Oskarovi se zvyšuje poměr tarifních zákazníků i zisky

Tisková zpráva

Oskar získal v prvním čtvrtletí 61 162 nových zákazníků. Celkový počet zákazníků, kteří využívají jeho služby, tak vzrostl na 1 892 278. Je to o 17,2% více než na konci stejného čtvrtletí předchozího roku, kdy s Oskarem volalo 1 613 971 zákazníků. Oskar úspěšně pokračoval v zacílení na tarifní zákazníky – plných 84,3% z nově získaných zákazníků si aktivovalo tarifní plán a podíl tarifních zákazníků dosáhl na konci čtvrtletí 49%.

„Přes 84% našich nových zákazníků si aktivovalo některý z tarifních programů, což svědčí o tom, že se nám z obchodního hlediska daří těžit z nárůstu počtu našich zákazníků,” uvádí Karla D. Stephens, generální ředitelka Oskara.

Podle interních odhadů vzrostl Oskarův tržní podíl k 31. březnu 2005 na 17,3%, zatímco v závěru stejného období loňského roku dosahoval 16,3%. Během uplynulých 12 měsíců se zároveň penetrace mobilních telefonů zvýšila z 97% na odhadovaných 107%.

Tržby ze služeb vzrostly o 17,2% a dosáhly 3 592 mil Kč. Ve stejném období loňského roku to bylo 3 064 mil Kč. Za tímto výsledkem stojí zejména nárůst průměrného počtu zákazníků o 17,9%. Průměrný příjem na zákazníka (ARPU) byl v prvním čtvrtletí stabilní a dosáhl 623 Kč v porovnání s 624 Kč ve stejném období předchozího roku. Náklady na služby, vyjádřené jako procentní podíl na celkových tržbách ze služeb, poklesly na 38,4% oproti 42,6% v prvním čtvrtletí roku 2004. Tento pokles byl způsoben snížením propojovacích poplatků mezi mobilními operátory a větším podílem hovorů uskutečněných v rámci naší sítě a hovorů zakončených v naší síti vyjádřených procentem z celkového provozu.

Oskarův provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) dosáhl 1 157 mil Kč. O rok dříve to bylo 905,7 mil Kč, což představuje nárůst o 27,7,%. Podíl OIBDA na celkových tržbách ze služeb dosáhl v prvním čtvrtletí 32,2%, zatímco ve stejném období loňského roku tento podíl dosáhl 29,6%. Za tímto zlepšením se odráží celkové zvýšení tržeb způsobené nárůstem zákazníků, dále naše dlouhodobé zaměření na tarifní zákazníky a realizované úspory z rozsahu spojené s rozložením fixních nákladů na větší počet zákazníků.

Témata článku: Zisky, Zákaz, Tarifní zákazník, Poměr, Fixní náklad, Tarif, Zisk, Oskar

Určitě si přečtěte

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

** Než tzv. rebranding, raději poplatek za právo užívat známku O2 ** Původně měl operátor právo používat jméno O2 do ledna 2019 ** 39 % telefonů v síti O2 umí LTE, kolik prodatují operátor neuvedl

28.  7.  2017 | Pospíšil Aleš, Láska Jan | 15