Oskarova nová Samoobsluha: budeme se smát?

Oskar v poslední době oplývá přebytkem humoru, důkazem je i nové provedení Hlasové Samoobsluhy, která je postavena na vtipných hláškách. Vedle toho má být rychlejší a přehlednější. Nabízí i několik nových funkcí.

Plechová huba v novém

Oskar včera spustil upravenou verzi své Hlasové samoobsluhy. Jde o hlasový systém, kde si zákazníci mohou měnit nastavení služeb nebo získávat informace o svém účtu. Pokud někomu nevyhovuje právě tento způsob, k dispozici je dále ještě Internetová Samoobsluha nebo SMS Samoobsluha. O těchto variantách se můžete více dozvědět na webových stránkách Oskara. Nyní se pojďme zaměřit na Hlasovou Samoobsluhu.

Oskar se od začátku profiloval jako operátor, který se svými zákazníky komunikuje jaksi rovnocenně a lidsky. Oskar nikdy nepostrádal vtip. Nebyly to pouze humorné reklamní kampaně, ale také různé vtipné chybové hlášky na webových stránkách nebo u hlasových služeb. Humorem se Oskar snaží vyjádřit svou mladistvost a rebelii. Podobný osud nyní potkal i Oskarovu Samoobsluhu.

Hlasový informační systém (IVR) je důležitou „komoditou“ každého telekomunikačního operátora nebo banky – se zákazníky je potřeba komunikovat, alespoň dříve to tak bylo. Takový systém sloužil zejména jako vstupní brána pro spojení s živým pracovníkem infolinky, který poradí nebo pomůže při problému. S hlasovým systémem se bohužel postupem času nabalila řada jiných funkcí, které umožňují manipulovat se službami a suplovat tedy práci telefonního operátora. Jak jistě uznáte, tohle řešení je v dlouhodobém měřítku levnější a efektivnější. Ne vždy je ovšem zákazník spokojen.

Jsme národem komediantů?

Jak říká tisková zpráva Oskara, ode dneška se v jeho v Samoobsluze i zasmějete. Kreativní textaři Oskara mají na svědomí celkem 4 474 českých a anglických textů, se kterými se v systému setkáte. Poprvé nebo podruhé to vtipné být může, bude se to ovšem líbit pokaždé, když něco budete chtít zjistit nebo nastavit? Neutrpí tím tak trošku efektivnost? Oskar na druhou stranu tvrdí, že Samoobsluha je nyní o 10 procent rychlejší. Hlavním cílem bylo údajně přehlednější schéma, kde nalezneme několik nových funkcí.

Nejprve je potřeba zmínit, jak se do Samoobsluhy vůbec dostat. Pokud máte Oskara, stačí vytočit *077. Z jiného mobilu potom 800 77 00 77 a ze zahraničí 776 977 100. Všechny tyto hovory jsou zdarma, pouze z ciziny platíte za odchozí hovor do České republiky. Pro rychlé procházení nabídky budete potřebovat tato tlačítka:

# - opakování poslouchané informace
* - nápověda
8 - přidání poslouchané nabídky mezi Oblíbené
9 - návrat do předchozí nabídky
99 - návrat do hlavního menu

Nové funkce, přehlednější schéma

Začneme tím, co je v Hlasové Samoobsluze nového. Největší novinkou se zdá být volba Oblíbené, kam si můžete uložit pět voleb, které nejčastěji používáte. Funguje to obdobně jako záložky v internetovém prohlížeči. Možná se vám to zdá jako zbytečnost, někomu to však může ušetřit spoustu času místo hledání té správné položky v Samoobsluze. A že jich není málo!

Další novou funkcí je možnost posílat SMS zprávy. Nejde však o posílání textovek v pravém slova smyslu. Pokud vás v Samoobsluze zaujme nějaká informace, můžete si ji nechat poslat pomocí SMS. Je to výhodné v případě, že jste v terénu a nemůžete si poznamenat informaci třeba o nějaké nové službě. Další možností je pravidelné posílání specifických informací o vašem účtu jako je výše limitu nebo dlužné částky. Poslat si můžete například i potvrzení o přijetí platby.

Základem Hlasové Samoobsluhy je stejně jako dříve šest podnabídek, které jsou nově trošku jinak přeskupeny a dá se říct zjednodušeny. Byla zrušena volba Můj Oskar, nabídky Můj účet a Mé služby byly přesunuty rovnou do hlavního menu. Změny jsou ovšem daleko rozsáhlejší, podrobnější strukturu staré i "nové" Hlasové Samoobsluhy lze prostudovat na obrázcích níže.

 
Schéma původní Hlasové Samoobsluhy (vlevo) a nové Hlasové Samoobsluhy (vpravo)

Hra na schovávanou

Největší problém byl od začátku v dostupnosti "živého" operátora. Uživatelé si stěžovali nejen na časově omezený provoz, ovšem také na komplikovanou možnost promluvit s pracovníkem infolinky. V novém systému se sice objevila možnost přímého spojení s operátorem, po zmáčknutí požadovaného tlačítka vám systém oznámí, že jste zmáčkli špatně. Chyba ovšem není na vaší straně.

Máme pro vás malý tip, pokud chcete získat rychlý přístup k živému operátorovi Oskara, uložte do svého telefonu tento kód: *077p2pXXXX#p3p1 (XXXX je vaše heslo).

Mušek, které se musí vychytat, je v nové Samoobsluze víc. Třeba špatné hlášení některých čísel. Oskar to určitě co nejdříve vyladí a my se zatím můžeme při poslechu vtipných hlášek alespoň zasmát. Obávám se však toho, že běžný zákazník tento typ humoru neocení, místo toho očekává hlavně stoprocentní funkčnost a přehlednost.

Diskuze (41) Další článek: T-Mobile dostal pokutu

Témata článku: , , SMA, XOS, Samoobsluha, Nov, Omezený provoz, Sam, Vstupní brána, Oskar,