Oskar získal licenci pro síť třetí generace!

Diskuze čtenářů k článku

Adamantium  |  24. 02. 2005 15:31

Nechápu proč by se ET a T-M měli cítit nějak poškození. Nutil je někdo do licence? Nenutil. Je to normální obchod. Ber nebo nechej být, třeba to někdo jiný koupí, ale v tom případě máte smůlu. Takže je tu cena versus riziko, operátoři si vybrali, tak jaképak copak. Oskar, který si chytře počkal, má povinnost spustit síť v roce 2008, do té doby mají ET a TM spoustu času aby svou síť rozběhli a nalákali zákazníky. Licenci už nějaký ten pátek mají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blibr  |  23. 02. 2005 19:23

Podle vasich kecu by musel T-Mobile a Oskar zalovat Cesky stat uz davno, jelikoz dal kdysi prednost Eurotelu pri rozdelovani GSM licenci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Slider  |  23. 02. 2005 16:57

Nějak pozdě ne? To už by bylo pro Oskar lepší počkat rovnou na 4G sítě. Ty by měli bejt v jihovýchodní Asii (hlavně Japonsku) během let 2008/2009. Původně jsem myslel, že k tomu Oskar směřuje a ET a T-M vytře zrak, protože ti po zprovoznění 3G sítí nebudou mít dlouho chuť se hnát do 4G. Myslel jsem, že Oskar to tu rozjede. Škoda:o( Snad se tu v té době objeví další operátor a ten 4G nabídne a nabídne konkutenceschopnou cenu k 3G. Pak bych byl jeden z jejich prvních zákazníků.
Oskar mě z tohoto důvodu sklamal. Tedy pokud se nepochlapí a nerozjede to taky 1.1.2006, to by pak byl frajer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  23. 02. 2005 18:21

Já si myslím, že ET a TM se do UMTS moc také neženou....Jen se podívej na test UMTS sítí v Německu.... (www.connect.de) rychlosti přenosů jsou menší než u EDGE... Největší je problém, že pořád bvgnejsou pořádné telefony a technologie.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hahaha  |  24. 02. 2005 11:36

kde zijes vzdyt na to oskar nema penize, ten ma sotva penize aby nekde postavil vysilac tak nevim kde by vzal prachy na 4g sit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štěpán Ch..  |  24. 02. 2005 16:32

Ty trubko, a proč si myslíš, že 4G = automaticky dražší než 3G ???
Ta licence je na konkrétní kmitočty a pokud je technologie standartizovaná pro danné pásmo, tak může ET, TM i Oskar zvolit technologii, kterou uzná sám za vhodné ... jen jsem opravdu zvědav, jak to bude do budoucna s tou kompatibilitou mobilních přístrojů ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QuarkCZ  |  23. 02. 2005 16:49

No, tak ted už jen počkat, než TM+ET podají žalobu na český stát.
Mám sice rád Oskara, ale tohle nebylo fér a vůbec bych se nedivil, kdyby to TM+ET vyhráli.

Smutné je, že to stejně nakonec zaplatíme všichni z daní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemám  |  23. 02. 2005 17:00

jakou žalobu? vždyť je nikdo nenutil to kupovat. Oskar nebyl blbej a počkal, sice s rizikem že mu to někdo vyfoukne ale v tomhle případě platí risk=zisk.
Stát neudělal podle mě nic špatnýho, před lety nabídl frekvence a blbej ET a TM to koupily za ty prachy...   Mám dojem že ve světě to dopadlo podobně, nakonec musel jít stát s cenou dolu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QuarkCZ  |  23. 02. 2005 17:52

Není nic špatného na tom, že to teďkon koupil Oskar na nižší cenu. Špatné je to, že na to teď měl přednostní právo. Tím došlo k nefér jednání ze strany státu. Tenkrát to Oskar odmítnul a proto by bylo fér, kdyby teď měl sice šanci jí levněji koupit, ale ne přednostní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
core  |  23. 02. 2005 18:00

Kdyby nekto mermomoci chtel dalsi UMTS, tak jedna licence je jeste volna. Ale nikdo to nejsis chtit nebude. Kdyz u nas nebude mit licenci GSM, samostatne UMTS bude nejspis k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dany  |  23. 02. 2005 17:42

Mno nevim, taky prece nezalujete operatory za to, ze vam konkretni model mobilu prodali 31. predchoziho mesica za cenu napr. o 2000 Kc vyssi, nez je po 1. nasledujiciho mesice. Tak to proste je. Kdo aspiruje na to, ze MUSI byt ve vsem prvni, tak za to i vic zaplati. Jak jednoduche.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milk  |  23. 02. 2005 15:18

Hmm, to ET a TM asi nebudou zrovna šťastný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  23. 02. 2005 15:30

Proč? V podstatě budou mít na UMTS 2 roky monopol, nepředpokládám, že Oskar UMTS spustí dříve než toho 1.1.2008.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  23. 02. 2005 15:46

LoL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  23. 02. 2005 16:22

Bejt na miste ET a TMO, tak chci od statu zpet rozdil v cene, kterou zaplatili a kterou zaplatil Oskar, ovsem plus UROKY (dali statu docela slusnej uver, protoze zaplatili, ale sit jeste neprovozuji).
Vubec bych se nedivil, kdyby zahranicni vlastnici (TMO) popohnali nas stat k dalsi mnohamiliardove arbitrazi. Jen bych byl rad, aby to tentokrat platili ze sveho ti, kteri to podelali a ne my ze svych dani.
Papalasum asi nestacilo CME ci DiagHuman. Zase se statni urednici napakujou na tom, ze jim protistrana zaplati do kapsy treba desetinu sporne castky, kdyz spor zamerne prohraji.
Nakonec i CME mozna pujde do dalsi arbitraze proti "nasemu" statu kvuli bezprecedentnimu protezovani "verejnopravnich" medii pri digitalizaci, ktere nasi moudri poslanci schvalili vcera.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ugaa  |  23. 02. 2005 16:42

ty tomu fakt asi rozumis.. neni proc zalovat, obchodnik ma pravo prodavat jak chce a kupujici kupovat taky jak chce.. et i tm meli taky moznost pockat a riskovat ze to nakonec dostane nekdo jinej.. ze to udelali jinak je jenom jejich problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 02. 2005 16:56

Presne tak. A taky jim nic nebranilo sit davno spustit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  23. 02. 2005 18:25

Mam pocit, ze v dobe, kdy byl puvodni tendr na UMTS se stat snazil docela silne "motivovat" operatory, aby se ho zucastnili a zaplatili co nejdrive co nejvyssi cenu na drevo. Pokud se pamatuju, stat jim docela dost vyhrozoval, ze kdyz to nekoupej hned a za tu brutalni cenu, tak ze pak uz budou mit smulu. Myslim, ze kdyby tehdy ET a TMO byt je tusili, ze jim to za par let PREDNOSTNE (protoze Oskar to dostal PREDNOSTNE - coz je docela drsne - co kdyby to chtel koupit nekdo dalsi za vyssi sumu?) stat nabidne a jeste k tomu za nizsi cenu, tak by se asi zachovali jinak. Myslim, ze pro sikovneho pravnika nebude problem prokazat, ze podminky nebyly rovne, popripade ze stat prvni dva operatory uvedl v omyl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  23. 02. 2005 17:45

Akorat ze stat neni uplne typickym obchodnikem. To bys taky mohl tvrdit, ze jednak je svoboda slova (kazdej muze rikat svuj nazor - i statni uredik) a jednak je jen veci statu, s kym obchoduje s krevnimi derivaty - a ejhle, hned je z toho prusvih s DiagHuman v radu stovek milionu az nekolika miliard.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
core  |  23. 02. 2005 17:56

To jsou zase blekoty. Nebudes si jeste stezovat jaky platis hrozny dane a ze na dalnici nemuzes jezdit 180Km/h ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  23. 02. 2005 18:20

Podobné "věcné" příspěvky asi nemá cenu komentovat, že...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
core  |  23. 02. 2005 21:20

Ono to bohuzel jinak komentovat nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  24. 02. 2005 11:28

Chapu, ze ti to nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  24. 02. 2005 14:02

A cemu se divis? :)

Ze na tvou demagogii reaguje dalsi demagogii?
Jsi dost s nazory dost mimo realitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  25. 02. 2005 20:06

Jeste ze nazor se nestava demagogii jen proto, ze to nejakej LAVHON prohlasi. Demagogii nazyvaj vetsinou dusevne slabsi jedinci nazory, na jejich popreni uz jim schazi racionalni argumenty. Typicky treba dukaz nesmyslnosti nejakeho tvrzeni dovedenim ho do krajnosti. Tim se bezne a spravne nejaky nazor vyvraci, ale prumerny jelen to prohlasuje za demagogii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hp  |  24. 02. 2005 14:10

Mily Leonardo,
ver tomu, ze frekvencni pasmo je dostatecne siroke na to, aby uspokojilo i dalsiho zajemce. Staci aby jen projevil zajem a CTU vypise vyberove rizeni. Vlada jiste jen uvita dalsi penizky do rozpoctu. Ovsem ukaz mi investora, ktery by mel zajem o UMTS bez GSM (mluvim pouze o CR). Bud by si musel koupit i GSM licenci (v 1800MHz pasmu je jeste volno) nebo by si musel nasmlouvat narodni roaming, cemuz nejsou asi nasi opove prilis nakloneni.
Neverim tomu, ze by se ET nebo TMO nejak branili. Maximalne budou trochu neskodne kopat v tiskovych prohlasenich ...
Trochu zjednodusene se da rici, ze stat prodava svoje bohatstvi a je jen na nem (na vlade), za jakou cenu to proda. A jak je znamo, cena se casem meni ... (taky mohla byt cena dnes vyssi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  25. 02. 2005 20:04

Pokud by to byla pravda (ze pasmo je dostatecne siroke), tak proc dostaval Oskar predkupni pravo? Mohli to klidne vydrazit a Oskar si mohl casem zazadat o ctvrtou licenci, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  23. 02. 2005 16:17

Já jsem si dycky myslel, že mono znamená jeden. Když budou mít něco dvě firmy, tak to asi není monopol, ne? Ale když myslíš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  23. 02. 2005 16:47

No to je logika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  23. 02. 2005 16:54

:blink:no to čumim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor