Paegas: Ježíškova statistika

Diskuze čtenářů k článku

Boule  |  15. 01. 2002 16:02

Taky by me zajimalo, kolik zklamanych deti volalo Jeziskovy do schranky 25. prosince a nadavalo mu smejdu a podvodniku, protoze prave jejich prani nesplnil!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojtěch Cham  |  15. 01. 2002 11:57

Pokud bychom vycházeli z toho, že informace tiskových mluvčích jsou pravdivé, tak počítáme s uvedeným číslem oněch 0,5 milionu volajících a průměrnou délkou hovoru okolo 3 minut.

Skutečnost je však taková, že těch hovorů bylo celá řada z jednoho čísla (někdo, komu se služba zalíbila jistě vygeneroval hodně minut, zejména asi vlastní zaměstnanci Paegase, kteří volali "zadarmo", někdo jiný zase zavěsil do minuty, atd...).

Pokud vím, tak vlastní skutečná průměrná doba hovoru byla mnohem kratší, něco málo přes jednu minutu. Při celkovém počtu téměr 500.000 volajících by se potom jednalo něco okolo 620.000 minut.

V případě 100% příchozích hovorů z jiné sítě by se tedy v souladu s cenovým rozhodnutím ČTÚ stanovujícím maximální cenu za zakončení hovoru v mobilní síti jednalo o celkový výnos 3,66 Kč/min * 620.000 = 2.269.200 Kč.

Do konečného výpočtu zisku je potřeba započítat také cenu odeslané SMS (ve vlastní síti je to náklad téměř nulový, ale v rámci propojení to může stát až 1,40 Kč/SMS). V případě Ježíškovi linky však Paegas šetřil i tady, do pevné sítě SMS poslat neuměl a proto byla volání na Ježíškovu linku z pevné sítě nedostupná. Kdo tato volání zablokoval? Paegas nebo Český Telecom? A proč?

Jednalo se však skutečně o zakončení hovoru v mobilní síti? Ponechme nyní nákladovost ceny stranou ... Pokud vezmeme do úvahy, že v síti Paegas je možné si na toto číslo zavolat i levněji, celkový výnos z provozování Ježíškovy linky (od vlastních účastníků a z propojení sítí) byl o něco nižší, odhaduji to tak na 1.500.000 Kč. Na to, že vývoj podobné aplikace není nijak složitý to není špatný výsledek.

Otázkou však je, zda se RadioMobilu podaří uhádat cenu za propojení z jiných sítí ve výši 6,50 Kč/min, neboť potom by celkový maximální výnos rázem mohl stoupnout až na 4.030.000 Kč.

Pokud je mi známo, RadioMobil zatím cenové rozhodnutí ČTÚ ignoruje a hraje na právní výklad, kdy je možné odsunout a oddalovat účinnost maximální ceny za propojení až další tři měsíce od vytištění v Telekomunikačním věstníku.

A co se stane pokud RadioMobil napadne cenové rozhodnutí u soudu? Každý den je dobrý a na případě Ježíškovi linky je jasně vidět, že se zdržovací taktika v oblasti propojovacích cen RadioMobilu značně vyplácí.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  15. 01. 2002 09:43

A první to měl Mobil.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  15. 01. 2002 09:55

Když opominu, že nemáte pravdu, tak je přece úplně jedno, kdo byl první, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  14. 01. 2002 17:50

Chtel bych vedet, kolik lidi ucelne vymysli pro operatory smsky, ktere si pak cely narod preposle a podpori tak nas hezky HDP..nebo jen ty operatory??? Paegasi, Oskare, Euroteli ozvete se!!! Vzdyt vsichni vi, ze nejvyhodnejsi je pro vas poskyt. dat. sluzeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šéf  |  14. 01. 2002 15:13

Normální člověk může jen žasnout, kolik lidí se nechalo nalákat a nachytat na takovou blbost jako byla "Ježíškova linka". Já už se opravdu nedivím ničemu. Jedině co mě napadá, že poté, co na stránkách Mobilmánie bylo upozorněno na "úžasný" Ježíškův zpěv  si nechtělo značné množství lidí tento nevšední a neopakovatelný zážitek uniknout a na tuto linku volali. V jiném případě nad tím zůstává rozum stát !!! Ale když se vždy najde dost lidí, kteří skočí na každý špek, tak proč by něco takového nevymýšleli. Jsem zvědav, čím nás překvapí příště. Přeji Paegasu mnoho dalších originálních nápadů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  15. 01. 2002 10:52

Jo, ale napriklad ve srovnani s bankami, kampelickami nebo nasi politickou scenou (kde se nechalo nachytat daleko vice lidi) to ty lidi vyslo celkem levne, no ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Terminator3  |  14. 01. 2002 13:01

Takže i přes obrovské rozpory tato služba byla docela úspěšná. Docela to vyneslo i škvarky. Jestliže zanechání vzkazu a jeho vyzvednutí trvá nejméně přibližně 3 minuty x 500 000 = 1.500 000 provolaných minut. x přibližně 3 koruny a jsou z toho pro Paegas  4,5milionu. To je docela dobry prilepseni k hospodarskemu vysledku. I kdyz urcite balik stala i reklama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor