Petice za nový firmware Siemensu SX1

Siemens SX1 je bezesporu výborný smartphone, zejména s ohledem na současnou velmi nízkou cenu. Siemensu se ale ani za rok a čtvrt, co se telefon prodává, nepodařilo vyladit firmware tak, aby se uživatelé nesetkávali s chybami a celkovou nestabilitou. Výrobce naštěstí stále vydával nové verze firmwaru, takže majitelé telefonu měli pocit, že se o ně stará. Vše ale skončilo na firmwaru s označením 14 a přestože některé zahraniční země mají k dispozici i vyšší verzi, podle několika zdrojů se s podporou v České republice už nepočítá.

Majitelé Siemensu SX1 navštěvující Symbian Forum proto sepsali petici, kterou chtějí adresovat Siemensu a dosáhnout tím další podpory a vývoje softwaru pro svůj telefon. Pokud s peticí souhlasíte, můžete svoji podporu v podobě jména a IMEI svého Siemensu SX1 zaslat na e-mail filip.lins@seznam.cz.

Petice

Věc: Výzva vedení společnosti Siemens AG.

My, níže uvedení majitelé Vašeho mobilního telefonu Siemens SX1 chceme vyjádřit hrubou nespokojenost s oficiálním rozhodnutím Vaší společnosti Siemens AG o ukončení softwarové podpory uvedeného typu mobilního přístroje.

Domníváme se, že se z Vaší strany jedná o neseriozní přístup a to především z důvodu, že Vámi vydaná poslední verze firmware (pro Českou a Slovenskou republiku FW14) obsahuje stále velmi nepříjemné chyby (např. zasekávání MP3 přehrávače, problém s AoC, problém s nestabilitou při datových přenosech, hlasitostí reproduktoru, nesmyslně se objevující hlášky „BlueSky“, nesprávný překlad a podobně), které znemožňují plnohodnotné užívání tohoto telefonu.

Dále je pro nás překvapivé, že se Siemens AG rozhodl některé tyto chyby eliminovat ve vydání novější verze FW (č.15) ovšem jen pro některé vybrané státy (např. Rusko, Itálii, Turecko, Španělsko, Řecko, Německo, Portugalsko, Velkou Británii a některé asijské země). Tímto nerovnoprávným přístupem se cítíme diskriminováni. Existuje snad nějaký klíč, který Siemens AG používá pro rozhodování, které své zákazníky upřednostní a kterým naopak znemožní přístup k podpoře svého produktu?

Mobilní telefon Siemens SX1 nadále považujeme za špičkový model Vaší firmy (ostatně tak byl i Vámi presentován). U seriozního výrobce jako je Siemens AG považujeme za samozřejmé, že neukončí podporu svého TOP modelu ve fázi, kdy se v softwaru stále objevují závažné chyby, které komplikují užívání telefonu. Vyjadřujeme nespokojenost i nad tím, že faktická softwarová podpora pro Českou a Slovenskou Republiku trvala pouze půl roku. Proto žádáme o nápravu tohoto stavu a to ještě minimálně jedním vydáním česky a slovensky lokalizovaného firmware, které by opravovalo současné chyby.

Věříme, že kdyby i přes naší výzvu nedošlo k nápravě současných chyb, že se mnoho uživatelů Siemensu SX1 z obavy před opakováním tohoto stavu bude při zakoupení nového typu mobilního telefonu (a pravděpodobně i jiného produktu) rozhodovat mezi jinými výrobci, než-li je koncern Siemens – a to i přes to, že mobilní telefony Siemens stále patří v České i Slovenské republice mezi nejprodávanější a dřívější podpora telefonů zn. Siemens byla vždy bezproblémová.

Závěrem bychom rádi poukázali na to, že stávající situace v nás vzbuzuje jisté rozpaky a značně mění náš názor na dřívější bezproblémovou podporu ze strany mobilní divize koncernu Siemens AG a tím i na značku Siemens jako celku.

Témata článku: Siemens, Siemens SX1, Firmware, Nový firmware