Oskarovy výsledky za rok 2003

Tisková zpráva, Praha 25. února - Za rok 2003 získal Oskar celkem 367 000 nových zákazníků. Celkový počet klientů k 31. prosinci 2003 vzrostl na 1 547 000, což představuje meziroční nárůst o 31,1 %. Tržní podíl se podle odhadů Oskara během uplynulého roku zvýšil ze 14 na 16 %.

Ke konci loňského roku už 42 % Oskarových zákazníků využívalo tarifní program, což představuje
ve srovnání s rokem 2002 nárůst o šest procent. Podíl tarifních plánů na nově získaných zákaznících v roce 2003 dosáhl 65 %.  „Oskarova strategie postavená na principech přehledných tarifů a výhodných cen bez nutnosti písemných závazků je jedním z důvodů Oskarova úspěchu,“ uvádí Karla Stephens, generální ředitelka Oskara.

Vysoký podíl tarifních zákazníků a aktivní používání Oskarových služeb jsou zdrojem průměrného měsíčního příjmu na zákazníka (ARPU1), který za rok 2003 dosáhl výše 644 Kč (bez DPH). ARPU se tak meziročně zvýšilo o 87 Kč z 557 korun v roce 2002. Aktivní využívání služeb lze nejlépe demonstrovat na příkladu multimediálních zpráv. Na konci září 2003, tedy měsíc po představení MMS, bylo u Oskara více než 24 000 uživatelů. Ke konci roku používalo MMS zprávy u Oskara již třikrát více zákazníků - více než
70 000.

Přestože odhadovaná penetrace mobilních telefonů na konci roku 2003 dosáhla 95,2 %, dokázal Oskar meziročně zvýšit tržby za služby o 47 % na 10,82 miliardy korun (v roce 2002 činily 7,366 miliardy korun). „Tržby poprvé překonaly hranici 10 miliard korun a Oskar se stává stále častější volbou zákazníků preferujících výhodné volání v rámci tarifních plánů,“ komentuje úspěšný rok Karla Stephens.

Ukazatel OIBDA1 (provozní zisk před odpisy a amortizací) vzrostl o 346 % oproti konci uplynulého roku
(649,4 mil. Kč) a činil 2,896 miliardy korun. Poprvé ve své existenci dosáhl Oskar v roce 2003 kladného provozního zisku ve výši 252 milionu korun, a rok 2003 tak zakončil v černých číslech.

Neauditoavané výsledky za rok 2003
  2003 celkem 2002 celkem 2001 celkem
Oskar
Provozní výsledky:      
Tržby služeb (mil. Kč) 10 820 7 366 4 772
Provozní zisk (mil. Kč) 251,7 -1 532,40 -3 137,30
Provozní ukazatele:      
Vývoj počtu zákazníků (v tisících) 1 547 1 179 858
Tržní podíl 16% 14% 12%
ARPU1 (v Kč bez DPH) 644 557 690
OIBDA1 (mil. Kč) 2 896,40 649,4 -1 534
Podíl tarifních zákazníků 42% 36% 29%

Diskuze (48) Další článek: Živé obrázky komunikátoru Nokia 9500

Témata článku: Rok, Provozní ukazatel, Oskar