Oskarovi se zvyšuje poměr tarifních zákazníků i zisky

Tisková zpráva

Oskar získal v prvním čtvrtletí 61 162 nových zákazníků. Celkový počet zákazníků, kteří využívají jeho služby, tak vzrostl na 1 892 278. Je to o 17,2% více než na konci stejného čtvrtletí předchozího roku, kdy s Oskarem volalo 1 613 971 zákazníků. Oskar úspěšně pokračoval v zacílení na tarifní zákazníky – plných 84,3% z nově získaných zákazníků si aktivovalo tarifní plán a podíl tarifních zákazníků dosáhl na konci čtvrtletí 49%.

„Přes 84% našich nových zákazníků si aktivovalo některý z tarifních programů, což svědčí o tom, že se nám z obchodního hlediska daří těžit z nárůstu počtu našich zákazníků,” uvádí Karla D. Stephens, generální ředitelka Oskara.

Podle interních odhadů vzrostl Oskarův tržní podíl k 31. březnu 2005 na 17,3%, zatímco v závěru stejného období loňského roku dosahoval 16,3%. Během uplynulých 12 měsíců se zároveň penetrace mobilních telefonů zvýšila z 97% na odhadovaných 107%.

Tržby ze služeb vzrostly o 17,2% a dosáhly 3 592 mil Kč. Ve stejném období loňského roku to bylo 3 064 mil Kč. Za tímto výsledkem stojí zejména nárůst průměrného počtu zákazníků o 17,9%. Průměrný příjem na zákazníka (ARPU) byl v prvním čtvrtletí stabilní a dosáhl 623 Kč v porovnání s 624 Kč ve stejném období předchozího roku. Náklady na služby, vyjádřené jako procentní podíl na celkových tržbách ze služeb, poklesly na 38,4% oproti 42,6% v prvním čtvrtletí roku 2004. Tento pokles byl způsoben snížením propojovacích poplatků mezi mobilními operátory a větším podílem hovorů uskutečněných v rámci naší sítě a hovorů zakončených v naší síti vyjádřených procentem z celkového provozu.

Oskarův provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) dosáhl 1 157 mil Kč. O rok dříve to bylo 905,7 mil Kč, což představuje nárůst o 27,7,%. Podíl OIBDA na celkových tržbách ze služeb dosáhl v prvním čtvrtletí 32,2%, zatímco ve stejném období loňského roku tento podíl dosáhl 29,6%. Za tímto zlepšením se odráží celkové zvýšení tržeb způsobené nárůstem zákazníků, dále naše dlouhodobé zaměření na tarifní zákazníky a realizované úspory z rozsahu spojené s rozložením fixních nákladů na větší počet zákazníků.

Diskuze (25) Další článek: Wayfinder Navigator: nová verze navigačního systému pro mobily

Témata článku: Zisky, Zisk, Poměr, Tarif, Tarifní zákazník, Oskar, Zákaz, Fixní náklad

Určitě si přečtěte