Oskar zvýšil tržby, ale noví zákazníci přibývají velmi pomalu

Oskar v tiskové zprávě, kterou si celou můžete přečíst níže, uvádí, že tržby za služby v letošním třetím čtvrtletí jsou oproti stejnému období loni takřka dvojnásobné. Zajímavý je však také další údaj: počet zákazníků se dostal na 1 139 600 a toto číslo není nijak závratné.

Oskar za poslední čtvrtletí získal jen 68 300 nových klientů, loni jich bylo za třetí kvartál 140 200, tedy dvakrát více. Pokud pokles vyjádříme v procentech, 49 % u Oskara není sice příliš vzdáleno od 54% poklesu Eurotelu, v reálných číslech je však 111 tisíc nových zákazníků největšího českého operátora podstatně víc.

T-Mobile oznámí počet svých zákazníků v pátek, poté na MobilManii připravíme důkladnou analýzu.


Tisková zpráva

OSKAR ZDVOJNÁSOBIL TRŽBY Z PRODEJE SLUŽEB
tisková informace, 13. listopadu 2002

• Oskar překonal hranici 1,1 milionu zákazníků a 3. čtvrtletí zakončil s celkovým počtem 1 139 600 zákazníků
• Tržby z prodeje služeb vzrostly oproti prvním devíti měsícům loňského roku o 93 procent na 159,1 milionu USD (5,247 miliardy Kč)

Oskar ve třetím čtvrtletí dosáhl čistého přírůstku 68 300 uživatelů a zvýšil tak celkový počet zákazníků na 1 139 600. Oproti závěru třetího čtvrtletí roku 2001, kdy počet zákazníků činil 680 300, tento výsledek představuje nárůst o 68 %. Oskar odhaduje, že k 30. září 2002 jeho podíl na trhu mobilních služeb překročil 14 %. Podle odhadů managementu se za posledních 12 měsíců zvýšila míra penetrace mobilních telefonů v České republice z 58 na 78%.
 
Tržby z prodeje služeb ve třetím čtvrtletí dosáhly 62,9 mil. USD (1,933 mld Kč ) a oproti stejnému období loňského roku, kdy činily 34,5 mil USD (1,316 mld Kč), tak vzrostly o 82%. Oskar již třetí čtvrtletí po sobě dosáhl kladnou hodnotu EBITDA, tentokrát ve výši 8,4 mil. USD (260 milionů Kč). Ve stejném období loňského roku byla její hodnota záporná, ve výši 224 milionů Kč. Za tímto obratem stojí nárůst tržeb, který je výsledkem rychlého růstu počtu zákazníků, a úspory z rozsahu.

“S výsledky za prvních devět měsíců roku 2002 jsme spokojeni. Výrazný nárůst hodnoty EBITDA je výsledkem našeho zaměření na růst společnosti při kladení důrazu na zachování ziskovosti provozu a efektivního řízení nákladů,“ uvedla Karla Stephens, generální ředitelka společnosti.

Tržby vzrostly během prvních devíti měsíců oproti stejnému období loňského roku o 93 % z 82,6 na 159,1 milionu USD (5,247 mld. Kč). EBITDA za první tři čtvrtletí dosáhla výše 12,9 mil. USD (422 milionů Kč). V porovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy její hodnota činila 36,0 mil USD  (–1,377 mld Kč), tento výsledek představuje zlepšení o 48,9 mil USD (1,799 mld Kč).

Ve třetím čtvrtletí Oskar představil řadu služeb s přidanou hodnotou. Oskar uvedl službu M-Banka ve spolupráci se třemi bankami a představil platformu OskarZóna, v rámci které mají vývojáři mobilních aplikací možnost nabízet své služby Oskarovým zákazníkům a získat tak atraktivní podíl na tržbách tvořených těmito službami. Do projektu OskarZóna se přihlásilo přes 300 vývojářů, a zákazníkům bylo nabídnuto již 14 nových aplikací na bázi WAPu. S konceptem OskarZóny přišel Oskar jako první operátor v ČR i ve střední Evropě.

“Díky přečíslování telefonní sítě v České republice se září stalo z hlediska firemních klientů nejúspěšnějším měsícem v Oskarově historii,“ uvádí Karla Stephens. “OskarBusinessKontakt 800 77 77 00, Oskarova speciální prodejní linka pro podnikové zákazníky, čelila v září 2,6krát většímu náporu klientů než v průměrném měsíci,” dodává. Každý den uzavřel Oskar několik desítek nových smluv s podniky všech velikostí, které se rozhodly opustit původního operátora a přejít na Oskara.

V reakci na rozsáhlé škody způsobené srpnovými povodněmi Oskar inicioval nadační projekt Oskavalír. “Nadační program Oskavalír věnuje na opravu a rekonstrukci základních a středních škol v postižených regionech celkem 4,570 milionu korun. Finanční pomoc byla rozdělena mezi deset škol ve čtyřech krajích. Na každý kraj tak připadla přímá finanční pomoc ve výši 1,142 milionu Kč,” uvádí Karla Stephens.

Témata článku: Zákazníci, Tržby, Zákaz, Oskar