezi roky 2003 a 2002 má příčinu ve změně metodiky počítání zákazníků.

Na posledním grafu jsou přírůstky za jednotlivá čtvrtletí.

Oskar má 46 % zákazníků s paušálními tarify, vzhledem k předchozímu čtvrtletí se tento podíl zvýšil o pět procent. Tržní podíl podle odhadů činí 17,1 %, na směrodatné číslo ale musíme počkat, dokud nebudeme znát data od všech operátorů.

Tržby ze služeb vzrostly o 18,3 % na 3 384,7 milionů korun. Průměrný příjem na zákazníka (ARPU) však klesl z 660 Kč v loňském třetím čtvrtletí na současných 633 Kč. Důvodem bylo snížení propojovacích poplatků. Provozní zisk operátora před odpisy a amortizací dosáhl 1 067,8 milionů korun; loni to ve stejném období bylo 747,5 milionů.

Hlavní akcionář Oskara,Telesystem International Wireless, včera zároveň s vyhlášením finančních výsledků oznámil získání stoprocentního podílu ve společnosti.

Témata článku: Oskar, Třetí čtvrtletí, Počet zákazníků