Oskar: vyšší obrat díky nenasytnosti trhu

Jako blesk z jasného nebe zasáhla Český Mobil nejnovější statistická analýza. Dozvěděl se, že denně je znehodnoceno až tři tisíce jeho produktů.

Zatím, co se společnost stojící za značkou Oskar, Český Mobil, pomalu začíná opět stavět na nohy, pojďme si povědět, proč nebyl nikdo z firmy během týdne k zastižení.

Neškodná analýza

Výsledky analýzy, kterou pro Český Mobil vypracovala nadnárodní společnost Factum AZ, měly ukázat postavení společnosti Český Mobil na trhu během krátkého časového období. Rovněž všechny podstatné body kolem chápání značky a kvalitativního růstu v očích české populace zabíraly podstatnou část vypracované analýzy.

Výsledky byly doručeny v polovině minulého týdne do pražské centrály a novinářům byly představeny v pátek v pozdních hodinách. Samotný Oskar byl výsledky velmi rozčarován. Překvapila ho především velmi vysoká prodejnost, ale zároveň také vysoký počet znehodnocení jeho produktů za jediný den. V průměru se uvádělo až 3 tisíce znehodnocených jednotek za jediný den. Na jedné straně vysoká prodejnost, na straně druhé však ne příliš potěšující okolnost v počtu znehodnocených kusů. Tento fakt v nás vyvolal podezření nad regulérností dotazníkové akce.

Záhada vyřešena

Sami jsme byli zvědaví, jak agentura Factum AZ k zajímavým číslům došla. A můžeme vám s hrdostí říci, že jako jediní v republice jsme záhadu vyřešili.

První nesrovnalosti byly již ve výběru reprezentačního vzorku. Jelikož Český Mobil počítá a plánuje do budoucna, nezajímá jej starší generace, ale preferuje naopak generaci mladší. Bohužel si tyto podmínky Factum AZ vyložilo po svém a do svého dotazníkového programu zahrnulo mladší generaci již od čtyř let.

Ačkoli je Factum AZ zkušená a ostřílená firma, dalšího prohřešku se dopustila ve své formulaci otázek, které chtěla přizpůsobit věku dotazovaných osob. V praxi to znamená, že při dotazování dětí ve školce používala zdrobněliny.

Děti mají rádi sladké, bonbony nevyjímaje. A protože zdrobnělina z Oskara jsou Oskarky, které děti znají a s radostí denně konzumují, byla statistická chyba na světě. Deklarovaný vysoký prodej měly na svědomí sladké želatinové bonbony - Oskarky.

Diskuze (5) Další článek: Z Paegasu bude zřejmě A-Mobile

Témata článku: , , Oskar, Statistická chyba, Obr, Dík, Nena, Vysoké prodeje, Obrat, Trh, Nen,