Když se "Paegas měnil v T-Mobile" udávaly reklamy počet zákazníků skupiny okolo 50 milionů. Nyní to bude asi o pár stovek tisíc více. Z toho mi nějak vyplývá, že i přes intenzivní reklamní masáž a upravované telefony používá služeb tohoto portálu necelých 10% zákazníků, čili poměrně malý segment.
S downloads to také není nijak slavné. 18,5 milionu motivů za 10 měsíců je při 4,9 milionech uživatelů nějaký 1 motiv za 3 měsíce. U downloads se sice dosahuje extrémně vysoké přidané hodnoty, ale na druhou stranu s sebou tato služba nese značné marketingové náklady (vzpomeňme si jen kolik procent inzertních ploch a letáků je věnováno právě tomuhle).
SMS jsou slušným výsledkem, v ČR to vychází na uživatele přibližně na 1 denně, což je velmi lehce nad průměr celé skupiny (18 mld SMS na cca. 50 mil. klientů). Je fakt, že průměr poněkud kazí američtí zákazníci, kteří SMS moc nepoužívají, i když jsem nedávno někde četl, že je začínají objevovat . Faktem ale zůstává, že čeští uživatelé TMO ztrácejí světové prvenství v počtu odeslaných SMS. Asi se přeci jen projevilo to až 70% zdražení pro neHITové tarify a partnerské karty.
MMS jsou pak naprostá tragédie a výsledek 15 milionů (!) celosvětově odeslaných MMS je vzhledem k mediální masáži a dlouhodobé promoakci (v ČR byly několik měsíců za 2,- a to i z roamingu) dost zoufalý. Připustíme-li, že mezi zákazníky TMO je celosvětově nějakých 15% telefonů podporujících MMS (konkrétní číslo zpráva neuvádí a těch 15% je moje spekulace), tak to vychází na zákazníka s MMS telefonem na 1 odeslanou MMS za 5 měsíců. Přitom se nejedná o vyloženě novou službu - začátkem roku 2003 byla v provozu již 6 měsíců.
Zpráva uvádí, že 36% nově prodávaných telefonů MMS podporuje. To je vcelku logické, protože kdo nechce vyložený low-end, tak mu nic jiného prakticky nezbývá. Vybavenější telefony prostě až na výjimky MMS podporují. O tom kolik zákazníků si MMS služby aktivovalo (což by byl nepochybně zajímavější údaj) zpráva taktně mlčí.
Tak a rozsápejte mě!