vy jste to nepochopil - to co slyší ve sluchátku volající prochází sítí. Věřte tomu nebo ne, ale je to tak. Takže když se třeba dovoláte na Slovensko tam kde změnili číslo a vy voláte stále na staré, tak se vám tam ozve "plechová huba", která vám řekne slovensky a anglicky, že čísla byla změněna. A věřte nebo ne, to si nevymyslí ani váš telefon, ani místní ústředna, ani ústředna Českého Telecomu, ani koncové zařízení na druhé straně, ale ústředna Slovenského Telecomu. Ta nemá v mnoha případech šanci zjistit, ze kterého čísla je voláno, neboť je mnoho případů, kdy se "A číslo", tj. číslo volajícího na ústředně neobjeví a tak ta nemůže rozlišovat. A jak to funguje na těch lokálních ústředničkách účastníka - jednoduše, ty to přijmou s tím daným standardizovaným tónem a podle toho se zachovají a případně tón nahradí třeba hudbou, ovšem hovor už je přijmutý, tj. sežere kredit, a to si operátor dovolit nemůže.
To je i odpověď panu Švecovi - ano, může to fungovat u mobilních operátorů (to jste ovšem ve svém článku nenapsal) a i to pouze v případě, že to bude hrát pouze když oba účastníci jsou na jeho vlastní síti (tam to ví dost dobře), a v případě, že všechny mobilní telefony, které jeho uživatelé používají toto podporují (nevím co se používá v Korei). Jak víte, když je třeba obsazeno, tak mobily toto detekují a okamžitě "zavěšují" a nabídnou uživateli "redial", případně, má-li volaný nastaveno "call waiting", pak volaný dostane hlášku a volajícímu kovový hlas řekne ať nezavěšuje ale čeká. Tam to funguje samozřejmě pomocí jiných signalizačních protokolů, ovšem jak už jsem vysvětlil, nejde to aplikovat na všechny hovory. A tam je samozřejmě jedno, jestli ten kovový hlas řekne "nezavěšujte, ste v pořadí" a nebo "we are the champions, my friends!". Ovšem pak zde nastupuje druhá otázka - a to rozpoznatelnost tónu. Podle průzkumů byly hlášky preferovanější, krom toho byl empiricky zjištěny jaké hlášky jsou rozpoznatelné. Nevím jak vy, ale já bych si z "we are the champions" to že jsem v pořadí neodvodil, zejména pakliže by se pouštělo pokaždé něco jiné, u každého operátora a u každého státu. Takže já jsem pro zachování současného stavu, vyjma toho morse A (pro mikeho - ještě to tak minimálně dva roky potrvá, musí proběhnout informační kampaň, neboť babičky by se mohly divit, co že jim to ten telefon tak zvláštně tůtá a volali na infolinku, a pak samozřejmě nějaké investice do změny softu, plus čas pro firmy vyrábějící a dodávající ústředny koncovým zákazníkům, aby je (se) na to připravili).